וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארד שקל: מענקים וסל שיקום של עד עשרות אלפי שקלים לנפגעי ה-7/10

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 9:50

הממשלה תאשר מתן מענק שיגיע עד ל-28 אלף שקל למבוגר ובנוסף לכך סל שיקום שיכול להגיע עד ל-30 אלף שקל

סמוטריץ' תוקף את נגיד בנק ישראל אמיר ירון/מעריב

הממשלה תאמץ היום את החלטת ועדת הכהן הכוללת מתן של מיליארד שקל למשפחות שכולות, משפחות חטופים, אחים וילדים של פדויי שבי, תושבי אופקים ועוטף ישראל באמצעות מענקים וסל שיקום.

בישיבת הממשלה היום (ראשון) יאושרו מסקנות הוועדה הציבורית שהקים שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בראשות פרופ' אביעד הכהן. במשך החודשים האחרונים דנה הוועדה בדרכים למתן מענה לאוכלוסיות שנפגעו מהטבח הנורא בשביעי לאוקטובר אך לא קיבלו מענה מספק עד כה.

מסקנות הוועדה כפי שיאומצו בעוד מספר שעות על ידי הממשלה הן מתן מענה לאוכלוסיות שלא הוגדרו כנפגעי פעולות איבה ובהם משפחות שכולות, משפחות חטופים, אחים וילדים של פדויי שבי ותושבי אופקים לצד אוכלוסיות שהוגדרו כנפגעי פעולות איבה אך הם אינם עומדים בקריטריונים להכרה בנכות.

המענה כולל מענקים וסל שיקום. המענק נחלק לשלוש דרגות ונע בין מענק של 7,180 שקל למבוגר ו-1,436 שקל לילד לבין 28,720 שקל למבוגר ו-5,744 שקל לילד. סל השיקום יוענק לעומדים בקריטריונים המתאימים וינוע בין 7,300 שקל ל-30,000 שקל.

המצלמה של אייל ברעד במרפסת תיעדה את רגעי האימה. קיבוץ ניר עוז. 7 באוקטובר 2023. מצלמות אבטחה, אתר רשמי
המצלמה של אייל ברעד במרפסת תיעדה את רגעי האימה. קיבוץ ניר עוז. 7 באוקטובר 2023/אתר רשמי, מצלמות אבטחה

לפי הצעת המחליטים בנושא, ההחלטה מי יקבל את המענק ובאיזה גובה הוא יהיה תלויה בשורה של פרמטרים, בין היתר בשיעור הפגיעה ביישוב ובכמות ההורגים והחטופים ממנו. לפי הנספחים שפרסם האוצר, קיבוצי העוטף בראש רשימת הזכאויות.

בדרגה הנמוכה ביותר (1) יינתן מענק חד פעמי של 7/180 שקל למבוגר ו-1,436 לילד. בדרגה השנייה (2) יינתן מענק חד פעמי של 14,360 שקל למבוגר ו-2,872 לילד, לצד סל טיפול ושיקום של 7,300 שקל. ואילו בדרגה השלישית והגבוהה ביותר (3) יינתן מענק חד פעמי של 28,720 שקל למבוגר ו-5,744 שקל לילד, לצד סל שיקום של 30 אלף שקל.

בנוסף, אחים וילדים של פדויי שבי יקבלו סל שיקול של 15 אלף שקל, וקרובי משפחה של אדם שנספה או נחטף יקבלו סל מענק כספי חד פעמי של 14,360 שקל, כאשר רשימה זו כוללת גם גרושים, ידועים בציבור והורים חורגים - זאת אם יש בתמונה ילדים עד גיל 21.

לקריאת הצעת המחליטים המלאה שתאשר הממשלה לחצו כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. נגה מלסה, לע״מ,
סמוטריץ'. מענק שנחלק לשלוש דרגות, בנוסף סל שיקום/נגה מלסה, לע״מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי "אנחנו מביאים היום לממשלה הצעת מחליטים חשובה מאד. הטבח הנורא שאירע לנו ביום שמחת תורה פגע באופן חסר תקדים באוכלוסיות רבות במדינת ישראל. החל מהימים הראשונים למלחמה נהגתי במדיניות אזרחית מרחיבה ופעלנו לסייע ולהעניק מעטפת רחבה ככל האפשר לכלל אזרחי ישראל ובפרט לאלו שנפגעו באופן אישי ביום הזה. כחלק מהמאמץ הזה, מיניתי את פרופסור אביעד הכהן לעמוד בראש ועדה ציבורית שתדון במתן המענים ותוודא שהמענים מגיעים לכולם.

"הממשלה תאשר היום את מסקנות הוועדה ובכך נמשיך להעניק לאזרחי ישראל את המעטפת הראויה והרחבה להתמודדות עם השלכות האירועים הקשים מנשוא שחווינו ביום שמחת תורה. אני מודה לפרופ' הכהן ולכל חברי הוועדה על עבודתם החשובה. יחד עם חבריי לממשלה נמשיך לפעול בע"ה לשיקום חבל התקומה ולהשבת הביטחון לאזרחי ישראל בדרום ובצפון. יחד בע"ה ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully