וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד הפרסים החשובים בעולם בתחום חקר המים יוענק בישראל בפעם השנייה

15.9.2024 / 10:41

המכון לחקר המים, במכונים לחקר המדבר של אוניברסיטת בן-גוריון יעניק פרס בגובה 60 אלף דולר על הישגים יוצאי דופן. הפרס היוקרתי יוענק לאדם או ארגון על השפעה והישגים יוצאי דופן בתחום מדעי המים, במסגרת כנס המים הבינלאומי השני של מכון צוקרברג

הענקת פרס צוקרברג לחקר המים ב-2022. שלומי זנטי,
הענקת פרס צוקרברג לחקר המים ב-2022/שלומי זנטי

פרס בסך 60 אלף דולרים יוענק על השפעה והישגים יוצאי דופן בתחום מדעי המים. הפרס, מהיוקרתיים והחשובים בתחום בעולם, יוענק על ידי מכון צוקרברג לחקר המים, במסגרת כנס המים הבינלאומי השנייה שתתקיים ב-5 - 6 במאי 2025 בקמפוס שדה בוקר של אוניברסיטת בן-גוריון.

פרס צוקרברג מתאפשר הודות לתרומתו הנדיבה של מר רוי צוקרברג, יו"ר כבוד של המכון, בעל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בן-גוריון ובעבר יו"ר חבר הנאמנים שלה. צוקרברג, בנקאי השקעות ופילנתרופ, פועל רבות למען קידום תחומי החינוך, הבריאות והמשאב האנושי. הגשת מועמדות על ידי אנשים וארגונים אפשרית עד ליום ראשון, 1 בדצמבר 2024.

כנס המים הבינלאומי השני של מכון צוקרברג לחקר המים יארח חוקרים מובילים בתחום מדעי המים וטכנולוגיה ממגוון מוסדות מובילים בעולם. הכנס שיתקיים בסימן המחסור במים בעולם משתנה, יעסוק בהשפעת משבר האקלים על משאבי המים, באתגרי מים בעולם המתפתח ובטכנולוגיות מים חדישות ומזהמים במים. חוקרים המעוניינים להציג את מחקריהם על גבי פוסטרים לאורך האירוע מוזמנים להגיש תקצירים עד ליום שלישי, 18 בפברואר 2025 באתר: https://www.watersummitziwr.com.

את פרס צוקרברג הראשון שהוענק בכנס המים הבינלאומי הראשון בשדה בוקר ב-2022, קיבל פרופ' אשוק גדג'יל מהמחלקה להנדסה אזרחית וסביבתית באוניברסיטת קליפורניה בברקלי. פרופ' גדג'יל קיבל את הפרס על היותו בין החלוצים המרכזיים שהובילו לקשר ההדוק שבין הנדסת מים לפיתוח אזורים דלי אמצעים בשלושת העשורים האחרונים. הוא נחשב לחוקר מוביל בתחום ולאחד המשפיעים ביותר בו, המזהה אתגרי מים בעלי השפעות בריאותיות שליליות, ממציא ומיישם טכנולוגיות הנדסיות במטרה לשרת את בריאות האדם ומפתח אותם ובאזורים דלים במשאבים ברחבי העולם.

דיקאן המכונים לחקר המדבר ע"ש יעקב בלאושטיין ומנהל קמפוס שדה בוקר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' נעם ויסברוד: "כנס המים הבינ"ל של מכון המים, הופך למסורת ומתקיים כאן בנגב, במדינת ישראל, ובתקופה מורכבת ומאתגרת. זה מעניק חשיבות גדולה עוד יותר לנושא. אנו פונים לאישים וארגונים בישראל וברחבי העולם, שמאמינים כי הם ראויים לפרס, להגיש מועמדות עד ל-1 בדצמבר".

מנהל מכון צוקרברג לחקר המים המסיים את תפקידו בימים אלה, וחבר הועדה המארגנת של הכנס, פרופ' עמית גרוס: "אנו גאים על הזכות להעניק פרס יוקרתי ומשמעותי זה, זו הפעם השנייה, ובכך להתחיל ולבסס מסורת חשובה בתחום. מסורת זו מושתתת על מופת מחקרי ומצוינות מקצועית ואקדמית, שתכליתן היא לשרת את האנושות".

פרטים על אופן הגשת המועמדות לפרס, באתר.

  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully