וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שם נמצאים היהלומנים, הכסף הגדול": למה מתעכבת היוזמה שתכניס למדינה הון?

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 9:23

משרד המשפטים מעכב יוזמה של משרד האוצר לגילוי אנונימי של העלמות מס: "אם לא יהיה גילוי מרצון על בסיס אנונימי יגיעו הרבה דגים קטנים, אבל הלווייתנים ייעלמו, שם הכסף הגדול"

מטבעות דיגיטליים/pexels

משרד המשפטים מעכב שתי יוזמות חשובות שמשרד האוצר מקדם באמצעות רשות המיסים: היוזמה לגילוי מרצון על בסיס אנונימי ויוזמת ההטבות לענף ההייטק המופיעה בחוק ההסדרים.

הסיוע לענף ההייטק נתקל בהתנגדות מאיר לוין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. עו"ד לוין הפתיע וטען שהיוזמה הוצגה בפניו רק בסוף השבוע ולא יהיה את הזמן לעיין בה לעומק ולכלול אותה בחוק ההסדרים.

הבעיה הרצינית יותר נוגע ליוזמת הגילוי מרצון של מעלימי מס. רשות המיסים קידמה את היוזמה הזאת והגיעה עם משרד המשפטים לסיכומים על מסלול גילוי מיוחד על הכנסות שלא דווחו במסחר בקריפטו ומסלול ירוק נוסף לשאר התחומים.

אלה כוללים דיווח מרצון על הכנסות משכר דירה, הכנסות מריבית ורווחי הון על השקעות בחו"ל וכד'.

אלא שהיוזמה מתעכבת כי משרד המשפטים מעכב את היוזמה לדיווח אנונימי שבה מרבית מעלימי המס מעוניינים.

אישה עם שטרות של 200 שקל. ShutterStock
אישה עם שטרות של 200 שקל/ShutterStock

משה אשר, מנהל רשות המיסים לשעבר שבתקופתו הונהג לראשונה הגילוי, טען בכנס לשכת יועצי המס באילת כי "כל פעם שמדברים על גילוי שמי זה כואב. משקיעים פה המון זמן על 'פארש'. אם זה יהיה שמי, אתם תקבלו הרבה דגים קטנים. את הלווייתנים הגדולים ויש לא מעט לווייתנים גדולים אתם תפספסו בענק".

לדבריו "אז חבל להשקיע בכלל וגם את משקיעי הקריפטו אתם לא תראו. אתם עושים פה ים של עבודה מול הפרקליטות, מגדל השן, אבל פרקטית כסף, לא יהיה בזה, וזה חבל. חייבים להוריד את האסימון לפרקליטות. צריך ללכת ליועמ"שית ולהגיד: 'תשמעי. עשינו 2018-2019 אנונימי ואחרי זה לאחר מכן שמי ותראו את התוצאות. מי שהגיעו שמי זה החשבונות הקטנים. הכסף הגדול נמצא באנונימי. אתם תראו גם, זה עוד מספרים. התיקים הגדולים הם רק אנונימיים. היהלומנים זה רק אנונימיים. שם נמצא הכסף הגדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"נושא מטבעות הרקיפטו לא הוסדר כנדרש"

אמיר דווידוב, האחראי לתחום גילוי הון בראשות וראש לשכת מנהל רשות המיסים, הגיב לדברי הבוס הקודם שלו ואמר כי "אנחנו במגעים עם משרד המשפטים כבר שנה וההליך מחייב אישור של פרקליטות המדינה והיועצת המשפטית. זה לא תהליך שיורד בגרון לרשויות האכיפה מהטעם שזה בעצם מעודד עבריינות סדרתית".

הוא הוסיף כי "זה תהליך הכרחי. הנוהל הנוכחי יושב מאוד על העניין של מטבעות קריפטוגרפיים שאני חייב לבוא ולהגיד פה בקול ברור וחד שלא רק רשות המיסים, אלא גם המדינה, מערכת הבנקאות הפיננסית ורשויות אחרות, לא הסדירו את הנושא כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully