וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטילים נופלים, פיקוד העורף דואג שלא יסתירו את קושמרו

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 14:06

ההתרעות של פיקוד העורף קטנו למינימום כדי לא להפריע לשידור - הפסים הכתומים הוחלפו ובחלק מתחנות הרדיו גם נעלמה ההודעה המוקלטת. האם צמצום הפונט לגודל של נמלה יצמצם את הפגיעה במורל הלאומי? מי שהחליט על כך צריך להתבייש

בווידאו:נפילת כטב"ם, כביש 98, 25 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

אזרחי ישראל היקרים והמודאגים. אנחנו בטוחים שאתם ערוכים היטב לכל מתקפה, איום, נקמה, ירי טילים, או סתם כטב"מ שיקפוץ לטיול בשמי הארץ וינסה לאתגר אתכם. מים כבר קניתם בכמויות יפות, יש גם פנס, ובטריות ואפילו רדיו ומאוורר. אבל זכוכית מגדלת כבר רכשתם? אם לא, רצוי שתעברו בחנות הכתיבה הקרובה לבתיכם ותקנו אחת. מיטיבי הלכת שבינינו יכולים להיות רגועים, כי גם משקפת יכולה לעשות את העבודה.

בטח תתהו, מה עניין שמיטה להר סיני, או במקרה הזה, מגדלת לטילים? את השאלה הזאת יש להפנות לפיקוד העורף, שמאתמול החליף רשמית את ההתראות שאתם רואים בטלוויזיה, אותם פסים כתומים זוהרים, שהסתירו חצי מסך, בשדרוג טכנולוגי פורץ דרך, אך מינימליסטי, שלא רק שלא משפר את המצב, אלא פשוט מוציא מהדעת בכל רמה שיש.

אותו הישג כביר שמונגש מאתמול לציבור, יאפשר, ואני מצטטת מתוך ההודעה החגיגית שיצאה לתקשורת על ידי גדולי המוחות בפיקוד, "הצגה של כמות גדולה יותר של יישובים בהם יש התרעות בו זמנית על המסך. במקום הצבע הכתום יוצגו שמות היישובים בצבע אפור, שיתאים גם ללקויי ראייה, והרשימה תופיע לצד השידור ולא תפריע לו. זאת, הודות לעיצוב הגרפי החדש, שפותח בידי פיקוד העורף ובתיאום עם נגישות ישראל וגופי התקשורת".

התראות פיקוד העורך בכאן 11. כאן 11, צילום מסך
ההתרעות החדשות, אתמול בערב. אין פה שגרה, ולא יכולה להיות פה שגרה, כשחבל ארץ מופגז ומיורט מעל 100 פעמים ביום/צילום מסך, כאן 11
"האם צמצום גודל ההתרעות יטשטש את עוצמת ירי הטילים והכטב"מים בצפון? אם נחריש אותם נשמור על שגרה?"

אין לי מושג מי האיש שעומד מאחורי הקטסטרופה הוויזואלית הזאת, אבל צריך לשקול בכובד ראש את העברתו מהתפקיד החשוב הזה. אני בטוחה שגם מי שחשב על עזרה לבעלי המוגבלויות, מכה את עצמו עכשיו.

תגידו בוודאי, מהומה על לא מאומה. יש הרי אזעקה וההתרעות בטלוויזיה הן רק תוספת, לא העיקר. רק שיש אנשים שגם לא שומעים טוב, או כאלה שיכולים לראות שכלי הטיס העוין נמצא קרוב ליישוב שלהם ולהיכנס לממ"ד עוד טרם נשמעת אזעקה, אם בכלל מופעלת כזאת. שלא לדבר על כלל ישראל, שיש בהם מי שהיה רוצה לדעת מה קורה גם בחבלי ארץ רחוקים, ולא חושב רק על האספרסו שילגום עוד מעט ועל השנ"צ הקרוב.

החל מאמש, מי שמעוניין לראות איפה יש התרעה, צריך להיות בעל עין ביונית, ראייה שבע/שש או כאמור, עליו להיות מצויד באמצעים נגדיים משלו כדי להבין מה כתוב שם.

אמנם, כמובטח, יש קונטרס, שחור על לבן, כמו שהסבירה לי הקצינה המקסימה מפיקוד העורף, איתה שוחחתי ארוכות בנושא, בקשה של לקויי ראיה שהתקשו לקרוא את הכתוביות בהתרעות הכתומות ההן. אבל אלוהים, למה בחרתם בפונט קטן מגודלה של נמלה? וכשיש הרבה התראות בבת אחת, המסך נראה כמו קן של נמלים עמלות שעברו ריסוס.

למזלי אני לא סובלת ממוגבלות בראיה. אני סתם עווארית שלא רואה כלום מרחוק בלי משקפיים, אבל גם איתם לקח לי זמן לפענח מה כתוב שם. ובעודי מתאמצת לעשות זאת, חשבתי מה המסר שניסו להעביר לנו כאן? האם צמצום גודל ההתרעות הויזואלי, יצמצם את הפגיעה במורל הלאומי? או יטשטש את עוצמת ירי הטילים והכטב"מים בצפון בעיני הצופים? אם נחריש אותם, באמצעות כתוביות בלתי נראות שלא יסתירו לנו את דני קושמרו, ככה נשמור על שגרה?

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אפור זה הכתום החדש: כך יראו מעכשיו התרעות פיקוד העורף בטלוויזיה.4 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
"הודות לעיצוב הגרפי החדש הרשימה תופיע לצד השידור ולא תפריע לו", אבל ההתרעות צריכותלהפריע לנו/דובר צה"ל

צר לי לאכזב את קברניטי המדינה, אבל אין פה שגרה, ולא יכולה להיות פה שגרה, כשחבל ארץ מופגז ומיורט מעל 100 פעמים ביום שגרתי. וכולנו, גם אלה שנמצאים במרחק של כמה מאות קילומטרים, חייבים לדעת שיורים עליהם. אני בטוחה שאם תשאלו את קושמרו, הוא ישמח שיסתירו לו את הפנים בכל פעם שמטווחים את תושבי הצפון הלא מפונים.

גם רוב השדרנים ברדיו, ביניהם אני, נשמח שיקטעו לנו את השידור שוב ושוב עם הקול המוקלט והמעצבן שמקריא התרעות, ונעלם מכמה תחנות ארציות, כדי לא לשבש את השידורים. מתברר שזאת החלטה שכל גוף שידור יכול לקבל ומי שהחליט כך, שיתבייש.

לא צריך שתעשו לנו נעים בעיניים ותשמרו לנו על הנפש. חלק מהסולידריות של עם במלחמה, היא לחלוק את הקושי עם אלה שעומדים בחזית. ותושבי הצפון המופגזים סובלים שם כל כך הרבה זמן, שהמעט שאנחנו יכולים לתת להם, הוא שותפות הגורל בזמן אמת. אם כולנו נעצור לכמה שניות ונזדהה איתם, לא יקרה לנו כלום. להפך. מדינת ישראל רק תרוויח מזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully