וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפליה אנטישמית": הליגה נגד השמצה מצטרפת לתביעה נגד חברת הענק

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 15:07

התביעה בניו יורק דורשת פיצויים בגין אפליה בעבודה לאחר שבכיר באינטל פרסם פוסטים המהללים רצח של ישראלים: "החברה לא הצליחה להגן על עובד מוכשר מפני אפליה, ובמקום זאת הענישה אותו על שהעלה חששות לגבי המנהל האנטי-ישראלי העוין שלו"

בווידאו: אבן שהושלכה על ילד יהודי בטורנטו/באדיבות המצולמים

הליגה נגד השמצה הודיעה שהיא מצטרפת כשותפה בתביעה של ישראלי נגד אינטל, "לראשונה בהיסטוריה של העת האחרונה שהארגון מגיש תביעה נגד חברה גדולה המשתייכת לפורצ'ן 500, בגין אפליה אנטישמית לכאורה במקום העבודה".

התביעה מציינת את הרקע הלא שגרתי לאווירת האנטישמיות הזו לכאורה - חברת אינטל הפועלת בישראל זה 50 שנה השקיעה עד היום כ-50 מיליארד דולר בישראל וממשיכה להשקיע בארץ, היא מעסיקה בישראל למעלה מעשרת אלפים עובדים ועוד אלפי עובדים יהודים ברחבי העולם. עם פתיחת מלחמת חרבות ברזל התייצבה במוצהר לצד ישראל ואף העניקה 5,000 דולר לכל עובד ישראלי.

"מס שפתיים", טוען הישראלי, ששירת בצה"ל ושעשה רלוקיישן לניו יורק עבור חברת סטארט-אפ וכך מצא את עצמו חודש אחר כך כעובד של אינטל בארה"ב, לאחר שזו רכשה את החברה בה עבד. הוריו ואחיו עדיין מתגוררים בישראל. אחרי הרכישה הוא קיבל הצעה מפתה להישאר עובד אינטל, הצטיין בעבודה ובמהלך העסקתו אף קודם למשרת סגן נשיא במקביל להעלאה משמעותית בשכרו.

לטענתו, העניינים התדרדרו אחרי טבח ה-7 באוקטובר. לטענתו אינטל שיצאה במוצהר לתמיכת ישראל ועובדיה הישראלים נכשלה בטיפול בסביבת העבודה העוינת בה הוא הועסק, הפלתה אותן לרעה בשל מוצאו הלאומי, דתו וגזעו, ובסופו של דבר נקמה בו על שדיווח על האפליה.

פוסט אנטישמי של עלאא באדר, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית. מתוך כתב התביעה, מערכת וואלה
פוסט אנטישמי של עלאא באדר, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית/מערכת וואלה, מתוך כתב התביעה

הישראלי, המכונה בכתב התביעה אלמוני פלמוני (JOHN DOE), להגנתו, היה אמור להיות כפוף לסגן הנשיא הבכיר של אינטל, עלאא באדר, שלטענתו הציק לו וזלזל בו, ופרסם גם הודעות בפומבי ברשתות החברתיות, המהללות רצח ישראלים.

כאשר הישראלי, שזכה לביקורות יוצאות מן הכלל על ביצועיו בעבודה ואך קודם, דיווח על העוינות האנטי-ישראלית וההתנהלות המפלה במקום העבודה. אינטל העבירה אותו ממשרתו ואילצה אותו לעבוד בתפקיד עם שכר נמוך יותר.

"איננו יכולים לאפשר לאנטישמיות לאיים על פרנסתם של עובדים ומשפחותיהם", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "אינטל לא הצליחה להגן על עובד ישראלי מוכשר מפני אפליה במקום העבודה, ובמקום זאת הענישה אותו על שהעלה חששות לגבי המנהל האנטי-ישראלי העוין שלו. הליגה נגד השמצה מחויבת לגרום לאינטל לקחת אחריות על העוול הזה ולהזכיר לכל העסקים שאפליה שכזו אינה מתקבלת על הדעת".

בליגה נגד השמצה אומרים כי הודעתה באה בעקבות התנגדותה של אינטל לבקשת הישראלי להישאר ללא שם במסמכי בית המשפט הפומביים - "החלטה שתסכן את שלומם של התובע ומשפחתו".

אנטישמיות במקום העבודה משקפת עלייה דרמטית של אנטישמיות בחברה בארה"ב. הדוח השנתי של הליגה נגד השמצה על תקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב, מנה סך של 8,873 תקריות אנטישמיות בשנת 2023, עלייה של 140 אחוזים משנת 2022 - בעצמה שנת שיא באנטישמיות - והרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז שהליגה נגד השמצה החלה לעקוב אחר נתונים אלה ב-1979.

העמדות האנטישמיות נמצאות גם הן ברמות שיא, כאשר 24% מהאמריקאים מחזיקים בדעות אנטישמיות נרחבות, עלייה מ-20 אחוז ב-2022.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פוסט אנטישמי של עלאא באדר, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית. מתוך כתב התביעה, מערכת וואלה
פוסט אנטישמי של עלאא באדר, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית/מערכת וואלה, מתוך כתב התביעה

התלונה, שהוגשה במקור ב-13 באוגוסט 2024, לבית המשפט המחוזי של ארה"ב, המחוז הדרומי של ניו יורק, דורשת מבית המשפט לקבוע כי פעולותיה של אינטל מפרות את החוק, ולהורות לאינטל לפעול לעצירה של התנהגות בלתי חוקית שכזו.

התלונה גם דורשת מבית המשפט לפסוק פיצויים, כדי לפצות את התובע על נזק שנגרם כתוצאה ישירה מהתנהגות בלתי חוקית ומפלה של אינטל, כמו גם פיצויים עונשיים.

הליגה נגד השמצה אומרת כי תביעה זו מתבססת על המאמצים שלה להילחם באנטישמיות במקום העבודה. במסגרתם, יותר מ-100 תאגידים גדולים כבר חתמו על התחייבות להיאבק באנטישמיות. כחלק מהאסטרטגיה הלאומית של הבית הלבן למלחמה באנטישמיות, כל חברת פורצ'ן 500 קיבלה מידע מהליגה נגד השמצה אודות אנטישמיות, התאמות דתיות, תרבות יהודית ותרומת היהדות לעולם.

תגובת אינטל: "איננו סובלנים לשום סוג של דברי שנאה"

מאינטל נמסר לוואלה: "אינטל אינה מגיבה על הליכים משפטיים מתמשכים. כחברה, יש לנו תרבות ארוכת שנים של גיוון והכלה ואיננו סובלנים לשום סוג של דברי שנאה, כפי שמפורט בקוד ההתנהגות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully