וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל רשות המסים: "אנחנו במלחמה, יהיו צעדי מיסוי מרחיקי לכת"

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 7:09

במסגרת כנס יועצי המס באילת אמר מנהל רשות המסים כי "תקציב הביטחון יעלה לנו בכל שנה בעוד 2% מהתוצר. הציבור עדיין לא הפנים את המצב. הוא בטוח שהמלחמה נגמרת מחר בבוקר, ואז חוזרים לשגרה"

פיצוצי משנה בתקיפת מבנה בכפר בדרום לבנון שבו הוסתר אמל"ח/דובר צה"ל

"אנחנו נמצאים באירוע מלחמה מז'ורי ב־7 באוקטובר, ואני לא בטוח שגם הציבור שיושב פה מפנים את העובדה הזאת עד הסוף. הולכים להיות פה צעדי מיסוי מרחיקי לכת". כך אמר אתמול (שני) מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' במסגרת כנס יועצי המס באילת. מנהל רשות המסים לא פירט, אבל ככל הנראה הוא כיוון בדבריו למיסוי קרנות השתלמות, הפרשות לפנסיה וקיצוצי שכר.

אהרונוביץ', שהתראיין לירון גינדי, יו"ר לשכת יועצי המס, אמר כי "תקציב הביטחון הולך לעלות עוד 30־40 מיליארד שקל לשנה באופן קבוע בשנים הקרובות, ואם אתה שואל את הצבא הרי שמדובר בסכום גדול הרבה יותר. זה עולה לנו בכל שנה בעוד 2% מהתוצר. לדעתי הציבור עדיין לא הפנים את המצב. הוא בטוח שהמלחמה נגמרת מחר בבוקר, ואז חוזרים לשגרה".

עוד הוסיף כי "בתקציב 2025 יש הצעות מיסוי לא פשוטות לעיכול. הכי פשוט זה להרביץ 2% על מס חברות או להחליט כי את המע"מ אנחנו נעלה - לא ב־1% כמו שאמרו אלא בעוד 2%. הלכנו על צעדים מרחיקי לכת אחרים".

שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים. דרור סיתהכל,
אהרונוביץ'. "כשיש משברים, יש גם הזדמנויות, ויש פה הזדמנות לשנות"/דרור סיתהכל

לדברי מנהל רשות המסים, "כשיש משברים, יש גם הזדמנויות, ויש פה הזדמנות לשנות. לא ללכת למקומות הקלים אלא לבצע שינויים שבימים רגילים אי אפשר לעשות. אני לא בטוח שאם לא הייתה את האינתיפאדה השנייה, היו מצליחים להטיל מס על הבורסה ב־2023".

אהרונוביץ' התייחס גם למיסוי הרווחים הכלואים ואמר כי "בישראל יש על פי ההערכות 700 מיליארד שקל רווחים כלואים שמצויים בתוך החברות. יש חברה שמחזיקה 15 מיליארד שקל כאבן שאין לה הופכין, ואותה צריך למסות".

עוד טען אהרונוביץ' כי "חוק ההסדרים כולל הקמת מאגר נתוני אשראי רחב יותר, שגם רשות המסים תשתתף בו וגם ביטוח לאומי ישתתף בו. אנחנו במגעים עם בנק ישראל, כך שנישום למשל שרוצה פריסת תשלומים או אפילו עשו עליו קנס - ייכנס למערכת, ויאשר לנו ללכת לראות מה קורה איתו במאגר נתוני אשראי. נישום שמתנהל בצורה תקינה ביומיום שלו - אין סיבה לא לתת לו פריסת תשלומים נדיבה.

"חלק מהתוכניות הוא לקדם את הרפורמה במיסוי בינלאומי, כך שתשלום המס של הנישום יהיה לפי ימי השהות שלו בחו"ל בפועל. אני חושב שזה דבר הכרחי. זה גם חלק מהאג'נדה שאני הבאתי: פישוט ולהקל על החיכוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully