וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאפס למיליוני דולרים: קיבלו תגמול בביטקוין ב-2009, כמה הוא שווה היום?

22.9.2024 / 12:38

ארנקי הביטקוין הוותיקים בעולם מזיזים מטבעות לאחר 15 שנה ללא פעילות; מדובר בחמישה ארנקים אשר כל אחד קיבל 50 ביטקוין ב-2009 ונחשבים לכורי המטבעות הראשונים של ביטקוין

מטבעות דיגיטליים/pexels

ארנקי ביטקוין, שהחלו את דרכם מספר שבועות בודדים לאחר היווצרותו, בעוד המטבע היה שווה 0, הזיזו מטבעות בפעם הראשונה מזה 15 שנים.

ביום שישי האחרון, ארנקים של כורי הביטקוין הראשונים, חוזרים להיות פעילים לאחר יותר מ-15 שנה ללא פעילות.

חמשת הארנקים של כורי ביטקוין, שקיבלו תגמולים עבור אימות העסקאות בבלוקצ'יין של ביטקוין שהיה אז חסר ערך לחלוטין ופעל מספר שבועות בודדים בלבד, החלו להזיז את המטבעות שלהם.

אותם חלוצים, שהקדישו כוחות חישוב עבור צעדיה הראשונים של רשת הביטקוין, קיבלו 50 מטבעות ביטקוין כל אחד, כתגמול על כריית בלוקים ב-2009, כחלק ממנגנון הקונצנזוס ואימות העסקאות של הרשת.

ארנק אחד קיבל את תגמול הכרייה ב-29 בינואר 2009, שלושה אחרים קיבלו תגמולים ב-31 בינואר 2009 והארנק האחרון קיבל תגמול ב-2 בפברואר 2009.

שיעור בהיסטוריה של ביטקוין

רשת הבלוקצ'יין של ביטקוין התחילה לפעול ב-3 בינואר 2009, כאשר סאטושי כרה את הבלוק הראשון (ה-"Genesis Block") והטמיע בו הודעה שמזכירה את כותרת העיתון הבריטי "The Times" שפורסמה באותו היום, ומספר ימים לאחר מכן, ב-9 בינואר 2009, הסביר את עקרונות הפרוטוקול, הסבר שכלל פירוט כיצד לכרות ולהעביר מטבעות.

בהתחשב בכך שביטקוין היה בחבלי הלידה הראשונים שלו, סביר להניח שהארנקים, שייכים לאנשים שלקחו חלק בהתחלה של הפרויקט.

אותם מטבעות שנכרו, לא היו שווים כלום מאחר והשוק טרם העריך את השווי שלהם כמשהו בעל ערך, לאחר כשנתיים, ביטקוין הגיע לשווי של דולר בודד, ומאז לא עצר. כיום, אותם 250 מטבעות שווים לא פחות מ-15.9 מיליון דולר, כלומר 3.18 מיליון דולר לכל כורה.

ארנק ביטקוין. ShutterStock
ארנק ביטקוין/ShutterStock

בימים האחרונים, קהילת הביטקוין חווה שיעור היסטוריה קצר, וישנם משתמשים בקהילה שמאמינים כי הארנקים הללו עשויים להיות קשורים ליוצר הביטקוין האנונימי עצמו, סאטושי נאקמוטו או להאל פיני, מפתח תוכנה שהיה אחד מהאנשים הראשונים שאימצו את ביטקוין ומהקרובים ביותר לסאטושי.

למעשה, העסקה הראשונה בביטקוין התקיימה ב-12 בינואר 2009, כשסאטושי שלח 10 מטבעות ביטקוין לפיני. פיני היה דמות מפתח בהתפתחות הראשונית של הביטקוין ונחשב לאחד הכורים הראשונים ברשת.

הספקולציות סביב תנועות אלו גדלות לאור העובדה שהארנקים הללו היו רדומים כל כך הרבה זמן, ומכיוון שמדובר במטבעות שנכרו בשלב מוקדם מאוד בחייו של ביטקוין.

בעוד שחלקו וזהותו של סאטושי נשארה בגדר תעלומה, ישנם כאלה המשערים כי תנועות אלו עשויות להיות קשורות אליו או לאנשים אחרים שהיו מעורבים בהקמתו של ביטקוין.

המיליארדר שרוצה למכור 72 אלף מטבעות

פיטה ריזו, משתמש טוויטר ותיק המכנה את עצמו "ההיסטוריון של ביטקוין", פרסם אתמול סיפור דומה בהקשר של כורי הביטקוין הותיקים, וחשף את סיפורו של גומו, כורה ותיק שהשקיע מיליון דולר במכשור כרייה מתקדם ב-2010, ולטענתו החזיק בשיא, כ-180,000 מטבעות ביטקוין והפך למילארדר.

בחודש אפריל האחרון צייץ גומו כי בכוונתו למכור כ-72,572 מטבעות ביטקוין בשווי של יותר מ-4.5 מיליארד דולר "באחריות, ללא עסקאות עם פשע מאורגן, גורמי צד שלישי, או מתווכים".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully