וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע "נפגשים לשם שינוי" 2024: גשרים של הבנה וקבלת השונה

24.9.2024 / 8:44

במוזיאון לאומנות ברמת גן התקיים אירוע מרגש ומעמיק שעסק בשיח על הקשר המורכב שבין יוצאי החברה החרדית והוריהם. האירוע, שנערך תחת הכותרת "נפגשים לשם שינוי", הפגיש משפחות, יוצאים ויוצאות, ומומחים מתחום הפסיכולוגיה והחינוך, כדי לדון בדרכים לגישור

אירוע "נפגשים לשם שינוי". דור פזואלו,
אירוע "נפגשים לשם שינוי"/דור פזואלו

במוזיאון לאומנות ברמת גן התקיים אירוע מרגש ומעמיק שעסק בשיח על הקשר המורכב שבין יוצאי החברה החרדית והוריהם. האירוע, שנערך תחת הכותרת "נפגשים לשם שינוי", הפגיש משפחות, יוצאים ויוצאות, ומומחים מתחום הפסיכולוגיה והחינוך, כדי לדון בדרכים לגישור על הפערים בין דור ההורים לדור הילדים שבחרו במסלול חיים שונה.

בפתח האירוע נשא דברים איזי פוליאס, נציג ארגון "יוצאים לשינוי". פוליאס שיתף מניסיונו האישי: "כשהייתי בדרך אל הלב שלי שנשבר ונבנה מחדש לא יכולתי שלא לחשוב על הלבבות השבורים שהשארתי מאחור. הלב של אבא, הלב של אימא, הלב של האחים והאחיות שלי שדאגו לי כל כך.
ברבות השנים קרו דברים רבים - דברים נאמרו, כריות נרטבו, כעסנו, צעקנו, ציפינו והתאכזבנו ואיכשהו גילינו את החיבוק למרות שזה לא כל כך מקובל. חיבוק מורכב אבל עם לב פתוח.

כמוני יש כאן באולם הזה ומחוצה לו, אלפים שמתעסקים עם הקשר המופלא והמורכב הזה.
התאספנו כאן הערב כדי להיפגש, כדי להקשיב וכדי לדבר. להסתכל אחד לשנייה בעיניים אוהבות, להתבונן ולהיזכר שחובת הלבבות היא להירפא ולאהוב".

את הטקס הנחתה הסופרת ומנחת הטלוויזיה שפרה קורנפלד יוצאת החברה החרדית בעצמה.
הפאנל המרכזי של הערב, "גשרים של הבנה", כלל סיפורים נוגעים ללב מפי הורים וילדיהם שיצאו מהחברה החרדית. רות פקטורוביץ, אימו של דניאל שיצא מהחברה החרדית שיתפה בפתיחות את הקשיים והתקוות שלה: "אני רוצה שהבן שלי ימצא את הדרך שלו, אבל כאב לי שהוא ויתר על הדת, שהיא עבורי כעוגן ומצפן ובכל זאת לרגע לא הייתה לי השאלה שאתמוך בבני". דניאל, בנה של רות הוסיף: "ידעתי שהבחירה שלי תשבור את לב ההורים שלי, אבל כשחשבתי על איך אני רוצה לגדל את הבת שלי, הבנתי שאני חייב לבחור את הדרך בה ארצה לגדל אותה".

סיפורם של דניאל ורות שיקף את המורכבות של הבחירה בדרך שונה אך גם את הפוטנציאל לקשר חזק ומכיל בין הורים לילדיהם. דניאל תיאר כיצד ההבנה של הוריו לגבי בחירתו עזרה לו לפתח קשר חזק יותר עימם, ולהעניק לביתו את האפשרות לחיות בעולם שבו היא יכולה לבחור.

לאורך הערב שולבו סיפורים אישיים נוספים, ביניהם זה של תהילה רודל ואמה בתיה. תהילה, שיצאה בגיל 16 וחיה במוסדות פנימייה, שיתפה כיצד החוויות שעברה השפיעו על הקשר שלה עם משפחתה. אמה, בתיה, דיברה על נקודת המפנה שבה הפסיקה לקחת אישית את הבחירה של תהילה: "הבנתי שתהילה עוברת את המסע שלה, ואני עוברת את המסע שלי. אנחנו שתי נשים נפרדות, וזה עזר לי להיות שם בשביל לעזור לה ולא להתנגד".

האירוע כלל גם אתנחתא מוזיקלית מרגשת בביצועם של מוטי אפל ומור מסיקה, ולאחר מכן נערך פאנל מקצועי בהשתתפות תמר פרידלנדר, פסיכולוגית קלינית, וענבר לוי, מלווה נערות וצעירות יוצאות החברה החרדית ללא עורף משפחתי. פרידלנדר הסבירה את מרכיבי הקשר הבריא בין הורים לילדים בוגרים: "מערכת יחסים בריאה דורשת מקום שבו כל אחד יכול להיות מי שהוא, עם קבלה ותמיכה הדדית".

בסיום האירוע, המשתתפים נפגשו לשולחנות עגולים ומינגלינג, במהלכם התחדדו המסרים שהובילו את הכנס: על אף הקשיים שבשונות ובבחירות השונות בחיים, אפשר למצוא את הדרך לדבר, להקשיב ולהיות בקשר אמיתי ובריא.

  • עוד באותו נושא:
  • אירועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully