וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעה חדשה בגליל - מרכז קליימטק חדש נחנך במחניים

16.9.2024 / 10:43

המרכז החדש הוקם בשיתוף רשות החדשנות, רשויות ומכונים אחרים וכ-50 סטארטאפים מקהילת ההייטק של הגליל

חניכת מרכז הקליימטק החדש במחניים. ארז בן סימון,
חניכת מרכז הקליימטק החדש במחניים/ארז בן סימון

השקעה חדשה בגליל - מרכז קליימטק חדש נחנך במחניים. מרכז הקליימטק החדש הושק בקיבוץ מחניים. המרכז החדש הושק כמענה נוסף לקהילת ההייטק הגלילית המתמודדת עם אתגרים רבים בשנה האחרונה. מטרתו של המרכז החדש להעניק זריקת עידוד, תקווה וחוסן כלכלי לחברות הסטראטאפ הרבות הפועלות באזור. המרכז הוקם בשיתוף פעולה של רשות החדשנות, מרגלית סטארטאפ סיטי, קרן JVP, מכון המחקר מיגל, ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, משרד הכלכלה, משרד החקלאות והביטחון במזון, החברה לפיתוח הגליל, מריו ישראל ונוספים. גורמים רבים בגליל פעלו לאורך השנה האחרונה, בצל המלחמה, כדי לשמור על קהילת ההייטק של האזור, למרות כל המורכבויות שחוותה.

אירוע הפתיחה נערך בהשתתפות דרור בין מנכ"ל רשות החדשנות, אראל מרגלית יו"ר JVP ומרגלית סטארטאפ סיטי, דוד זיגדון מנכ"ל מכון המחקר מיגל, ראסל רובינסון מנכ"ל ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב, יוחנן מאלי מנכ"ל משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, פרופ' אליעזר שלו, נשיא תל חי אוניברסיטה בהקמה, נציגי Deloitte, בני בן מובחר ראש מועצת מבואות חרמון, אביחי שטרן ראש עיריית קריית שמונה, גיורא זלץ ראש מועצת גליל עליון, איש העסקים תא"ל במיל' גיורא ענבר, ולמעלה מ- 50 סטראטאפים מקהילת ההייטק הגלילית.

קרן JVP ומרגלית סטארטאפ סיטי פעלה ופועלת באזור הגליל למעלה מעשור, והצמיחה לאורך השנים קהילות ענפות באזור של סטאטראפים, נשים יזמיות, לימודי פודטק בבתי ספר ועוד. לפני שלוש שנים פתחה מרגלית סטארטאפ סיטי גליל את מרכז הפודטק הבינלאומי בקריית שמונה. מאז מלחמת חרבות ברזל, בעקבות המצב הביטחוני, אנשי מרגלית סטארטאפ סיטי ממשיכים בפעילות לטובת האקו סיסטם הגלילי, כרגע מקיבוץ מחניים. פעילות זו כיום עולה רמה, עם השקת מרכז הקליימטק החדש עם רשות החדשנות ומכון המחקר מיגל.

באירוע הציגו מספר חברות סטארטאפ גליליות את מוצריהן, בין החברות: סולבאיט שנוסדה בקריית שמונה ופיתחה פלטפורמה טכנולוגית המשלבת באופן טעים תרכובות צמחי מרפא במזונות רגילים, סופר נטורל סנקס מקריית שמונה המפתחת טכנולוגיות חדשניות, פורצות דרך בתחום המזון וחטיפי הבריאות ולא עזבה את קרית שמונה החל מתחילת המלחמה, וונדר ווג'יס המפתחת טכנולוגיה להעשרה טבעית של פירות וירקות בפרוביוטיקה, ריפ גארד מרמת הגולן שפיתחה טכנולוגיה היכולה לחזות את חיי המדף הנותרים של פירות וירקות, BioBetter מקריית שמונה אשר פתחת פתרון חדשני של פלטפורמת ייצור חלבונים מורכבים כגון גורמי גדילה(Growth Factors), המיועדים לשווקים מתקדמים שצומחים במהירות, כמו בשר מתורבת ואנטי אייג'ינג, MAMAY מקהילת ההייטק הגלילית מפתחת סימולטור להאצת תהליכי פיתוח בתעשיית המזון והקוסמטיקה באמצעות דיגיטציה של טעם וריח, האגס 1 המשתמשת בטכניקות חקלאיות מתקדמות ליצירת אלכוהול מגמבה , Innovopro המייצרת פלטפורמה ייחודית המבוססת על חלבון חומוס לשוק המזון והמשקאות העולמי וקינוקו-טק המייצרת מקור חלבון חדש המעשיר את המוצר הסופי בערכים תזונתיים ובטעם עשיר.

"עם ישראל ממשיך להוביל"

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "חיזוק החוסן הכלכלי והחברתי בגליל הוא יעד, במיוחד בתקופה עם אתגרים בטחוניים וכלכליים. הגליל ניחן בחוזקות ייחודיות רבות בתחום המשאבים הטבעיים ובתחום ההון האנושי, מרכז החדשנות צפוי להוות מנוע צמיחה עבור האזור כולו, ולהעניק ליזמים מכל רחבי הגליל כר פורה לפיתוח רעיונותיהם לצד קבלת הדרכה, תמיכה וחיבור עם גורמים בתעשייה ובכך צפוי להפוך למרכז טכנולוגי מוביל. אני קורא לכל היזמיות והיזמים להצטרף ולחזק את היזמות והחדשנות"

מייסד ויו"ר JVP ומרגלית סטארטאפ סיטי אראל מרגלית: "היום אנחנו נותנים בלון חמצן נוסף לקהילת ההייטק הגלילית שממשיכה בכל הכוח למרות אתגרי השנה האחרונה. מרגלית סטארטאפ סיטי גליל לא עצרה את פעילותה לרגע אחד למרות המצב הביטחוני בו נמצא האזור. דווקא עכשיו, אנחנו חושבים שזה הזמן להשקיע בגליל. אני נפעם מהאומץ והציונות בעיניים של כל אחד מהיזמים האלה, שנשארו לעבוד מהגליל או מקרית שמונה, ולא מוותרים על הנוכחות שלהם פה. אני מצדיע לראשי הרשויות, למנהלי בתי הספר, לעסקים ולתושבי האזור שממשיכים לפעול מכאן, למרות מצב כמעט בלתי אפשרי. היום אנחנו משיקים עבורם בית נוסף. בית ליזמים שרוצים להישאר כאן, בית לקהילת הנשים היזמיות שלנו שממשיכות לפעול מהגליל, בית לעסקים הקטנים, ובית לילדי הגליל בכל מקום אליו פונו, ילדים שהצהירו בפנינו שלימודי הפודטק נותנים להם תחושת בית ושייכות. שיתופי הפעולה שבבסיס המרכז הם התשתית לחיזוק האקו סיסטם, לשיקומו לאחר המלחמה, ולצמיחתו לעוד עשרות שנים קדימה. יחד עם היזמים, המרכז שלנו יהווה גשר לבנייה מחודשת של כלכלת הצפון, לחיזוקה והמשך צמדיחתה בשנים שיבואו".

מנכ"ל רשות החדשנות דרור בין : "רשות החדשנות גאה להוביל את המהלך האסטרטגי של הקמת מרכז החדשנות האזורי בגליל המזרחי, בשיתוף פעולה הדוק עם שותפינו ממשרדי הממשלה והמגזר הפרטי. מהלך זה מהווה אבן דרך משמעותית בתהליך שיקום וחיזוק האקוסיסטם הטכנולוגי המתקדם שהתפתח בגליל המזרחי, תוך התמקדות בתחומי הפודטק והטכנולוגיות האקלימיות - תחומים בהם ישראל מובילה בזירה הבינלאומית. למרות האתגרים המורכבים שהמערכה המתמשכת מציבה בפנינו, אנו נחושים להמשיך ולקדם את תעשיית ההייטק בכל רחבי המדינה, עם דגש מיוחד על אזורי הפריפריה ובמיוחד האזורים שנפגעו. אנו מאמינים ב עוצמתו של אקוסיסטם המתפתח מן השטח, המושתת על הידע, היצירתיות והחדשנות של היזמים המקומיים, מכוני המחקר, חברות הטכנולוגיה והמפעלים המתקדמים באזור. מהלך זה מהווה עדות נוספת למחויבות העמוקה של רשות החדשנות ליזום, לתמוך ולהעצים את הגיוון בתעשיית ההייטק הישראלית, תוך חיזוק הפריפריה והבטחת עתידה הטכנולוגי של המדינה כולה. אנו רואים במרכז החדשנות זרז לצמיחה כלכלית, מקור לפיתוח הון אנושי מיומן, ומנוע ליצירת הזדמנויות תעסוקה איכותיות באזור. באמצעות יוזמה זו, אנו מבקשים לא רק לשמר את ההישגים הטכנולוגיים של האזור, אלא גם להניח את היסודות לקפיצת מדרגה משמעותית בחדשנות ובפיתוח הכלכלי של הגליל כולו."

אורי בן הרצל סמנכ"ל פיתוח עסקי במכון המחקר מיגל:" המרכז החדש, שנבנה בשיתוף פעולה בין רשות החדשנות, מכון מיגל ומרגלית סטארטאפ סיטי, מהווה אבן דרך משמעותית בעידוד היזמות, המחקר והפיתוח בגליל העליון. המרכז יפעל לקדם טכנולוגיות בתחומים מרכזיים בלב העשייה המחקרית של מיגל כגון אגריטק, פודטק, וקיימות, תוך יצירת תשתית חדשנית לפתרון אתגרים עולמיים בתחום המזון והחקלאות. ההחלטה להקים את המרכז בגליל העליון אינה מקרית, במיוחד בתקופה זו. לאחר ההתמודדות עם אתגרי הפינוי והמלחמה, וכחלק מהאחריות האזורית שלנו הארגונים שפועלים בגליל, המהלך מביא עמו מסר של תקווה וצמיחה עבור תושבי האזור, הנמצאים בחזית ההתחדשות הכלכלית והטכנולוגית. מרכז החדשנות החדש יספק קרקע פורייה לשיתופי פעולה בין חוקרים, יזמים וחברות, לצד תמיכה רחבה מהממשלה ומהאקדמיה. הקמת המרכז בגליל העליון מנצלת את היתרונות הייחודיים של האזור, המתאפיין באקלים וגיאוגרפיה מגוונים, המאפשרים בדיקת טכנולוגיות חדשות על קרקע אמיתית ומתמודדת עם אתגרים אגרו-אקולוגיים מורכבים. יתרון זה מהווה מגנט עבור חברות מקומיות ובינלאומיות המחפשות קרקע מתאימה לניסויים ולפיתוחים מתקדמים. בצל המלחמה והאילוצים שהוטלו על עסקים מקומיים, פתיחת המרכז היא הזדמנות לייצר השקעות חדשות באזורים מוחלשים ולקדם שיקום תשתיות כלכליות בצפון. המרכז החדש צפוי לשמש מנוע מרכזי לחדשנות ולחידוש הכלכלה המקומית, תוך ניצול הפוטנציאל האזורי הייחודי והפיכת הגליל העליון לאבן שואבת עבור יזמים ומשקיעים מכל רחבי הארץ והעולם".

ראסל רובינסון, מנכ"ל ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב: "חייהם של תושבי הצפון הפכו קשים מנשוא, אך רוח החדשנות שלהם ורצונם להפוך את העולם למקום טוב יותר, עומדים איתן. אנו עומדים לצידם היום עם השקת מרכז החדשנות החדש, כפי שעשינו בעשורים האחרונים, ומראים לעולם שגם כאשר כוחות החושך מבקשים לכבות את האור שלנו, עם ישראל ממשיך להוביל, עם תקווה ועם חוסן".

  • עוד באותו נושא:
  • תשתיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully