וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחזקות של האחים עופר בישראל לא הופרדו עקב חילוקי דעות

אורה קורן

31.3.2003 / 7:18

רק החברה לישראל עברה לבעלות סמי; בנק המזרחי ועסקי הנדל"ן נותרו בבעלות משותפת; מקורבים: השלמת מהלך ההפרדה טורפדה מסיבות "אמוציונליות"



האחים סמי ויולי עופר לא השלימו את התוכנית המקורית לפיצול אחזקותיהם המשותפות בישראל - כך אמרו אתמול מקורבים למגעים. לדבריהם, השלמת מהלך ההפרדה טורפדה מסיבות "אמוציונליות", ועל רקע ירידת השווי של הנכסים כתוצאה מהשפל הכלכלי בישראל ובעולם. המקורבים העריכו כי המגעים בין האחים יימשכו במטרה להשלים את פיצול הנכסים. דובר קבוצת האחים עופר הכחיש כי חילוקי דעות בין האחים טירפדו את השלמת הפיצול.



באוקטובר 2002 הודיעו האחים עופר על החלטתם להפריד את אחזקותיהם המשותפות, כדי למנוע מאבקי ירושה בין בני הדור השני. המקורבים אמרו אז כי מתנהלים מגעים שנועדו להביא ליציאתו של סמי עופר מחברת הנדל"ן - עופר נכסים - שבה ישלוט יולי עופר, ולשנות את מבנה האחזקות בחברה לישראל . כמו כן אמרו כי נבחנו חלופות לשינוי מבנה אחזקותיהם בבנק המזרחי .



בפועל, שינו האחים את מבנה אחזקותיהם המשותפות רק בחברה לישראל, שבה שולטת כיום משפחת סמי עופר. אתמול אישר עידן עופר, בנו של סמי, כי המשפחה החליטה לא לשנות את מבנה הבעלות בבנק המזרחי ולהמשיך להפעיל במשותף את חברת הנדל"ן.



עידן עופר הוסיף כי בקבוצה הוחלט על מינוי דירקטוריון בן ששה חברים לחברת הנדל"ן, שתפסיק להתנהל כחברה משפחתית. מנכ"ל חברת הנדל"ן ימשיך להיות אבי לוי. לדברי המקורבים, בכוונת הקבוצה לשוב ולבחון בעתיד את הפיצול המלא של עסקי הנדל"ן. יולי עופר מחזיק בכ-66% מחברת הנדל"ן וסמי עופר בכ-33%.



דובר הקבוצה אמר בתגובה כי מלכתחילה הוסכם שההפרדה תתחיל בחברה לישראל. לדבריו, הקבוצה הודיעה כי השליטה בחברת הנדל"ן תהיה בידי יולי עופר, וכי בשלב זה תימשך השותפות בבנק המזרחי.



במסגרת פרסום הדו"חות הכספיים של החברה לישראל אתמול אמר יו"ר החברה, עידן עופר, כי הושלמו השינויים בבעלות על החברה. אחזקות המשפחה בחברה (50.6%) נמצאות בידי חברת מילניום, שבשליטת חברת משט (80%) של משפחת עידן עופר, שבעלי המיעוט בה (20%) בחלקים שווים הם אייל עופר, בנו של סמי; דורון עופר, בנו של יולי; ואודי אנג'ל, חתנו לשעבר של יולי. כלומר, משפחת סמי עופר מחזיקה בכ-44% מהחברה לישראל, ומשפחתו של יולי בכ-7% מהחברה.



עידן עופר הוסיף כי הוחלט לא לשנות את מבנה הבעלות המשפחתית בבנק המזרחי (26%), וכי זו תמשיך להיות מחולקת בחלקים שווים בין משפחות סמי ויולי עופר.



קבוצת עופר מחזיקה בשליטה בבנק יחד עם קבוצת ורטהיים. במסגרת המגעים בין סמי ויולי עופר נבחנה אפשרות, שסמי יגדיל אחזקותיו בבנק לכ-20% ויולי יישאר עם כ-6% מהאחזקה המשפחתית.



אתמול אמר עידן עופר כי הקבוצה תהיה מוכנה למכור אחזקותיה בבנק המזרחי לפי שווי של פי 1.5-2 מההון העצמי של הבנק, כמקובל במדינות מערביות; זאת, בשעה שהבנק נסחר כיום לפי שווי של כ-70% מהונו העצמי. הצהרה זאת עומדת בניגוד למגעים שנוהלו בעבר, למכירת הבנק לקבוצת מגדל - על פי כמה מקורות - במחיר הגבוה במעט מהונו העצמי.



עם זאת, לדברי עידן עופר, במצב הנוכחי לא נמצאים גופים המעוניינים להשקיע בבנק בישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully