וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגים בפתח? 8 טיפים שיעזרו לכם לחסוך מאות שקלים

הילה קניסטר בר דוד

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 7:48

תקופת החגים ידועה כעמוסה בהוצאות כלכליות עבור כל בית בישראל. תוסיפו לזה את יוקר המחייה שמאפיין את ישראל בשנים האחרונות ותקבלו תוצאה מדאיגה. הנה 8 טיפים שיאפשרו לכם לחסוך ולשלוט בהוצאות החג

בווידאו: רוני סומק בטור מיוחד לוואלה, לפרויקט מה נשתנה 2024./צילום באדיבות המצולמת

מארוחת חג, דרך מתנות, בגדים, נסיעות לחו"ל ואף קייטנות - עד שעברנו את הקיץ מגיע חודש החגים הרווי בהוצאות. איך אפשר לוודא שההוצאות שלנו לא חורגות מהמתוכנן, ולהצליח לעבור את התקופה בלי להיכנס לחובות?

תכנון מקדים:

תכנון חכם הוא המפתח לחיסכון. שבו עם המשפחה, הגדירו מה בדיוק נדרש לקראת החגים, והכינו רשימה מסודרת של מוצרים, בגדים או מתנות שתרצו לרכוש. כשאתם מגיעים לקניות עם רשימה מוגדרת, יש פחות סיכוי שתתפתו לקנות דברים שאינם הכרחיים. תכנון מקדים גם נותן לכם אפשרות להשוות מחירים ולעקוב אחר מבצעים רלוונטיים.

השוואת מחירים:

קיימים כלים רבים להשוואת מחירים, בין אם דרך אפליקציות ייעודיות או אתרי אינטרנט. השקיעו כמה דקות לפני הקניות כדי לבדוק היכן מוצעים המוצרים שאתם מתכוונים לקנות במחירים הטובים ביותר. לעיתים קרובות, מחירי מוצרים יכולים להשתנות בין חנויות שונות, וכך תוכלו לחסוך סכום משמעותי ברכישה אחת בלבד.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

ניצול מבצעים וקופונים:

רשתות מזון וחנויות רבות מציעות מבצעים מיוחדים לקראת חגי תשרי. כדאי להיעזר בפרסומים ובאפליקציות לחיפוש קופונים, ולבחון כיצד אפשר להוזיל את הקניות. לעיתים תמצאו קופונים שניתן להשתמש בהם במעמד הקנייה, או הצעות מיוחדות לרכישת מוצרים מסוימים בכמות גדולה במחיר מוזל.

שולחן ראש השנה. ShutterStock
שולחן ראש השנה/ShutterStock

קנייה סיטונאית:

עבור מוצרים עם חיי מדף ארוכים כמו קטניות, פסטה, אורז, קופסאות שימורים ומוצרי ניקיון, כדאי לשקול לקנות בכמויות גדולות. כך, ניתן להבטיח שלא תחסר לכם סחורה וגם לחסוך כסף בטווח הארוך. חנויות סיטונאיות או מועדונים שונים בישראל מציעים מחירים נמוכים יותר בקנייה בכמויות גדולות ויש יותר ויותר חנויות שנפחות המאפשרים "רכישה סיטונאית" לאדם הפרטי.

שימוש בהטבות בכרטיסי מועדוני צרכנות וחברות האשראי:

מועדוני הצרכנות וחברות כרטיסי האשראי מציעים מבצעים ייחודיים לקניות לקראת החגים. למשל, החזר כספי על רכישות, הנחות בחנויות מסוימות, צבירת נקודות כפולה ועוד. נצלו את ההטבות המגיעות ואל תשכחו לבדוק אם יש מבצעים ייחודיים או כפל מבצעים ברשתות שבהן אתם מתכוונים לקנות.

הכנה ביתית של מאכלים:

קניית אוכל מוכן לחג יכולה לעלות הרבה יותר מהכנתו בבית. השקיעו זמן בהכנה ביתית של מנות מסורתיות כמו קוגל, חריימה או עוגות דבש - זה לא רק יותר זול, אלא גם יותר אישי וטעים. אם אתם מבשלים בכמות גדולה, תוכלו לחלק מנות בין בני משפחה או שכנים ולהתפנק יחד.

הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית שחר און, ועידת השלטון המקומי 2024. ראובן קסטרו
הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית שחר און, ועידת השלטון המקומי 2024/ראובן קסטרו

רכישות מקוונות:

חנויות מקוונות רבות מציעות מחירים זולים יותר מאשר בחנויות פיזיות, במיוחד לקראת החגים. נסו לבדוק אם יש הנחות על משלוחים או על מוצרים שקשה למצוא בחנויות הקרובות אליכם. הזמנות מוקדמות של מוצרים יכולים לחסוך לא רק כסף, אלא גם זמן ותורים מיותרים.

שימוש חוזר וקנייה יד שנייה:

לחגי תשרי יש אופי מסורתי, ולעיתים אין צורך לקנות הכל חדש. בדקו האם יש לכם בבית מוצרים או בגדים שאפשר להשתמש בהם שוב. עבור מוצרים שלא מתבלים במהרה, כמו כלים, כלי בית או חפצי נוי, ניתן לבדוק חנויות יד שנייה או להחליף עם חברים ובני משפחה. לעיתים תמצאו פריטים ייחודיים ומיוחדים במחירים נמוכים מאוד.

הכותבת היא מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך" ומומחית לצרכנות נבונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully