וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית: איפוס פליטות בתוך 25 שנה

12.9.2024 / 11:28

תוכנית משרד האנרגיה לאיפוס פליטות עד שנת 2050 תוצג בכנס2024 Greentech שיערך בשבוע הבא בירושלים. המטרה: יצירת דו-שיח עם תעשיית האנרגיה הירוקה שמהווה מרכיב מרכזי בתוכנית לאיפוס פליטות במשק

מימין לשמאל -  עמוס לסקר וטל אבישי. עמוס לסקר, צלם: אייל טואג,  טל אבישי- צלמת: שירן אוריך,
מימין לשמאל - עמוס לסקר וטל אבישי/עמוס לסקר, צלם: אייל טואג, טל אבישי- צלמת: שירן אוריך

טל אבישי, מנהלת אגף מדיניות ופרויקטים אסטרטגיים במשרד האנרגיה והתשתיות, תציג בכנס
2024 Greentech
אופק ירוק את תוכנית 2050 של המשרד לאיפוס פליטות (נטו) במשק האנרגיה עד לשנת 2050 ומציגה שורה של צעדים אופרטיביים להשגת היעד. טל אבישי הובילה את כתיבת התוכנית ותוכניות נוספות של המשרד, ביניהן תכנית המשרד לשיקום ולפיתוח חבל תקומה.

כנס ותערוכת Greentech 2024 יתקיימו בין ה-17-18 בספטמבר בבנייני האומה בירושלים וצפויים להשתתף בהם מאות בעלי עניין בתחום האנרגיה הירוקה וביניהם: מפעלי תעשייה, משקיעים, יזמים, חברות סטארט-אפ, מנהלים ברשויות מקומיות (עירוניות וכפריות) חוקרים מהאקדמיה, אנשי ממשלה ועוד.

תוכנית 2050 של משרד האנרגיה מציגה 3 תרחישים חלופיים שיאפשרו להגיע לאיפוס פליטות במשק שכל אחד מהם מורכב ממספר טכנולוגיות ונשען על טכנולוגיה מובילה: התרחיש "הצהוב" מבוסס על אנרגיות מתחדשות (בעיקר סולארית) ואגירה בשילוב מימן ירוק. התרחיש "הכחול" משלב מימן כחול המופק מגז טבעי עם תפיסת פחמן, והתרחיש "האדום" מציג לראשונה את האפשרות לשימוש באנרגיה גרעינית. בכל אחד מהתרחישים האנרגיה הסולארית תהווה חלק ניכר ומשמעותי מתמהיל האנרגיה והחשמל העתידיים. לכן תוכנית 2050 ממליצה על המשך והאצת ההקמה של מערכות לייצור אנרגיות מתחדשות ומבוזרות ואגירה רחבת היקף. כמו כן ממליצה התוכנית על המשך פיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום.

טל אבישי, מנהלת אגף תכנון מדיניות ופרויקטים אסטרטגיים במשרד האנרגיה והתשתיות: "כנס Greentech 2024 הוא במה מצוינת להצגת תוכנית איפוס הפליטות ממשק האנרגיה עד לשנת 2050 בפני מאות מומחים ובעלי עניין המובילים את תעשיית טכנולוגיות האנרגיה הירוקה. יתרה מכך, במסגרת הליך שיתוף הציבור, חשוב לנו במיוחד לקבל הערות והצעות ממובילי תעשיית האנרגיה הירוקה שלהם יהיה תפקיד מרכזי בהצלחת התוכנית. הדו-שיח שייווצר בכנס ואחריו יאפשר למשרד להבין טוב יותר האם התוכנית ישימה, היכן יש בה פערים, כיצד ניתן לשפרה ולהרחיבה ועוד. אני רואה בכך הזדמנות גדולה שתתרום להצלחת התוכנית".

עמוס לסקר, יו"ר משותף של כנס 2024 Greentech אופק ירוק: "קבלנו בברכה את החלטת משרד האנרגיה להציג בכנס את תוכנית 2050. שיתוף הפעולה בין התעשייה לבין הממשלה הוא תנאי הכרחי להשגת יעדי המדינה עד שנת 2050. כפי שהכנס ימחיש, ישראל שופעת חדשנות בתחום טכנולוגיות האנרגיה הירוקות, יש יזמים מקוריים, טכנולוגיות פורצות דרך וכן השקעות בהיקף משמעותי שיתרמו בשנים הקרובות הן לחוסן האנרגטי של ישראל והן ליעד הפליטות. הדו-שיח עם משרד האנרגיה הוא קריטי להצלחת כולנו ולעתיד האנרגטי של ישראל וכל משתתפי הכנס ישמחו להשתתף בו".

כנס Greentech 2024 יציג את החשיבות הקריטית של האנרגיה הירוקה לעתיד האנושות ולעתידה של ישראל ואת ההזדמנויות הכלכליות והטכנולוגיות שטמונות בה. ההרצאות והמושבים יחשפו תמונת מצב עדכנית על ייצור אנרגיה ירוקה בשיטות שונות. מושב מיוחד לאנרגיית רוח ימקד את הצורך והאפשרויות הגלומות בטכנולוגיה שאינה מגיעה ליישום ברמה מקבילה לנעשה בשאר העולם. בנוסף למושבים בנושאי רוח ושמש, יתקיימו מושבים בנושא גלי ים, טכנולוגיות לחסכון באנרגיה ולניהול אופטימלי של אנרגיה, אחסון והעברת אנרגיה, טכנולוגיות לתכנון, ניהול ובקרה של אתרי אנרגיה מבוזרים ושורה ארוכה של נושאים נוספים. במסגרת הכנס תתקיים תערוכה שבה יציגו סטארט-אפים טכנולוגיות חדשות שמשנות את כללי המשחק בתחומי האנרגיה הירוקה.

שני יושבי ראש הכנס הם: ד"ר משה זילברמן, ראש מרכז אנרגיה ירוקה במכללת עזריאלי להנדסה, ירושלים ועמוס לסקר, מנכ"ל קהילת EnergyCom ובעבר מנכ"ל חברת החשמל.

  • עוד באותו נושא:
  • אנרגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully