וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר והיורו עלו, מה עושים המשקיעים?

קובי לוי

18.9.2024 / 15:22

הדולר והאירו, הנסחרים מול כעת השקל בשער 3.78 ו-4.20 בהתאמה; בתרחיש של מערכה בצפון, השווקים צפויים לרדת בחדות ולהוביל להמשך הפיחות במטבע המקומי

פיצוץ מכשירי הקשר של חיזבאללה (צילום: רשתות ערביות)/מעריב

פיצוצי מכשירי התקשורת של אלפי מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה הגבירו את החששות מעימות נרחב בגיזרה הצפונית, שבתורם הובילו אתמול (ג') לירידות בשוק המניות המקומי, באג"ח הממשלתיות, ולפיחות השקל ביחס לסל המטבעות, וביניהם מול הדולר והאירו, הנסחרים מול השקל סביב שער 3.78 ו-4.20 בהתאמה.

רמות שער אלה נוצלו על ידי מוכרים מקומיים וזרים למכירת מטח, באופן שמיתן את הפיחות, והוביל את שער הדולר לרמה של 3.76 אל מול השקל.

דולר מול שקל. ראובן קסטרו
דולר מול שקל/ראובן קסטרו

בתרחיש המרכזי, לפיו לא תתפתח מערכה רחבה בגבול הצפון, סביר להניח שתהיה לכך השפעה חיובית מתונה על השוק, שצפויה להתגבר ולהוביל לעליות חדות בשווקים בתרחיש של הפסקת אש בדרום. עם זאת, בתרחיש בו ישראל לבסוף תיאלץ להיכנס למערכה בצפון, כאמור, השווקים צפויים לרדת בחדות ולהוביל להמשך הפיחות במטבע המקומי.

היום (ד') בערב גם צפויה להתפרסם החלטת הריבית של הפד (הבנק המרכזי בארה"ב), עם ציפייה להורדת ריבית בהיקף של בין 0.25% ל-0.5%. הורדת הריבית צפויה, אך חוסר הוודאות לגבי היקף ההפחתה בהחלטה זו ובהחלטות הבאות כמו גם חוסר הוודאות לגבי ציפיות בכירי הבנק המרכזי לגבי מצב הכלכלה עשויים להוביל לתנודתיות בשווקים הפיננסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בבנק לאומי. כפיר סיון,
קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בבנק לאומי/כפיר סיון

להערכתנו, נתוני המאקרו, ובין היתר פרסום נתוני מכירות קמעונאיות בארה"ב אתמול, שהיו טובים מהצפי מצביעים על נחיתה רכה של הכלכלה, ותומכים בהפחתת ריבית של 0.25%. מאידך המשקיעים חוששים מתרחיש נחיתה קשה של כלכלת ארה"ב, עקב חולשה מסוימת בנתוני התעסוקה ומייחסים סיכוי גבוה להפחתת ריבית של 0.5%.

השווקים צפויים להמשיך להסחר בתנודתיות, בהמתנה להתפתחויות, ולהגיב בצורה משמעותית לחדשות מהזירה המקומית והעולמית לקראת מספר חודשים שצפויים להיות רוויים באירועים שונים פוליטיים, גיאופוליטיים וכלכליים.

הכותב הוא ראש דסק אסטרטגיית שווקים בבנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully