וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסומאים: הרגשנו שמימן מחפש כל דרך להפעיל את הערוץ

איילה צורף

31.3.2003 / 7:26

בפגישה שערך אתמול יוסי מימן עם השותפים והמנכ"לים של משרדי הפרסום הגדולים נדונו דרכים להאיץ את גידול ההכנסות בערוץ, ובין היתר האפשרות לשלם במזומן בעבור רכש מדיה



בתום פגישה שערך אתמול יוסי מימן עם השותפים והמנכ"לים של משרדי הפרסום הגדולים - האחראים לניתוב תקציבי הפרסום בטלוויזיה אל הערוץ - החליט מימן להיענות לבקשתם ולדחות את הליך הקפאת ההליכים. מימן הודיע לפרסומאים כי גם המעבר למתכונת שידורים מצומצמת נדחה בשבוע.



בפגישה השתתפו אבנר בראל, יו"ר איגוד משרדי הפרסום ושותף במק'אן קשר בראל, אילן שילוח, מנכ"ל המשרד, יורם באומן, שותף בבאומן בר ריבנאי, רמי שלמור, שותף בשלמור אבנון עמיחי Y&R, שמואל ורשבסקי, שותף באדלר חומסקי & ורשבסקי Grey, אודי פרידן, שותף בראובני פרידן IPG ומודי כידון, מנכ"ל גיתם BBDO.



הפגישה שזימן מימן בדחיפות, עם הודעת הערוץ על מעבר למתכונת שידורים מצומצמת, התקיימה לאחר שבכירי ענף הפרסום פנו אל הממונה על ההגבלים, דרור שטרום, וביקשו את אישורו לקיים דיון בין מתחרים.



הפרסומאים ציינו את העלייה המשמעותית שחלה בשבועות האחרונים בחלקו של הערוץ בכלל הצפייה בטלוויזיה המסחרית, שמסתכם בשעות השיא בכ-20%-25% בממוצע. "דיברנו על הצורך לנווט תקציבי פרסום באופן יחסי לחלקו של הערוץ בנתח הצפייה בטלוויזיה המסחרית", אמר פרסומאי שהשתתף בפגישה.



בפגישה הצליח מימן לשכנע את הפרסומאים - שאמורים לספק את ההכנסות השוטפות בערוץ המסחרי - כי הוא משהה את כוונותיו לסגור את הערוץ, לפחות בכל הנוגע לשבוע הקרוב. "קיבלנו הרגשה שהוא מחפש כל דרך אפשרית להשאיר את הערוץ באוויר במתכונת מלאה, וכי ההליכה להקפאת הליכים תהיה פתרון אחרון, אם וכאשר לא יהיה מוצא אחר", אמר פרסומאי אחר.



הפרסומאים ציינו את החשיבות הרבה שהם מעניקים להמשך קיומו של הערוץ הן כמתחרה בערוץ 2 הן כמקור פרנסה למאות עובדים בתעשייה. בין השאר דנו מימן והפרסומאים בדרכים להאיץ את גידול היקף ההכנסות בערוץ. בין היתר נדונה האפשרות לשנות את שיטת התשלום לערוץ בעבור רכש מדיה, לתשלום במזומן - במקום שוטף פלוס 60 כנהוג כיום.



"כמובן שמדובר ברעיון אופטימי, אבל הוא אינו תלוי רק בנו, אלא גם - ובעיקר - בלקוחות שלנו, המפרסמים, שמעבירים לנו את הכסף בעבור המדיה", אמר אחד המשתתפים בפגישה. איגוד משרדי הפרסום הבטיח כי יפנה אל שר האוצר, בנימין נתניהו, בבקשה שיפעל לטובת הערוץ.



אחת הסיבות לכך שמימן חזר בו - לאחר שהודיע כבר בצהריים לעובדיו על הורדתן של תוכניות מקור רבות מהאוויר - היתה הודעתם של המפרסמים לפיה, לא יוכלו להמשיך ולפרסם בערוץ אם יעבור למתכונת של שידורים חוזרים. מוקדם יותר, עוד לפני החלטתו של מימן שלא לעבור למתכונת שידורים מצומצמת, אמרו מפרסמים כי אם הערוץ יעבור למתכונת שידורים חוזרים הם יקטינו משמעותית את כמות המופעים שלהם בערוץ.



"מהרגע שערוץ 10 הודיע על שינוי לוח המשדרים, יש הססנות רבה בקרב המפרסמים, שמתלבטים אם בכלל יש טעם להמשיך לפרסם בו בימים הקרובים", אמר אלון הוכדורף, מנכ"ל חברת תכנון המדיה זניט מדיה. "במידה ולוח השידורים יצטמצם, המפרסמים מאמינים שאין מקום להמשיך ולהשקיע בערוץ בקנה המידה שהושקע בו עד כה", אמר הוכדורף.



"גם החברות המפרסמות חוות מיתון קשה", אמר הוכדורף, "וכיום הן לא יכולות להרשות לעצמן לשים כסף במקומות שבהם הן לא יראו תמורה הולמת לכל דולר. באופן טבעי, כשראשי הערוץ החלו לדבר על סגירה, המפרסמות החלו לסגת מתוכניותיהן לפרסם בערוץ". כעת, כאמור, נדחתה התוכנית לצמצם את לוח המשדרים בשבוע, בכדי לערוך בחינה מחדש של רמת ההכנסות מפרסום, מול רמת ההוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully