וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הולכים לתקופה קשה במשק עד לכדי מיתון. שר האוצר מתעלם מכל האזהרות"

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 6:43

חן שרייבר העומד בראש לשכת רואי החשבון ב-3 השנים האחרונות מתריע כי "הממשלה מעלה מסים בדלת האחורית. מאיפה סמוטריץ' יקצץ 35 מיליארד? אי אפשר להבין את התוכנית שלו". לדבריו, "חייבים להעלות מע"מ ולהנהיג מלווה מרצון כמקובל בכל מלחמה, אבל לא להעלות מס הכנסה"

בצלאל סמוטריץ׳ בעימות עם משפחות החטופים בוועדת הכספים/ערוץ הכנסת

"אי אפשר שלא להיות מודאג מהתקציב שמגיע כעת לדיונים בממשלה. על ההפקרות הכלכלית של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כולנו נשלם בריבית דריבית. אנחנו הולכים לתקופה קשה למשק, עד כדי מיתון. אני מתקשה להבין מדוע באוצר ממשיכים להיות אטומים ומתעלמים לחלוטין מכל האזהרות". כך אומר נשיא לשכת רואי חשבון חן שרייבר.

הנשיא, המסיים קדנציה של שלוש שנים (ייבחר מחדש בשבוע הבא), מוסיף: "מאיפה שר האוצר מתכוון לקצץ 35 מיליארד שקל? עדיין לא הצלחתי להבין את תוכנית התקציב שלו. עוד לא נפגשתי איתו מאז כניסתי לתפקיד, וזה לא יכול להיות".

לדבריו, "לשכת רואי חשבון גובה עבורו את כספי המסים, והוא חייב ליזום פגישה איתנו, לפחות כדי לשמוע את תובנותינו - ויש לנו מה להגיד. אני לא מבין מדוע שר האוצר מתעלם מעצות מקצועיות. הוא חושב שהוא יודע יותר טוב מכולם. לסמוטריץ' יש אג'נדה - לרצות את כולם - והוא טועה".

רו"ח חן שרייבר. יחצ,
שרייבר. "אני לא מבין מדוע שר האוצר מתעלם מעצות מקצועיות. הוא חושב שהוא יודע יותר טוב מכולם"/יחצ

בתשובה לשאלה מה היה עושה כשר אוצר, הוא מוסיף: "הייתי מאמץ את הצעדים שנתניהו הוביל לפני 20 שנה כשהיה שר אוצר: תוכנית כלכלית אחראית ואמיצה, כולל קיצוצים כואבים במשרדי הממשלה ובקצבאות. אבל ספק אם אותו נתניהו ייתן כיום יד לפגיעה בשכבות החלשות".

"חייבים לגבש מסגרת תקציב מציאותית, שתתכתב עם הגירעון ולא עם הצהרות או חלומות באספמיה", הוא מדגיש. "צריך קיצוץ, אפילו קיצוץ אכזרי. הסיסמה 'כולם מתחת לאלונקה' היא סיסמה יפה, אבל כולם צריכים להיות שם, כולל הממשלה שחייבת לקצץ בכספים הקואליציוניים".

כמומחה מס, מה הצעתך להגדלת הכנסות המדינה ממס?
"אנחנו חייבים להעלות את המע"מ, אבל לא את מס ההכנסה על השכר, משום שיוקר המחיה גם כך מספיק גבוה. אני ממליץ להנהיג מלווה מרצון לאזרחים, כפי שהיה בעבר. יש להפעיל צעדי מיסוי בשוק הדיור, בחלוקת הדיבידנדים במס מופחת, בגילוי מרצון על הכנסה וצעדים לצמצום ההון השחור.

"ברשות המסים מכירים את הביקורת העניינית שלנו על מהלכי המיסוי. באחרונה הוצאנו מכתב חריף לשר האוצר בעקבות דוח הצוות לבדיקת רווחים כלואים, אבל משום מה לא מקבלים את המלצותינו".

"ההצעה לשבירת קרנות ההשתלמות במיסוי מופחת - זאת עצת אחיתופל. קרן השתלמות היא כלי השקעה פנסיוני פטור ממס לחלוטין. מדובר ממש בכסף האחרון שצריך לגעת בו. מדוע עושים זאת לאזרחים החלשים וחסרי ההבנה הפיננסית? אני חושב שמדובר במהלך פופוליסטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully