וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המקיף לצעדים ראשונים בשוק ההון

בשיתוף videa

12.9.2024 / 15:45

אם גם אתם נמנים על ההססניים בנושא שוק ההון, המדריך שלפניכם יספק לכם את הכלים וההמלצות להתחלה בטוחה ומושכלת

שני אנשי עסקים מול טאבלט מביטים בגרף. ShutterStock
שני אנשי עסקים מול טאבלט מביטים בגרף/ShutterStock

שוק ההון מצליח למשוך אליו משקיעים רבים, הנהנים לאורך השנים מהיתרונות וממגוון ההשקעות שיש לשוק זה להציע. יחד עם זאת, ישנם עדיין משקיעים התופסים את העולם הפיננסי כתחום מורכב ומפחיד, ולכן נמנעים מלעשות את הצעדים הראשונים בשוק ההון.

בואו להכיר את שוק ההון

העולם הפיננסי מציע לנו מגוון אפשרויות השקעה. אחת המרכזיות ביניהן היא ההשקעה בשוק ההון, המהווה את הזירה העסקית בה מתקיימות עסקאות בין גורמים הזקוקים למימון לבין גורמים המעוניינים להשקיע. ההשקעה בשוק ההון מתאפשרת באמצעות מגוון מכשירים פיננסיים, ובין המרכזיים מביניהם נמנים:

1. מניות
מניה היא סוג של נייר ערך ורכישתה מקנה למשקיע חלק מסוים בבעלות החברה.

2. אגרות חוב

אגרת חוב היא תעודת התחייבות לתשלום חוב, באמצעותה גופים שונים, בעיקר חברות ומדינות, יכולים לגייס הון, כשהם מתחייבים לשלם את החוב במועד עתידי הנקוב באגרת החוב.

3. קרנות נאמנות

קרנות נאמנות הן מכשיר פיננסי המאפשר השקעה משותפת בניירות ערך שונים, כשההשקעה המשותפת מנוהלת על ידי מנהל הקרן ובהתאם למדיניות השקעה שנקבעה מראש.

כפי שניתן להבין, קיימים לא מעט מכשירים פיננסיים באמצעותם ניתן להשקיע בשוק ההון. אחד הכללים הבסיסיים שחשוב שכל משקיע מתחיל יכיר, הוא גיוון תיק ההשקעות וחשיבות הפיזור, כך שתיק ההשקעות שלכם יגלה יציבות גם במקרים של תנועות חדות בשוק ההון.

מהם היתרונות של ההשקעה בשוק ההון?

שוק ההון מושך אליו משקיעים רבים ומתאים הן כזירת השקעות למתחילים והן כזירת השקעות למשקיעים ותיקים ומנוסים. זאת בעיקר בשל היתרונות המרכזיים הבאים:

1. מגוון אפשרויות השקעה

בשוק ההון ניתן להשקיע במגוון מכשירים ומוצרים פיננסיים, וכך להתאים בצורה הטובה ביותר את תיק ההשקעות לרמת הסיכון שמתאימה לכם.

2. תשואה גבוהה לאורך זמן

השקעה בשוק ההון יכולה, כאשר מנהלים אותה נכון, לספק תשואות גבוהות לאורך זמן, במיוחד בהשוואה לאפשרויות השקעה אחרות (פיקדונות לדוגמה).

3. פלטפורמת השקעה דיגיטלית

כיום, המסחר בשוק ההון נעשה באופן ממוחשב ובסביבה מאובטחת ומפוקחת, כך שכל אדם יכול להשקיע במגוון מכשירים פיננסיים ובורסות מסחר שונות ברחבי העולם, בצורה נוחה ופשוטה.

צעדים ראשונים בהשקעה בשוק ההון

אז אם אתם שואלים את עצמכם כיצד מתחילים להשקיע בשוק ההון, הנה לפניכם כמה מהצעדים הראשונים בדרך לבניית תיק השקעות מוצלח:

1. בחירת חברת השקעות

בשוק ההון ניתן להשקיע באופן עצמאי, אך בצעדים הראשונים שלכם במסגרתו, יש יתרון לחברת השקעות מקצועית ומומלצת, שתכוון ותלווה אתכם לאורך כל התהליך.

2. הבנת עלויות וסיכונים

לאחר בחירת חברת השקעות מומלצת, זו תעמיד לרשותכם מנהל תיק השקעות מומחה, שיבחן יחד אתכם את רמת הסיכון המועדפת עליכם וכן את הצרכים והמטרות שלכם, ויבנה עבורכם את תיק ההשקעות המתאים ביותר לפרופיל שלכם.

3. פתיחת חשבון השקעות

בסופו של תהליך, יש לפתוח חשבון השקעות. תהליך זה נעשה לעיתים באופן דיגיטלי ובאמצעות מספר שלבים פשוטים. בחשבון ההשקעות שלכם תוכלו לעקוב מקרוב אחרי ביצועי התיק, ומידי פעם לגוון ולרענן את המכשירים הפיננסיים המרכיבים את התיק, כך שיתאימו למצב השוק.

אסטרטגיות השקעה למתחילים - כך תעשו זאת נכון

בשוק ההון ניתן למצוא מגוון אסטרטגיות השקעה, אותן ניתן לחלק לשתי קטגוריות עיקריות:

1. השקעה אקטיבית

בחירת ניירות ערך ספציפיים של חברות רווחיות או איכותיות (למשל, מניות או אג"ח), במטרה לנסות להשיג תשואה גבוהה יותר בהשוואה להשקעות אחרות.

2. השקעה פאסיבית

השקעה מבוססת על כלים שעוקבים אחרי מדדים הכוללים מספר רב של ניירות ערך באופן אוטומטי, תוך פיזור סיכונים רחב ובאופן המתאים במיוחד למשקיעים לטווח הארוך.

בשורה התחתונה, בחירת אסטרטגיית ההשקעה צריכה להיעשות בהתאם לאורך הנשימה שלכם. זאת תוך שמירה על גיוון ופיזור תיק ההשקעות שלכם, המהווה כלל בסיסי בניהול מוצלח ויעיל של הסיכונים הקיימים בהשקעות בכלל ובשוק ההון בפרט.

בשיתוף videa
  • עוד באותו נושא:
  • שוק ההון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully