וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר העבודה יואב בן צור: "לא נסכים להוריד קצבאות, אפשר לקצץ בתרבות"

12.9.2024 / 6:50

בן צור אמר עוד כי "חייבים לקיים את החלטות בג"ץ אבל המקרה של מינוי נשיא בית משפט עליון הוא בעייתי". על חוק הגיוס: "נתניהו אמר שגלנט לא משתף פעולה"; על עסקת חטופים: "ש"ס בעד עסקה במתווה שיאושר בקבינט. עד היום לא הביאו שום עסקה לאישור הממשלה"

שר העבודה יואב בן צור יוצא בקולו נגד החלטת שר האוצר להקפיא את קצבאות הביטוח לאומי.8 בספטמבר 2024/ללא קרדיט

"כל עסקה שאנחנו לא יודעים את פרטיה נמדדת בראש ובראשונה בהיבט ביטחוני שנקבע בישיבות קבינט. ש"ס בעד עסקה במתווה שיאושר בקבינט. אבל כל עוד אני לא יודע את הפרטים אני סומך על אנשי הביטחון", אומר שר העבודה יואב בן צור.

לדבריו "עד היום לא הביאו שום עסקה לאישור הממשלה או מה תנאיה. אם תבוא עסקת חטופים מועצת חכמי התורה תחליט מה עושים כי מדובר בדיני נפשות וזה לא פשוט. זה דיון הלכתי ומה שיתקבל כל תנועת ש"ס תתיישר בהתאם".

על עמדתו בנושא פסיקת בג"ץ נגד שר המשפטים על מינוי נשיא בית המשפט העליון הוא מוסיף: "אליה וקוץ בה. בכל נושא חייבים לכבד את פסיקת בג"ץ אבל במקרה הזה הוא בעייתי וחייבים להגיע להסכמות. זה נראה לא טוב שהוא פוסק על עצמו".

יואב בן צור, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
יואב בן צור, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו

השר בן צור מודה כי לא שיער שהמלחמה תימשך תקופה כל כך ארוכה ומוסיף: "אני מקווה שבצפון לא נגיע למלחמה אלא להסדר מדיני. מלחמה זה הרוגים ופצועים וזה קשה מאוד. הייתי בעשרות הלוויות וביקורים אצל משפחות חטופים וזה קשה".

על הפלונטר בנושא גיוס חרדים הוא אומר כי "צריך להיות חוק גיוס משופר כדי לפתור את הבעיה. השבוע נפגשתי עם ראש הממשלה והוא אמר לי שהבעיה המרכזית היא שאין חוק גיוס. הוא פנה אלי ואמר: 'יואב. אם עושים את חוק הגיוס אז פתרנו את כל הבעיות. מי שמקשה על חוק הגיוס הוא שר הביטחון והוא לא מוכן לשתף פעולה'".

על הצעת שר האוצר לשחוק את קצבאות והשכר אומר בן צור כי ההצעה לא תעבור: "אני מאוד מקווה שזה יירד מסדר היום. אי אפשר לפגוע בציבור החלש הסמוך בעיקר על קצבאות זקנה וקצבאות ילדים. אנשים לא יכולים לחיות כך וצריכים לבחור בין תרופות לבין אוכל.

"אני מתפלא על שר האוצר שהוא לא מבין. יש הרבה מאיפה לקצץ בתקציב. לא מקצצים בשומנים, אולי צריך לקצץ יותר בתרבות או בדברים אחרים. זה לא. כמי שאמון על הביטוח הלאומי אני אומר באחריות שמי שייפגעו הם הגב החלש של החברה".

עוד אמר על סמוטריץ' כי "אני מעריך ששר האוצר אמר את הדברים על סמך נתונים שהציגו לו באגף התקציבים. לא ניתן לזה לקרות. זה יגיע לכנסת ולממשלה ונילחם ונצביע נגד. ביבי הודיע שלא ייתן לפגוע בקצבאות הזקנה והנכות ואני מוסיף גם את קצבאות הילדים. לא אתן לפגוע גם בשכר המינימום שזו משימת חיי".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. נגה מלסה, לע״מ,
סמוטריץ'. "אני מתפלא על שר האוצר שהוא לא מבין. יש הרבה מאיפה לקצץ בתקציב. לא מקצצים בשומנים, אולי צריך לקצץ יותר בתרבות"/נגה מלסה, לע״מ

על ההחלטה להפסיק את סבסוד מעונות היום למשפחות חרדים שלא מתגייסים מגלה שר העבודה: "השבוע התקיים בממשלה דיון בנושא ורצו להגיע להחלטה שתתקבל בישיבה ביום ראשון הקרוב. אני עוד יכול להבין איכשהו את ההחלטה על ביטול הסבסוד של אברכים שלא מתגייסים לצבא אבל מה אשם הילד שהאבא שלא לא מתגייס? אם אשתו של אסיר המואשם ברצח מקבלת סבסוד מאז מדוע צריך לשלול מעשרת אלפים ילדים ל-6,700 משפחות עם אבות בגילאים 18-26 את הסבסוד?

"שיעור התעסוקה של נשים חרדיות דומה למשפחות החילוניות והן מסייעות לעלייה ברמת ההכנסה. אם יבוטל הסבסוד ההורים יצטרכו לשלם 3,000-3,500 שקל למעון שלא תמיד מפוקח. במקרה הגרוע האם תפסיק לעבוד כי האברך לא יתגייס אלא ימשיך ללכת לכולל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully