וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו קופל צופה צמיחה של 17% גם ב-2003

יורם גביזון

31.3.2003 / 9:03

הרווח הנקי של ניו קופל ירד ברבעון הרביעי ב-30% לעומת הרבעון השלישי, כתוצאה מעלייה בהוצאות המימון, והסתכם ב-1.8 מ' ש'; ההכנסות גדלו ב-13.5%



שוק הליסינג התפעולי יצמח ב-2003 בשיעור דומה לקצב צמיחתו ב-2002 וניו קופל תשמור על נתח השוק שלה או תגדיל אותו - מעריך מנכ"ל החברה, דוד פרי. פרי, שיהיה מעתה מנכ"ל משותף בחברה, לצד ניר גלילי, לשעבר מנכ"ל החברה המוחזקת סנטרו מוטורס, סבור שהליסינג התפעולי מבסס את מעמדו ולהערכתו הוא מיצה רק 65% מהפוטנציאל שלו - 150 אלף כלי רכב.



הרווח הנקי של ניו קופל ירד ברבעון הרביעי של 2002 ב-30% לעומת הרבעון השלישי, כתוצאה מעלייה בהוצאות המימון, והסתכם ב-1.8 מיליון שקל.



ההכנסות גדלו ב-13.5% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל ב-2001 וב-4% בהשוואה לרבעון השלישי ל-149 מיליון שקל. הגידול נבע מעלייה של 17% במספר כלי הרכב שהושכרו בשיטת הליסינג התפעולי בסוף 2002, בהשוואה למספרם בסוף 2001, ל-22 אלף. מספר זה נמוך ב-1,000 כלי רכב מתחזית שנתן פרי באוגוסט 2002.



"רמת דמי השכירות נמוכה מדי ואינה משקפת את העלייה במחיר כלי הרכב, ומשום כך אנחנו מוותרים על עסקות", אומר פרי. "הגידול המסיווי בא בעיקר במכרזים של ציי רכב גדולים, ולכן כשאתה מפסיד חוזה או לא ניגש אליו, אתה מאבד מאות כלי רכב בעלי תרומה שולית לרווח הגולמי", מוסיף סמנכ"ל הכספים, רן שקד.



הרווח הגולמי עלה ברבעון הרביעי ב-5.2% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2001 ל-40.6 מיליון שקל. התקווה להשפעה חיובית של תוכניות כמו smartlease שמיועדות לשיפור הטיפול בלקוחות שלהם עשרה כלי רכב או פחות על הרווחיות הגולמית התממשה רק בחלקה. ההסטה של תמהיל הלקוחות ללקוחות קטנים, על חשבון ציי רכב גדולים, כך שכוח המיקוח של ניו קופל יגדל, הביאה לגידול ברווחיות הגולמית ל-27.2% מהמחזור, בהשוואה ל-27.1% ברבעון השלישי, אלא שברבעון המקביל ב-2001 היתה הרווחיות הגולמית 29.4%, למרות הפיחות בשער השקל ב-2002.



אחת הסיבות לכך היא ככל הנראה ירידה ריאלית במחירי השכירות בעקבות התאמה חלקית של מחירי השכירות לעלייה במחירי כלי הרכב. סיבה אחרת היא גידול נוסף בפער השלילי שבין הרווח ממכירת כלי רכב להשכרה להפסד בגין אובדן מוחלט וגניבות של כלי רכב ל-2.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי, בהשוואה ל-1.9 מיליון שקל ברבעון השלישי. פרי ושקד מעריכים שהקפיצה בהפסד מאובדן מוחלט וגניבות ל-3.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי, בהשוואה ל-3.1 מיליון שקל ברבעון השלישי, היא אקראית.



הלחץ על המחירים בשוק המכוניות המשומשות והגידול בהיצע של כלי רכב למכירה ניכרים בעלייה ברווח ממכירת כלי רכב להשכרה ל-5.1 מיליון שקל ב-2002, בהשוואה ל-4.4 מיליון שקל ב-2001.



לדברי שקד המעבר ההדרגתי להשכרת כלי רכב לחברות קטנות לא פגע ברווח ממכירות; עובדה הניכרת גם בערך הגרט (מחיר המכירה של רכב בתום תקופת השכירות) שמייחסת מעלות ל-45% ממחיר הרכישה המתואם של כלי הרכב, בהשוואה ל-38% בדירוגים קודמים, "וגם מספר זה רחוק עדיין מאוד מהמספרים שלנו", אמר.



החברה הציגה ירידה ברווח הנקי למרות הגידול בהכנסות וברווח התפעולי, בשל קפיצה בהוצאות המימון ל-29 מיליון שקל, בהשוואה ל-25.8 מיליון שקל ברבעון השלישי ו-24.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2001. פרי מסביר ש-7.5 מיליון שקל מהוצאות המימון שנרשמו ברבעון החולף נובעים מפער בין המדד הידוע שאליו צמודות ההתחייבויות הבנקאיות של החברה לבין המדד בגין שאליו מתואם הדו"ח הכספי.



ניו קופל ממשיכה לספוג את הפסדי סנטרו מוטורס (185 - (40% אלף שקל ברבעון הרביעי, בהשוואה ל-144 אלף שקל ברבעון השלישי.



דו"ח הרווח והפסד מתאפיין בגילוי נחות ביחס לעבר בנוגע לפרטים כמו הגיל הממוצע של כלי הרכב, מספר הלקוחות החדשים ומספר כלי הרכב שהוחזרו לפני תום תקופת השכירות בחוזה. שקד אומר כי הם אינם רואה סיבה להעמיד לרשות המתחרים פרטים מיותרים, ואילו פרי מוסיף כי נתוני ההחזרות פורסמו עקב דאגה בקרב המשקיעים, אך הירידה בשכיחות הדבר הקטינה את הצורך בכך. לדבריו, בכל הפרמטרים שפורסמו בעבר ולא זכו לכך ברבעון החולף היו יציבות או שיפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully