וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה הישראלית פתחה מבערים וקרנות ההשתלמות רשמו חודש חזק

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 10:17

חודש חזק בקרנות ההשתלמות, בזכות תשואות חיוביות של הבורסה המקומית; הקרן של אנליסט היתה ראשונה עם תשואה של 1.22% באוגוסט, ילין לפידות אחרונה עם תשואה של 0.8%

בווידאו: רוחות עזות, מתחם הבורסה ר"ג, 1 ביוני 2023/ראובן קסטרו

הבורסה המקומית המשיכה לפתוח את תיאבון המשקיעים גם באוגוסט האחרון, שהסתיים בעליות שערים במדדים המרכזיים והוביל לתשואות חיוביות בחסכונות הטווח הבינוני של כולנו.

מדדי ת"א 35, ת"א 90 ות"א 125 סיימו את חודש אוגוסט האחרון בעלייה של 4.04%, 4.74%, ו-4.19%, בעוד מדדי הבורסות האמריקאיות המרכזיות מעבר לים, אשר הובילו את עליית שווקי העולם במחצית הראשונה של השנה, הציגו חולשה יחסית עם עלייה של כ-0.6% במדד הנאסד"ק ושל כ-2.3% במדד ה-S&P500.

קרנות ההשתלמות במסלול הכללי שנבחנו על ידי וואלה כסף השיאו תשואה ממוצעת שעמדה על 0.98% בחודש אוגוסט האחרון, המעמידה את התשואה הממוצעת מתחילת השנה על 7.94% (ראו טבלה).

קרן ההשתלמות שהשיאה את התשואה הגבוהה ביותר בחודש אוגוסט האחרון מבין הקרנות שנבחנו היא זו של בית ההשקעות אנליסט, שהניבה תשואה של 1.22%, הגבוהה ב-0.42% מהתשואה שהניבה קרן ההשתלמות באותו המסלול של בית ההשקעות ילין לפידות לאותה התקופה, שעמדה על 0.80%.

תוצאות קרנות ההשתלמות באוגוסט. מערכת וואלה, מערכת וואלה
תוצאות קרנות ההשתלמות באוגוסט/מערכת וואלה, מערכת וואלה

ערן גולדרינג, מנהל השקעות ראשי בקופות הגמל של אנליסט, פירט לוואלה כסף, כי "השוק המקומי הציג תיקון חזק בערב רב של ניירות ערך וסקטורים, והוביל לעיקר העלייה של תיקי ההשקעות.

"ניתן היה לראות זאת, בין היתר, במספר פוזיציות שלנו, וגם במספר ניירות ערך שעלו מעל ל-10% באותו החודש דומת אאורה, רציו, ונוספות. מנגד, מניות דואליות, ובדגש על טכנולוגיה דוגמת נייס, עבדו פחות טוב באותו החודש.

"חולשת השוק האמריקאי מיוחסת בעיקר לדוחות תעסוקה חלשים שהתפרסמו בארה"ב באותו החודש ועוררו חששות ממיתון וירידת תשואות.

"הסיבה המרכזית שתיק ההשתלמות הכללי שלנו באנליסט עבד טוב היא גודל הפוזיציה שלנו בשוק המקומי במסלול הכללי, לצד האג"ח הקונצרני והממשלתי שתפקדו יפה גם הם וסייעו לתיק ההשקעות שלנו".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
ערן גולדרינג, מנהל השקעות, אנליסט. אנליסט,
גולדרינג. "הכל יסתכם בסופו של דבר במצב רוח המשקיעים, בין היתר בשל התלקחות או התקררות החזית הצפונית"/אנליסט

לשאלה מה תרם לעליות בישראל והוביל את המשקיעים להעדיף בעת זו את השוק המקומי ענה גולדרינג: "קשה לשים אצבע על הגורם שכן אי הוודאות המקומית עדיין גבוהה והמלחמה עדיין נמשכת.

"לצד זאת, השוק המקומי נמצא בתמחור חסר של מניות, בעוד החברות המקומיות הציגו דוחות רבעון שני טובים, חלקם אף עם רווחיות, וראו שלא נורא כל כך למרות המלחמה. גם אגרות החוב הממשלתיות המקומיות נמצאות בפער שיא מזה עשור - 120 נקודות, אל מול אלה של ארה"ב, וניכר שהשוק המקומי עוד לא נהנה מההערכה להורדת הריבית".

"הן בסוף יולי, ובעיקר בסוף אוגוסט, ג'רום פאוול (יו"ר הפד) אותת לשוק שהורדת הריבית על השולחן, וזה עודד את השוק. שכן פאוול נתפס בשנתיים האחרונות כ'אויב השווקים' בשל סירובו להרחבת התנאים הפיננסים או בעצם הקלה שלהם, ולאחר נאומו האחרון בסוף אוגוסט הוא נתפס כ'ידיד השווקים'.

"הסיבה היא רצונו לדאוג ששוק התעסוקה לא ייחלש יותר מדי ויוביל למיתון ובכך הפך הקערה ומבחינתו הקלה בתנאים הפיננסים הפכה רצויה כדי להזרים רוח לשווקים, ולפד יש ארגז כלים מאוד גדול".

אי הוודאות ממשיכה להאפיל

למרות העידוד שהמשקיעים שואבים מהורדת ריבית צפויה בארה"ב ותמחור בחסר של השוק המקומי, אי הוודאות ממשיכה להאפיל על השווקים. גולדרינג: "בהנחה ולא הולכים למיתון גדול ומתמשך, לא רואה את השווקים חוזרים אחורה. השווקים לא מתומחרים בתנודתיות היסטרית.

"בכל הנוגע לשוק המקומי יש לזכור כי התימחורים יחסית זולים הן באג"ח והן מניות, והכל יסתכם בסופו של דבר במצב רוח המשקיעים, בין היתר בשל התלקחות או התקררות החזית הצפונית. זו גם הסיבה שאנו לא עושים שינויים מאוד גדולים בתיק ההשקעות לעת זו, ונשארים עם האצבע על הדופק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully