וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'פותחים עתיד' תוכר כמיזם לאומי לשיקום ילדי ישראל בבית הנשיא

23.9.2024 / 14:03

העמותה תרחיב את פעילותה ותלווה אלפי ילדים ובני משפחותיהם שנפגעו בתקופת המלחמה, בהשקעה של כ-14 מיליון דולר על פני שלוש שנים

פותחים עתיד. יחצ,
פותחים עתיד/יחצ

נשיא המדינה יצחק הרצוג יארח ביום שלישי הקרוב, אירוע מיוחד בבית הנשיא להכרה בעמותה "פותחים עתיד" מבית הסוכנות היהודית, כמיזם לאומי לשיקום ילדי ישראל. האירוע, בהשתתפות שר החינוך יואב קיש, השר לפיתוח הנגב והגליל יצחק וסרהולף, יו"ר הסוכנות היהודית אלוף במיל' דורון אלמוג, יו"ר קרן היסוד העולמי סאם גרונדוורג, יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ ושותפים נוספים, יציין את ההכרה הרחבה לה זוכה הארגון מצד גורמים מרכזיים במדינה ומחוצה לה, בעקבות פעילותו המשמעותית לאורך השנים בכלל ובמהלך מלחמת חרבות ברזל בפרט.

מאז הקמתה בשנת 2006 על ידי הסוכנות היהודית, פועלת "פותחים עתיד" בכ - 50 יישובים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל. העמותה מלווה ילדים ומשפחות במצבי סיכון באמצעות מודל נאמנות ייחודי, המעניק ליווי הוליסטי ואינטנסיבי למשך שלוש שנים. ליבת העבודה הינה חיזוק החוסן האישי והמשפחתי, שיפור הסביבה החינוכית, והנעת תהליכי מוביליות חברתית.

כעת, תורחב התוכנית בשנת 2025 לכ-1,500 משפחות נוספות, בהשקעה של כ-14 מיליון דולר על פני שלוש שנים. ההרחבה היא תוצאה של שותפות נרחבת בין גורמים ממשלתיים, מוניציפליים ופילנתרופיים, בהם משרד החינוך, מפעל הפיס, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, מרכז השלטון המקומי, קרן היסוד, JFNA, קרן מנדל העולמית ,שותפים פילנתרופיים רבים מרחבי העולם וגורמים עסקיים ישראליים, כדוגמת חברת שברון, קבוצת ביג, אלטשולר שחם, קרן עזריאלי ועוד.

המודל של "פותחים עתיד" מתמקד בחמישה מעגלים מרכזיים בחיי הילד: אישי, חברתי, לימודי, משפחתי וקהילתי. הנאמנות, שמלוות כל אחת 21 ילדים ומשפחותיהם, פועלות במשך כל השנה, כולל בחופשות בית הספר ומסגרות א-פורמליות, תוך גיבוש והתאמת תוכנית אישית לכל ילד, ומספקות מענים נוספים כולל קבוצות תמיכה להורים.

תוצאות התוכנית מעידות על הצלחה מרשימה: שיעור נשירה אפסי ממסגרות הלימוד בקרב בוגרי התוכנית, מרבית הבוגרים במסלול זכאות מלאה לבגרות, מוטיבציה גבוהה לשירות צבאי או אזרחי, ושיעור התנדבות משמעותי בקהילה. כמו כן, נרשמה ירידה ברמת האלימות, שיפור בהישגים לימודיים וחיזוק הקשר עם ההורים.

במהלך מלחמת חרבות ברזל, הוכיחה העמותה את יכולתה להגיב במהירות לצרכים המתפתחים של המוטבים, תוך ניצול הפריסה הארצית לתמיכה במשפחות מפונות. זאת, בנוסף לפעילות השוטפת הכוללת ליווי וסיוע אישי, עידוד התנדבות בקהילה וקידום ערכים של ערבות הדדית.

פותחים עתיד. יחצ,
פותחים עתיד/יחצ

יו"ר הסוכנות היהודית אלוף במיל' דורון אלמוג: "תכנית "פותחים עתיד" מהווה מגדלור של חוסן ותקווה לאלפי ילדים ומשפחות. מאז השבת השחורה בשבעה באוקטובר, התחדדה עוד יותר חשיבותן של הנאמנות והנאמנים שמהווים עוגן אמיתי עבור ילדי הדרום והצפון. ההכרה בפותחים עתיד כמיזם לאומי לשיקום ילדי ישראל היא אבן דרך משמעותית. ל"פותחים עתיד" תפקיד מרכזי ביצירת עתיד של תקווה עבור משפחות רבות שילדיהם חווים קשיים חריפים. נוכחותן של הנאמנות במעגלי ההשפעה של הילדים בקהילות הערים והיישובים, מובילה להצלת חיים של ממש. אני מודה לכל השותפים שהביאו לרגע המרגש הזה".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "מאז פרוץ המלחמה ובמיוחד בתקופה הנוכחית, אנו רואים חשיבות גדולה לפעילות "פותחים עתיד" ברשויות המקומיות, בחיזוק החוסן האישי של ילדים ומשפחות המצויים במצבי סיכון, ומתן מעטפת תומכת ויציבה. השלטון המקומי קידם עם מפעל הפיס תכנית חומש לתמיכה כלכלית של כ- 35 מיליון ש"ח עבור הרחבת התכנית לרשויות נוספות, וימשיך לשמש אי של יציבות ותמיכה עבור אותן משפחות שזקוקות לעזרה וחיבור לקהילה, בזמן חירום ובשגרה".

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס: "מפעל הפיס ממשיך להירתם למאמץ הלאומי בזמן מלחמה ואישר השקעה של 35 מיליון ש"ח לטובת ילדים ומשפחות בסיכון. מפעל הפיס ימשיך לפעול ללא לאות למען החוסן של ילדים ומשפחות במצבי סיכון ולצמצום הפערים בחברה הישראלית"
יו"ר "פותחים עתיד" וראש עיריית דימונה בני ביטון: ההכרה ב'פותחים עתיד' כמיזם לאומי היא עדות לחשיבותה של השקעה ארוכת שנים בילדים ומשפחות. המודל שלנו הוכיח את עצמו לאורך השנים, עם שיפור מובהק בכל מעגלי ההתערבות. אנו גאים בשותפות הרחבה שנרקמה סביב המיזם ומאמינים כי היא תאפשר לנו להרחיב משמעותית את ההשפעה החיובית על החברה הישראלית."

מנכ"לית "פותחים עתיד" רותי שינפלד: "ההצלחה של העמותה נובעת מהעבודה עם אנשים שמשלבים בין עשייה משמעותית וחזון לא מתפשר. אנו רואים את זה בחיבור ובמפגשים עם יו"ר הסוכנות היהודית אלוף במיל. דורון אלמוג ומנכ"לית הסוכנות אמירה אהרונוביץ', אשר יזמו ודחפו את ההתרחבות המשמעותית של הפעילות שלנו, בין היתר גם לחברה הדרוזית בצפון הזקוקה לתמיכה במיוחד בימים אלו".

בוגר התוכנית, ניתאי אשר הוזמן לנאום בטקס משתף, "כשפותחים עתיד קראו לי להגיע ולספר על התהליך שעברתי ועל המקום של פותחים עתיד בחיי ובחיי משפחתי היה ברור לי שאני מתייצב מיד. מתוך הכרת הטוב למה שהתוכנית חוללה בחיינו ומתוך רצון שעוד ילדים ייהנו מאותו ליווי משמעותי של הנשים המיוחדות האלו- הנאמנות. כיום אני בן 18 ובדיוק התחלתי שנת שירות בחוגי הסיירות של קק"ל. השאיפה לעשות שנת שירות ולהדריך ילדים נובעת מהרצון שלי להעביר את זה הלאה, להוות דוגמא ומודל לחיקוי לילדים אחרים, כפי שאחרים היוו עבורי".

האירוע בבית הנשיא יכלול הצגת הישגי הארגון לאורך 18 שנות פעילות, עדויות ממשתתפי העמותה, והכרזה רשמית על הרחבת הפעילות. נציגי הגופים השותפים יחתמו על אמנת שיתוף פעולה, המסמלת את המחויבות המשותפת לקידום רווחתם של ילדי ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • בית הנשיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully