וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר לגימיקים: גמישות והתאמה אישית ככלי אסטרטגי להצלחה עסקית

אדר טוויסטר לאון, טור אורח

23.9.2024 / 12:57

עולם התעסוקה משתנה וגישה אחידה כלפי כל העובדים ככל הנראה כבר אינה מספקת. במאמצים בלתי פוסקים לשמר את ההון האנושי האיכותי, נדרשים מעסיקים להציע הטבות בעלות מרחב בחירה מקסימלי, כדי ליצור חווית עובד אפקטיבית

גבר צעיר מרצה בפני עובדים במשרד. ShutterStock
איך יוצרים חוויית עובד אפקטיבית?/ShutterStock

אחד האתגרים המרכזיים העומדים בפני מחלקות HR ברחבי העולם הוא שימור עובדים. זו משימה מורכבת שיש לה כמה רבדים, ולא פלא שעם השנים מעסיקים דורשים מעצמם יותר ויותר בהקשר הזה - יצירתיות, גמישות, לשבור את התקרה, לנצח את האינסטוש. יוזמות פורצות דרך כמו אירועים נוצצים, חופשות ברחבי העולם, שיעורי פילאטיס קבוצתיים - נועדו להעצים את חוויית העובד ולחזק את זיקתו למקום העבודה ולחבריו. אותן ההטבות, שכאמור נהפכו עם הזמן ליותר ויותר אטרקטיביות, אכן הצליחו במקרים רבים במשימתן, ומשכו עובדים חדשים.

זה אולי יפתיע, אבל נראה שזה כבר לא תמיד מספיק. רובנו מקדישים חלק גדול משעות היום שלנו לעבודה, גם אם זה מהבית. משמע, העבודה פוגשת את החיים שלנו בהרבה צמתים - משמחים יותר או פחות. החל מאירועים שפוגשים אותנו בנסיבות החיים האישיות, ועד לאירועים הקולקטיביים המשפיעים על כולנו, כל אחד ואחת חווים את החיים באופן אישי וייחודי.

חברות רבות בעולם, כמו גוגל, פייסבוק וטסלה הבינו שאם הן רוצות להמשיך לשמור על ההון האנושי האיכותי ביותר, הן צריכות להשקיע בו באופן שיתאים לצרכים אישיים ומשתנים. One size fits all פשוט כבר לא מביא תוצאה מספיק טובה. כל זה ביחד עם הצורך ביצירת חוויית השייכות והחתירה למען מטרה משותפת, הצורך לעמוד ברגולציות ולשמור על מסגרות תקציביות. אז רגע, אחידות או אינדיבידואליות? ביחד או לבד? מורכב, כבר אמרנו. הרעיון הוא שאם מצליחים לייצר חוויית עובד שהיא גם גלובלית וגם מאפשרת פרסונליזציה, ככל שנציע מגוון רחב יותר של אפשרויות גמישות, כך נוכל להעצים את העובדים שלנו ולהגביר את שביעות רצונם.

אדר טוויסטר לאון. יחצ,
אדר טוויסטר לאון/יחצ

גם אצלנו באוטודסק ישראל הגיעו למסקנה הזו לפני מספר שנים, ומאז עוסקים ללא הרף ביצירת המאזן המושלם בין המסגרת האחידה לבין פרסונליזציה מקסימלית. כך למשל תכנית Flex Forward תומכת בהקמת ותחזוק המשרד הביתי (לא, אנחנו לא חייבים להגיע למשרד, אבל בוחרים לעשות זאת) ומאפשרת לעבוד מחו"ל, אך גם מעודדת מפגשי צוותים ומחלקות. כך גם נוצרה תוכנית ייחודית בשם "Benefits My Way", במסגרתה כל עובד מקבל תקציב שנתי אותו הוא רשאי לנצל למגוון רחב של צרכים אישיים. רכישת ציוד ספורט, ספרים, גינון, חוגים כמו אמנות, עיצוב, בישול, שפות, שירותי דולה, תשלום לחוגי ילדים ועוד הרבה.

תכנית 'Benefits My Way' פגשה את העובדים והעובדות בישראל גם באירועי השנה האחרונה. תוך זמן קצר הבנו שכל אחד נמצא במקום רגשי לגמרי אחר. כלומר שכל עובד צריך משהו אחר. היה אחד שגר בדירה בלי מרחב מוגן ונזקק למקום לינה חלופי, עובדת אחרת מהעוטף שנזקקה לתמיכה כלכלית בשיקום שדה החרציות המשפחתי, וכמובן אלו שחזרו ממילואים והיו צריכים תמיכה נפשית וליווי ב"reboarding", ובין היתר כאלה שפשוט סבלו מקושי לעבור את היום-יום. לכל אלו היו תכניות גלובליות או פתרונות מקומיים שידענו לתת אליהם מענה אישי. דרך תכנית BMW, המאפשרת לעובדים מרחב בחירה רחב מאד, יכולנו לעודד את עובדינו גם להיות ערים לרווחתם הנפשית ולטפל בה דרך פעילויות כמו יוגה, מסאז', אימון אישי ועוד.

ההשפעה של תוכניות גמישות על תפוקת העובדים היא משמעותית. מחקרים מראים כי עובדים מאושרים נוטים להיות פרודוקטיביים יותר ב-13%. באוטודסק ישראל, הבינו כי האינגייג'מנט הגבוה והיציב שהם נהנים ממנו הוא תוצר ישיר של יחס אישי, גם דרך ההטבות. ההתאמה האישית של ההטבות, המבטאת את ההבנה שלנו לצרכים הייחודיים של כל עובד, מעצימה את תחושת השייכות והמחויבות לארגון. שביעות רצון זו מתורגמת לתפוקה גבוהה יותר, שכן עובדים מרוצים נוטים להיות יותר מחויבים לארגון ומקדישים יותר מאמץ לעבודתם.

גמישות בהטבות היא לא רק מגמה חולפת, אלא הכרח בשוק התעסוקה התחרותי של היום. חברות שייבחרו להשקיע ברווחת העובדים שלהם, תוך מתן חופש בחירה והתאמה אישית, ייהנו מעובדים מרוצים, פרודוקטיביים ומחויבים יותר.

כותבת הטור היא מנהלת HR באוטודסק ישראל

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully