וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדקים חגורה: ירידה בהוצאות באוגוסט

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 9:22

המתיחות וההסלמה בצפון הביאו לצמצום בהוצאות, בחודש שלרוב מתאפיין בחופשות ובילויים: ההוצאות באוגוסט השנה אמנם עלו ב-3% לעומת אוגוסט בשנה שעברה, אך רשמו ירידה של 5.4% בהשוואה ליולי

בווידאו: וואלה פתרנו בהגשת ליאת רון בתוכנית מיוחדת לחזרה ללימודים/צילום: אולפן וואלה

חודש אוגוסט חלה האטה בצמיחה של הוצאות הישראלים בכרטיס האשראי. הסיבה העיקרית היא ההסלמה בצפון והחשש מעימות כולל מול חיזבאללה במהלך החודש, וכן מספר ימים בהם הציבור לא הרבה לצאת מביתו.

ממוצע ההוצאות היומי באוגוסט עמד על 1.412 מיליארד שקלים, סכום שנמוך ב-80 מיליון שקלים וב-5.4% בהשוואה ליולי 2024. את הנתונים פרסמה חברת שבא (שירותי בנק אוטומטיים), מפתחת ומנהלת מערכות התשלומים הלאומיות בכרטיסי אשראי ומשיכות מכספומטים.

בחברה מציינים כי במהלך אוגוסט 2024, הגיעו כלל ההוצאות של הציבור הישראלי באמצעות כרטיסי אשראי לסכום כולל של 43.769 מיליארד שקלים. עדיין מדובר בעליה לעומת אוגוסט הקודם, אך בעליה זעירה יותר - שכן ההסלמה בצפון הובילה לכך שב-25 באוגוסט הוטלו מגבלות על פעילות המשק מגוש דן וצפונה.

אישה משלמת עם כרטיס אשראי. ShutterStock
אישה משלמת עם כרטיס אשראי/ShutterStock

לפי שבא, נרשמה עלייה של 2.9% בהיקף ההוצאות בעסקאות אונליין לעומת אוגוסט אשתקד, עם סכום שיא של 24.188 מיליארד שקל. מדובר בעלייה של כ-700 מיליון שקלים לעומת אוגוסט 2023. יש לציין שגם בתחום הרכישות אונליין, ממוצע ההוצאות היומי ירד לעומת יולי השנה ב-10.3% - ירידה של 90 מיליון שקלים.

ברכישות שנעשו בבית העסק עצמו, חלה עלייה של 3.9% לעומת אוגוסט 2023 - וסכומן נאמד ב-19.581 מיליארד שקלים. גם ממוצע ההוצאות היומי בעסקאות פיזיות עלה באוגוסט לעומת יולי האחרון, אך עליה איטית של 1.4% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully