וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווייז מראה שאתם בביירות? יש מי שלוקח את זה ברצינות

25.9.2024 / 11:21

לקוחה המשלמת ביטוח רכב לפי קילומטרים חויבה באופן מופרז וללא קשר לנסיעות שעשתה בפועל: "בגלל השיבושים מחייבים אותנו על קילומטרים שלא באמת נהגנו"; בחברת הביטוח מודעים לבעיה: "כל הפניות שהועברו אלינו טופלו ולקוחות זוכו בגין החיוב השגוי"

מרכז האש בפיקוד הצפון מוביל בחודשים האחרונים את מאמץ התקיפות בזירה הצפונית. התקיפות מתקיימות בשיתוף פעולה וסנכרון מלא עם אגף המודיעין וחיל האוויר/דובר צה"ל

אחת מתופעות הלוואי הייחודיות של מלחמת "חרבות ברזל", היא שיבושי ה-GPS. אזרח תמים, נוסע לתומו בצפון, או במקרי חירום באיילון לכיוון ירושלים, וכשהוא מציץ במסך ה"ווייז" במכונית, הוא מגלה שבעצם הוא כבר עמוק בתוך לבנון, בואכה בעל בק.

בהתחלה, התופעה הזאת הולידה פאניקה מובנת, שכן איש אינו רוצה למצוא את עצמו בטעות בדאחיה של ביירות, או לחילופין בדמשק, אבל בחלוף הזמן הבהלה הפכה להומור שחור, ומפות הנייר של פעם נשלפו מהבוידעם למי שרצה להבין איפה הוא נמצא.

אלא שלשיבושי ה-GPS יש השלכות שאיש לא לקח בחשבון. אור, סטודנטית מפונה מקריית שמונה, נהגת חדשה וזהירה, עשתה ביטוח לפי ק"מ בחברת "ביטוח ישיר" שאמא שלה משלמת. "בשנה האחרונה היו לי נסיעות מקריית שמונה לחיפה או קריית שמונה לגולן. אין פה בכללGPS כבר שנה, אנחנו מגיעים לעיראק, לבנון, מצרים ולאחרונה גם ירדן", כתבה בפוסט בפייסבוק.

"בגלל השיבושים, מחייבים אותנו על קילומטרים שלא באמת נהגנו. זה קולט את היעד והמוצא, נגיד נסיעה אחת קצרה מקיבוץ עמיר לשער של קיבוץ שדה נחמה, שזה גג 2 קילומטר, אפילו פחות, אבל החיוב היה על 20 ק"מ. ביטוח ישיר, באמצעות 'ישיר צעיר', לא מוכנה לתת פתרונות לעניין ומחייבת המון. חבל על הכסף של אמא".

שיבושי GPS בצפון. קינן כהן, מערכת וואלה
הרכב ברמת נפתלי, הווייז בנמל התעופה בביירות/מערכת וואלה, קינן כהן

ב"ישיר צעיר" מבטיחים לנהגים החדשים לעקוב באופן פשוט אחרי מספר הקילומטרים שהם נוסעים, באמצעות אפליקציה יעודית, אותה מפעילים בתחילת כל נסיעה ומשלמים שקל אחד בלבד על כל קילומטר. על פניו, ההצעה הזאת נשמת אטרקטיבית מאוד ואינה כרוכה במאמץ וחוסכת אלפי שקלים בחודש, אם הנהג הצעיר נוסע מעט, זאת בניגוד לפרמיה המסורתית, שבה משלמים מחיר "פיקס" גבוה לחודש, שיכול להגיע בקלות גם ל-10,000 בשנה.

כדי להשתתף בביטוח על פי קילומטרים, נדרשים המבוטחים להתקין מכשיר טלמטיקה ייעודי ברכב, שמשתמש בטכנולוגיית GPS, עוקב אחרי המרחק שעבר ומעביר את המידע לחברת הביטוח.

המכשיר מתעד את המרחק הכולל וההפירוט הספציפי של קילומטרים שנסע הרכב, והנתונים שנאספים מועברים לחברת הביטוח באמצעות רשת מאובטחת. חברת הביטוח מחשבת את הפרמיה לפי התעריף המוסכם לקילומטר. ככל שמספר הקילומטרים נמוך יותר, הפרמיה נמוכה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נהג חדש עם חבריו הצעירים. ShutterStock
נהג צעיר ברכב. קיימות כיום תוכניות רבות המאפשרות לשלם לפי קילומטרים/ShutterStock

ונחזור לאור, ולנהגים צעירים אחרים, שבאו לחסוך ויצאו מופסדים על לא עוול בכפם, מכיוון שהנתונים שאוסף מכשיר הטלמטיקה המשוכלל, שגויים בגלל שיבושי ה-GPS. פנינו לביטוח ישיר ושאלנו האם הבעיה הזאת מוכרת להם.

"מקרים כמו זה המתואר בפניה אכן קרו בגלל שיבושי ה-GPS באזור הצפון", מסרה החברה. "כל הפניות שהועברו אלינו טופלו ולקוחות זוכו בגין חיוב שגוי כתוצאה מהטעות. למיטב ידיעתנו אין כעת בעיה מהסוג הזה, אך גם אם היא תשוב, הרי שכל פניה של לקוח על חיוב יתר תיבדק פרטנית, ובמידת הצורך הלקוח יזוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully