וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה של מדענים: זוג נשוי חוגג דוקטורט של הטכניון והורות טרייה

9.9.2024 / 13:06

בני הזוג תמר קורן ויהונתן גרוס, הורים לתינוקת בת תשעה חודשים, הנמצאים בעיצומו של הסטאז' בקריה הרפואית רמב"ם, קיבלו בימים אלה תוארי דוקטור לפילוסופיה בטכניון; בעוד מספר חודשים יקבלו תוארי דוקטור לרפואה

תמר קורן ויהונתן גרוס בעת קבלת התואר. רמי שלוש, דוברות הטכניון,
תמר קורן ויהונתן גרוס בעת קבלת התואר/רמי שלוש, דוברות הטכניון

בני הזוג תמר קורן ויהונתן גרוס, סטאז'רים בקריה הרפואית רמב"ם, קיבלו ביחד את תוארי הדוקטור ביום חמישי האחרון בטקס שהתקיים בטכניון. בעוד מספר חודשים, לאחר סיום הסטאז', הם יקבלו גם את תוארי הדוקטור לרפואה.

השניים, שסיימו את התוכנית המאתגרת MD-PhD בפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט, יקבלו בעוד מספר חודשים, בסיום הסטאז', תוארי דוקטור לרפואה. תמר ויהונתן, הוריה הטריים של נעמי בת התשעה חודשים, הכירו בשנת 2013 בפקולטה לרפואה והפכו לבני זוג זמן קצר לאחר תחילת השנה הראשונה שלהם.

תמר קורן, יהונתן גרוס והתינוקת נעמי. אלבום אישי,
תמר קורן, יהונתן גרוס והתינוקת נעמי/אלבום אישי

תמר קורן, מוזיקאית בהכשרתה, הגיעה לטכניון לאחר שסיימה תואר במוזיקה בהצטיינות באוניברסיטת תל אביב. היא הצטרפה למעבדתה של פרופ' אסיה רולס, שם חקרה את הקשר בין המוח למערכת החיסון. במאמר שפורסם בכתב העת Cell ב-2021, הראו תמר ופרופ' רולס כי אזור מוחי בשם אינסולה משחק תפקיד מרכזי בתגובה דלקתית במעי, ושפעולה יזומה של אינסולה יכולה להפעיל את הדלקת מחדש. ממצא זה לא רק שתרם להבנת המנגנון הפסיכוסומטי, אלא גם הציע פוטנציאל קליני לטיפול במחלות דלקתיות כרוניות.

בן זוגה, יהונתן גרוס, גילה את התשוקה לרפואה במהלך ההתנדבות במרפאה פתוחה של "רופאים למען זכויות אדם", המעניקה טיפול רפואי לחסרי גישה למערכת הבריאות הציבורית, כמו פליטים ומבקשי מקלט. "התחלתי להתנדב שם, וראיתי לראשונה מקרוב רופאים עובדים. זה היה הרגע שבו החלטתי שאני רוצה ללמוד רפואה", סיפר יהונתן, "ככה הגעתי לפקולטה לרפואה בטכניון, פגשתי את תמר והצעתי לה ללמוד ביחד לחדו"א. היא הסכימה - וכל השאר היסטוריה" . במחקר הדוקטורט שלו חקר יהונתן את התפתחות החיידקים בתנאי רעב קיצוני בהנחיית פרופ' רות הרשברג. המחקר בוחן כיצד חיידקי E. coli מפתחים מוטציות גנטיות המסייעות להם לשרוד לאורך זמן במצבי רעב קיצוניים. תוצאות מוקדמות מהמעבדה הראו שהחיידקים מפתחים מוטציות רבות במהירות, ושהן נצפות גם באוכלוסיות נפרדות, מה שמעיד על "אבולוציה מתכנסת" המעניקה יתרון הישרדותי.

תמר קורן ויהונתן גרוס, אשר חוו את עולם המחקר והרפואה, שואפים לשלב את שני התחומים יחד עם חיי המשפחה וההורות בהמשך הקריירה שלהם. תמר תמשיך, בנוסף לסטאז', במחקר עם פרופ' רולס, במטרה להוביל את התובנות שנצברו לניסויים קליניים וליישום מעשי בעולם הרפואה. יהונתן מתכנן להתמחות ברדיולוגיה, תחום שמשלב אספקטים רבים של הרפואה, כולל פנימית, כירורגיה ורפואת ילדים. השניים מקווים להמשיך את דרכם כרופאים-חוקרים ולתרום לשני התחומים במקביל.

  • עוד באותו נושא:
  • מדע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully