וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב אשדוד חשוד כי הפיץ חשבוניות פיקטיביות ב-26 מיליון שקל ביום אחד

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 22:07

לפי החשד תושב אשדוד הוציא חשבוניות פיקטיביות לשורת לקוחות ברחבי הארץ בתחומים שונים, מהובלה דרך אבטחה ועד ניקיון; החשוד טען בחקירתו: "איש בשם רמי אמר לי לפתוח תיק במע"מ, וזה הדבר היחיד שעשיתי"

הברחת 6 טונות טבק בתוך חלוקי נחל מלאכותיים. 18 בספטמבר 2023/דוברות רשות המיסים

תושב אשדוד, איליה שצ'יגלוב, חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-25.9 מיליון שקל תוך יום אחד. החשוד הובא בפני בית משפט השלום באשקלון והשופט רפאל ימיני שחרר אותו בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר, שהוגשה לבית המשפט על ידי יחידת הביקורת במשרד מע"מ אשדוד, עולה כי שצ'יגלוב פתח תיק עוסק במע"מ במקביל להיותו שכיר, כולל במהלך החודשים יולי-אוגוסט 2024, במועד הוצאת החשבוניות.

שצ'יגלוב חשוד כי הפיץ ביום ה-31 ביולי 2024 חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות בסכום כולל של 25,895,014 שקל ל-24 לקוחות - מבאר שבע ועד לטבריה. החשבוניות ניתנו ללקוחות בשורה של ענפים: מבנייה, שיפוץ, קבלנות והתקנות שונות, דרך שירותי שמירה ואבטחה ועד ניקיון.

החשוד טען בחקירתו כי פתח תיק במע"מ לבקשת אדם בשם רמי, אך מעבר לזה לא עשה דבר - לא ביצע שום עבודה, לא הגיש חשבוניות ולא הגיש את דו"ח המע"מ המדובר.

השופט שיחרר אותו בערבות עצמית של חצי מיליון שקל תוך הפקדת דרכונו ועיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

אזיקים. ShutterStock
חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות בסכום של 25,895,014 שקל ל-24 לקוחות - מבאר שבע ועד לטבריה/ShutterStock

מדובר במעצר שני בעקבות הפעלת מערכת חשבונית ישראל המחייבת קבלת מספר הקצאה עבור כל חשבונית בגובה 25 אלף שקל ומעלה. מרשות המסים נמסר כי תיקים נוספים הנמצאים בחקירה בימים אלה.

עוד נמסר מהרשות כי "בהתאם לחקיקה שאושרה בכנסת, בשלב הראשון בשנת 2024 מקבלת רשות המסים מהעסקים דיווח און ליין במערכת חשבונית ישראל על העסקאות ומנפיקה מספרי הקצאה עבור כל החשבוניות המדווחות. מספר ההקצאה נדרש לצורך קיזוז התשומות המגולמות בחשבונית. בהתאם למתווה החקיקה, רק לאחר אישור נוסף של ועדת הכספים, ניתן יהיה לעבור בשנת 2025 לשלב השני במסגרתו תוכל הרשות לסרב להנפיק מספרי הקצאה לחשבוניות שימצאו כחשודות על ידי המערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully