וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורלדקום "שיפצה" את דו"חותיה באמצעות העברת הוצאות לחטיבת MCI

סוכנויות הידיעות

31.3.2003 / 10:51

העברת ההוצאות פגעה בתוצאות MCI; בכירי וורלדקום החזיקו במניות וורלדקום ולא במניות MCI, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



וורלדקום הקצתה הוצאות לחטיבת התקשורת MCI שלה במטרה להציג תמונה פיננסית טובה מהמציאות בדו"חותיה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". וורלדקום נתונה היום תחת חקירה פדרלית לאחר שחשפה הונאה שניפחה את רווחיה ב-9 מיליארד דולר.



חטיבת הטלפוניה MCI של וורלדקום נסחרת בבורסה כמניית מעקב. כדי לשפר את תמונת המאזן ותוצאותיה העבירה וורלדקום חלק מרישום ההוצאות לחטיבת MCI. למרות שמנהלי MCI התלוננו בפני בכירי וורלדקום על הקצאתן של ההוצאות, הועברו 3 מיליארד דולר בהוצאות לספריה של MCI בשנת 2001.



ה"שיפוץ" הזה שיפר את תוצאותיה של וורלדקום וגרע מתוצאותיה של MCI. בכך נפגעו גם בעלי המניות של MCI, אשר שילמה דיווידנד מוקטן בעקבות פגיעה ברווחיה. למנהלי וורלדקום באותה עתה היה תמריץ להעביר את ההוצאות ל-MCI: הם החזיקו במניות ואופציות של וורלדקום, ולא בשל MCI, וגרפו רווחים אישיים גדולים ממכירת מניות אלו.



וורלדקום נתונה היום בהליכי פשיטת רגל. לפי דיווח ה"ג'ורנל", בודקים רשות ני"ע והממונה על פשיטת הרגל של וורלדקום אם החברה הפרה בכך את החוק. דו"ח פנימי שצפוי להתפרסם ביוני יבחן את השאלה אם מנהלי וורלדקום השתיקו את מנהלי MCI שניסו לחשוף את הבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully