וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוק מגיב לדיבייט הנשיאותי: הסיכויים של טראמפ לנצח נופלים ב-3%

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 9:59

ניצחון סוחף של האריס? על אף ההערכות כי המועמדת הדמוקרטית ניצחה בעימות הנשיאותי הלילה, שווקי החיזוי המתבססים על הימורי עשרות אלפי גולשים שהשקיעו מאות מיליוני דולרים, מראים שוויון מוחלט בין שני המועמדים

בווידאו:עימות נשיאותי- דונלד טראמפ, קמלה האריס פילדלפיה, 11 בספטמבר 2024/רויטרס

הסיכויים של טראמפ לזכות בבחירות צנחו ב-3% בשווקי החיזוי של פולימרקט (Polymarket), אתר המכנה את עצמו "שוק החיזוי הגדול בעולם", וצובר תאוצה אקספוננציאלית בחודשים האחרונים.

הסיכוי החזוי של טראמפ לזכות בבחירות ירד לאורך כל הדיון, מ-52% ל-49% והביא את שני המתמודדים לשיוויון ראשון בפלטפורמת ההימורים המבוזרת.

אם בהימורים ספקולטיביים משקיעים בודדים יכולים להטות את הכף ולשנות את תמונת הסיכויים, הרי שבמקרה זה המצב שונה שכן בהימור הספציפי הזה בלבד הושקעו כבר יותר מ-862 מיליון דולר על ידי למעלה מ-70 אלף גולשים, כאשר כל אחד מהמועמדים המרכזיים מקבל סיכוי של 49% לנצח, ושני אחוזים נוספים מתחלקים בין מועמדים איזוטריים.

צופים בעימות הנשיאותי- דונלד טראמפ, קמלה האריס,ניו יורק, 11 בספטמבר 2024. רויטרס
צופים בעימות הנשיאותי- דונלד טראמפ, קמלה האריס,ניו יורק, 11 בספטמבר 2024/רויטרס

בהיבט הכלכלי, שהיווה את החלק הראשון של הדיבייט, טראמפ שיחק על חוסר האחריות הפיסקלי של ממשל ביידן, שהאריס לוקחת בו חלק, האינפלציה, ועליית יוקר המחייה "הקיצוני ביותר שחוותה אמריקה" בהיסטוריה.

האריס, אמרה כי תתמוך כלכלית במשפחות קשות יום, על ידי מענקים, ותקפה את טראמפ על כך שבמקום להעלות מסים לעשירים ולתאגידי ענק, הוא יוריד אותם.

טראמפ הגן על הנדר האחרון שלו - להגדיל את תעריפי המכסים מסין, שלטענתו יכניסו מאות מיליארדים נוספים לארה"ב, "מדינות אחרות הולכות סוף סוף, אחרי 75 שנה, להחזיר לנו על כל מה שעשינו למען העולם, והתעריף יהיה משמעותי".

האריס הגיבה בכך שאמרה שטראמפ "מכר אותנו לסין" ושהמדיניות הזו צריכה להתמקד במקום במכסים, הניצחון בתחרות החדשנות של המאה ה-21, הכוללת בינה מלאכותית ומחשוב קוונטי.

"הם אף פעם לא הורידו את המכסים, כי זה היה כל כך הרבה כסף. הם לא יכולים, זה יהרוס לחלוטין את כל מה שהם התכוונו לעשות", אמר.

בנוסף לשמירת רוב המכסים של טראמפ, ממשל ביידן העלה במאי מכסים על 18 מיליארד דולר של סחורות סיניות, כולל מוליכים למחצה וכלי רכב חשמליים.

"בואו נהיה ברורים, ממשל טראמפ הביא לגירעון הסחר מהגבוהים שראינו אי פעם בהיסטוריה של אמריקה", אמרה האריס והוסיפה כי הוא זה ש"הזמין מלחמות סחר".

עוד הוסיפה האריס כי "תחת נשיאותו הקודמת של דונלד טראמפ, הוא בסופו של דבר מכר שבבים אמריקאים לסין כדי לעזור להם לשפר ולחדש את הצבא שלהם", בהתייחסות לכאורה למאמצי הממשל הנוכחי להגביל את הגישה של סין לשבבים.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
ביטקוין. Chesnot/Shutterstock, עיבוד תמונה
ביטקוין. טראמפ הבטיח בעבר לסיים את מה שהוא מכנה "המלחמה נגד הקריפטו"/עיבוד תמונה, Chesnot/Shutterstock

אפילו לא אזכור אחד של תעשיית הקריפטו

למרות שישנם 50 מיליון מחזיקי מטבעות דיגיטליים בארה"ב, קמאלה האריס ודונלד טראמפ לא הזכירו את הנושא אפילו פעם אחת.

הדיבייט, שנערך לפנות בוקר שעון ישראל, התמקד בכלכלה, זכויות בנוגע הפלות, הגירה ומדיניות חוץ.

בעבר הבטיח טראמפ, אם ייבחר, לסיים את מה שהוא מכנה "המלחמה נגד הקריפטו" של ביידן והבטיח הבטחות גורפות לתמוך בתעשיית הקריפטו. ב-5 בספטמבר הוסיף כי הוא מתכנן למחוק את הרגולציה הקיימת נגד קריפטו ולבסס את ארצות הברית כ"בירת הקריפטו העולמית", וייתכן כי שווקי החיזוי מבוססי הבלוקצ'יין, הענישו אותו בהתאם לכך.

סקרים שונים מראים שתעשיית המטבעות הדיגיטליים אינה בראש מעייניהם של הבוחרים האמריקאים, כאשר רובם מדרגים את הכלכלה, האינפלציה, הממשל הלקוי וההגירה כסוגיות מפתח.

חשוב לזכור כי כוחות השוק המניעים את הכלכלה, הם חזקים משמעותית מהדמות המכהנת בבית הלבן. בהתבוננות בארבעת האינדיקטורים המרכזיים - אינפלציה, שיעורי ריבית, מחירי הנפט וצמיחת התמ"ג - מראה שהמגמות תחת טראמפ היו זהות במידה רבה לאלו בתקופת קודמו, ברק אובמה, וששיבושי נגיף הקורונה שהחלו בשנת 2020 שינו את המסלול עבור כל ארבעת המדדים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully