וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מהמרים: הסיכוי לכניסה קרקעית ללבנון זינק פי 4

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 9:34

האירועים במזרח התיכון משפיעים על שווקי החיזוי שבהם גולשים שמים את כספם על תרחישים שונים. ביממות האחרונות קפץ התרחיש לפלישה ישראלית קרקעית ללבנון, והסיכוי לעסקה עם חמאס עד סוף 2024 ירד מ-67% בחודש שעבר ל-25%

בווידאו:תקיפות חיל האוויר, לבנון, 23 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

על רקע האירועים הבלתי פוסקים בזירות הלחימה של ישראל, שווקי החיזוי בעולם מגיבים: שווקי החיזוי של פולימרקט, מתמחרים את סיכוייו של סינוואר להישאר מנהיג חמאס עד סוף חודש אוקטובר ב-75%, ירידה משמעותית וחדה מסיכוי של 90% לפני יומיים, שצנח אתמול בחדות ל-68% בעקבות השמועות הלא מבוססות כי סינוואר נעדר וכי ישנו סיכוי שנהרג בתקיפות צה"ל.

סינוואר מוגדר כ"מנותק קשר" ועל פי צה"ל נמסר כי אין מידע המאשר או מפריך את המקרה. בשעות האחרונות התאושש הנתון ל-75%, כאשר רוב המהמרים מניחים שלמרות השמועות סינוואר עדיין חי.

פולימרקט (Polymarket), פלטפורמת שווקי חיזוי המבוססת על טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שבחודשים האחרונים הפכה לפופולרית ומדוברת ברחבי העולם, מאפשרת גישה לשווקי חיזוי נסחרים שבו יכולים לגולשים להמר על אירועים שונים בעולם.

בעקבות המלחמה בעזה והתפתחויות במזרח התיכון כנגד איראן, לבנון, ושאר אויבינו, נפתחה קטגוריה שלמה של שווקים המתמחרים סיכויים לאירועים שונים ומגוונים סביב המלחמה והמזרח התיכון, בהם מהמרים בעיקר אמריקנים, אך לאחרונה עולה הפופולריות גם באירופה ובשאר חלקי העולם.

האם ישראל תפלוש ללבנון עד נובמבר?. מערכת וואלה, צילום מסך
האם ישראל תפלוש ללבנון עד נובמבר?/צילום מסך, מערכת וואלה
האם סינוואר יהיה מנהיג חמאס בסוף אוקטובר?. מערכת וואלה, צילום מסך
האם סינוואר יהיה מנהיג חמאס בסוף אוקטובר?/צילום מסך, מערכת וואלה

דוגמא נוספת היא התמחור של הפסקת אש מול חמאס בשנת 2024, שהולך והופך ללא סביר ככל שהזמן עובר, יחד עם נסיונות כושלים למסע ומתן.

מאמצע חודש אוגוסט אותם שווקי חיזוי תמחקו את הסיכוי לעסקה עם חמאס והפסקת אש בלא פחות מ-67%, אך מאז, הסיכוי לכך יורד בהתמדה ונסחר כרגע ב-25% בלבד.

דוגמא נוספת היא כניסה קרקעית של צה"ל ללבנון לפני חודש נובמבר, סיכוי שירד בהתמדה עד תחילת ספטמבר והגיע בשפל ל-9% בלבד, אך מאז ההסלמה, מבצע הביפרים, והחיסולים בביירות, שגררו גם הסלמה מצדה של חיזבאללה, אותו שוק שינה מגמה, והחל לתמחר סיכויים שהולכים וגוברים לתרחיש זה.

למרות פרק הזמן המוגבל שהוקצב, השוק מתמחר את הסיכוי של כניסה קרקעית ללבנון בסבירות של פי 4 מלפני שבועיים, בכ-39%. יותר ממיליון דולר הושקעו בהימור זה בלבד על ידי הגולשים.

הסיכויים המוערכים מבוססים על ההימור של המשתמשים, וניתן לראות את ההתפתחות של כל תרחיש. כך למשל במהלך אוגוסט עלה זינק פעמיים הסיכוי להסכם הפסקת אש בעקבות הימורים בעד, בשל ההתפתחויות במשא ומתן במהלך החודש ורגעים של אופטימיות, ואילו כעת עולים הסיכויים לכך שהמלחמה תסלים.

ככל שסכומי הכסף הכוללים המונחים על הכף קטנים יותר, כך ניתן להעריך כי ההימור עצמו ספקולטיבי יותר.

האם תהיה הפסקת אש בין ישראל לחמאס במהלך 2024?. מערכת וואלה, צילום מסך
האם תהיה הפסקת אש בין ישראל לחמאס במהלך 2024?/צילום מסך, מערכת וואלה
קמלה האריס ודונלד טראמפ בעימות הנשיאותי
10.9.2024. צילום:  Win McNamee/Getty Images, עיבוד תמונה
קמלה האריס ודונלד טראמפ בעימות הנשיאותי 10.9.2024/עיבוד תמונה, צילום: Win McNamee/Getty Images

גם מיליון דולר, נחשב סכום פעוט בהשוואה לשוק המוביל בפולימרקט, המתמחר את סיכוייהם של טראמפ וקמלה האריס בנצחון הבחירות בארה"ב, בו הושקעו מאות מיליוני דולרים.

בנוסף, חשוב לזכור כי אותם שווקי חיזוי הם לא פחות מהימור, וכי הם מגיבים באופן שוטף לאירועים מסביב לעולם ובאופן מהיר וחד, ויש לקחת בערבון מוגבל את אמינותם.

תזכורת חשובה: החוק הישראלי אוסר על הימורים, גם באתרי חו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully