וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירת הבנקים לגבי חובת הדיווח למס הכנסה על לקוחותיהם

שלומי שפר

31.3.2003 / 7:27

נשיא העליון, אהרן ברק, והשופטים מישאל חשין ואסתר חיות קבעו בהחלטתם כי לנציבות מס הכנסה יש הסמכות לדרוש את דרישותיה, ואולם עדיין לא פירסמו את נימוקיהם להחלטה



בג"ץ דחה אתמול את עתירת איגוד הבנקים נגד מדינת ישראל בעניין חובת הדיווח לנציבות מס הכנסה במסגרת הרפורמה במס. נשיא העליון, אהרן ברק, והשופטים מישאל חשין ואסתר חיות קבעו בהחלטתם כי לנציבות מס הכנסה יש הסמכות לדרוש את דרישותיה, ואולם עדיין לא פירסמו את נימוקיהם להחלטה.



איגוד הבנקים הגיש לפני כחודש עתירה לבג"ץ נגד מדינת ישראל ושר האוצר באמצעות עוה"ד רם כספי וענת פלץ, ולפיה, הדרישה של מס הכנסה מהבנקים לדווח על לקוחות שהכנסותיהם מריבית גבוהות מ-12 אלף שקל לשנה - אינה חוקית שכן היא פוגעת בסודיות הבנקאית בין הבנקים ללקוחותיהם. הבנקים טענו שאם המדינה מעוניינת להעביר הליך מהפכני שכזה, עליה לעשות זאת בדרך של חקיקה ראשית ולא באמצעות הוצאת תקנות של פקידים במס הכנסה.



במס הכנסה טענו כי מדובר ב"ניכוי מס במקור" המחייב דיווח, כפי שהמעביד מדווח למס הכנסה על עובד המקבל ממנו משכורת ויורד לו מס במקור, וכי אין כל הבדל בין המקרים.



עו"ד כספי דרש כי תתקבל הכרעה לגופו של עניין כדי שלבנקים תהיה "הגנה" משפטית מפני תביעות עתידיות בגין הפרת הסודיות הבנקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully