וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת מטולה: "50% מהבתים ביישוב נפגעו, בתים שלמים נאכלו על ידי חולדות"

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 15:01

ראש מועצת היישוב הצפוני דוד אזולאי סקר את המצב במטולה: "שמונה טילי 'פאלק 2' בעצומות מטורפות נפלו בחמישי בערב וגרמו לנזקים מטורפים, כרגע אנחנו יודעים על 30 בתים אבל לא סיימנו את המיפוי"; עוד נפגעו תשתיות מים, חשמל ואינטרנט: "היינו בעלטה מוחלטת במשך שעות"

הנזק במטולה/מועצת מטולה

המושבה הצפונית מטולה ספגה נזקים אדירים במלחמה, ו-50% מהבתים בה נפגעו, כך סיפר ראש המועצה דוד אזולאי, בראיון לרדיו צפון 104.5fm שעסק במצב בעיר.

"לילה מאוד קשוח. יש לנו אתגרים אחרים אנחנו נערכים לפעילות מהקרקע ולא רק מהאוויר, ככה זה ביישובים צמודי גדר. צריך לזכור שמה שקרה פה בחמישי, שמונה טילי 'פאלק 2' בעצומות מטורפות נפלו פה בערב וגרמו לנזקים מטורפים, כרגע אנחנו יודעים על 30 בתים עדיין לא מיפנו את כל הבתים". אזולאי מספר כי "50 אחוזים מכלל הבתים במטולה נפגעו".

מה עם מערכת חץ, כיפת ברזל או שרביט קסמים?
"אין במטולה, אין אזעקות. צריך לזכור שהיינו בעלטה מוחלטת עד הבוקר של שישי. גם בליל שישי וחמישי הצליחו להחזיר את החשמל במרבית המקומות במטולה. לא מעט פגיעות בתשתיות המים, תשתיות האינטרנט וחלק מתשתיות הטלפונים כרגע אנחנו מנסים להשמיש את הבתים ולאטום את הגגות כי אף אחד לא מוכן להגיע לפה", הדגיש.

הנזק במטולה, ספטמבר 2024. מועצת מטולה, אתר רשמי
הנזק במטולה, ספטמבר 2024/אתר רשמי, מועצת מטולה
הנזק במטולה, ספטמבר 2024. מועצת מטולה, אתר רשמי
הנזק במטולה, ספטמבר 2024/אתר רשמי, מועצת מטולה

מס רכוש שלח אנשים לאמוד חלק מהנזקים? לאמוד את האיטום?
"יש לי פרויקטור שכל תפקידו לעבוד מול מס רכוש ומול התושבים, הוא מסייע לכל תושב שביתו נפגע לפתוח פנייה ולעקוב אחריה וכך לראות מה עושים".

עוד אמר כי "מול מס רכוש סיכמנו שבכל בית שצריך איטום אנחנו אוטמים את הבתים יחד עם קבלן שמגיע לפה גם בימים מתוחים, ואנחנו מסייעים לו עם עובדים שלו בית-בית כדי לאטום. אני מזכיר רק חלונות ודלתות כי גגות אנחנו לא יכולים לאטום", ציין.

לדבריו, "הצלחנו להשיג שני קבלני גגות למאות גגות של תושבים שבתיהם נפגעו. גם את זה סיכמנו מול מס רכוש, שניתן להם לעלות לגג איפה שניתן ולתת לנו הצעת מחיר אותה אנחנו מפנים למס רכוש, וברגע שמס רכוש יאשר - הקבלן יכנס לאטום. מקווה שעד לבוא החורף נצליח לאטום לא מעט גגות".

דוד אזולאי בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
אזולאי./ראובן קסטרו

המועצה מתכננת הצלה של תכולת הבתים שנפגעו ולא ניתן לתקנם: "לגבי בתים שנפגעו ואי אפשר לתקן בהם את הגג נפנה את הציוד בבתים לתוך מכולות שיישארו אצלנו, במטולה".

פעולות נוספות נעשות נגד מזיקים שפוגעים בבתים הריקים: "הוצאנו הודעה לתושבים שהחל מהשבוע נעבור בית-בית ונבצע ריסוס כדי להוריד חלק מהמזיקים. אנחנו אחרי פעולה מסיבית של פתיונות לעכברים וחולדות בכל רחבי המושבה בחודשיים האחרונים", אמר. "בתים שלמים נאכלו מחולדות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully