וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונה פומבית נדירה: מה עשה ראש המדינה המוסלמית בביתן הישראלי?

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 18:01

נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, ביקר בביתני התעשייה האווירית לישראל (תע"א) ורפאל בתערוכה בבאקו. מדובר בתמונות פומביות נדירות של הקשרים הביטחוניים החזקים בין ישראל למדינה המוסלמית, שהזמינה מתע"א טילים, כטב"מים ולוויינים במיליארדי דולרים

נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, מבקר בביתן התעשייה האווירית לישראל (תע"א) בתערוכה בבאקו/התעשייה האווירית

אורח בביתן התעשייה האווירית בתערוכת ADEX 2024 בבאקו, אחת התערוכות הביטחוניות החשובות באירו-אסיה. נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב הגיע לביתן וקיבל הסברים ממנכ"ל התע"א, בועז לוי, על המערכות שבתצוגה.

בנוסף ביקר גם בביתן של רפאל, וקיבל הסברים על הרחפן התוקף מעוז.

מדובר בתמונות פומביות נדירות של הקשרים הביטחוניים החזקים בין ישראל למדינה המוסלמית, שהתבססה על מערכות נשק ישראליות במלחמותיה מול ארמניה, ולפי גורמים זרים משמשת ספקית נפט משמעותית של ישראל, שגם משתמשת בקרבתה לאיראן לצרכי המאבק בטהרן.

נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, מבקר בביתן התעשייה האווירית לישראל (תע"א) בתערוכה בבאקו, ספטמבר 2024. התעשייה האווירית,
מימין מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי, במרכז נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב/התעשייה האווירית
נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, מבקר בביתן התעשייה האווירית לישראל (תע"א) בתערוכה בבאקו, ספטמבר 2024. התעשיה האווירית,
נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, מבקר בביתן התעשייה האווירית לישראל (תע"א) בתערוכה בבאקו, ספטמבר 2024/התעשיה האווירית

אזרבייג'אן היא אחת הלקוחות הגדולים של תע"א כיום, למרות ששמה איזו מוזכר בדוחות הפומביים של החברה. לפי מקורות זרים רכשו האזרים מהתעשייה בשנה שעברה מערכות הגנה אווירית ברק 8 בשווי 1.2 מיליארד דולר, לאחר שכבר רכשו כאלה בעבר, וגם הזמינה שני לווייני ריגול חדשים ב-120 מיליון דולר, לאחר שרכשה ממנה לוויין ריגול בעבר.

האזרים גם רכשו מהתע"א כטב"מי תקיפה משוטטים לאורך השנים במאות מיליוני דולרים רבים, כולל לאחר סבב הלחימה האחרון עם ארמניה סביב חבל נגורנו קרבאך ב-2022, לאחר שהשתמשו בהם בהצלחה נגד מטרות ארמניות. האזרים גם רכשו מתע"א את הטיל הבאליסטי המדויק לורה, שגם הוא זכה לשימוש מבצעי ראשון במלחמות נגד ארמניה.

כעת מעוניינת תע"א למכור לאזרים גם טילי גבריאל 5 נגד ספינות בגרסה המשוגרת מהחוף, שהוצגה בתערוכה, מטוסי משימה לאיסוף מודיעין ולוחמה אלקטרונית, ועוד.

נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, מבקר בביתן רפאל בתערוכה בבאקו. רפאל,
נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, מבקר בביתן רפאל בתערוכה בבאקו/רפאל

בתוך כך חנכה בתחילת השבוע התעשייה האווירית משרד מקומי בהובלה של חברת RLM, שתשמש כזכייניתה הרשמית בפיליפינים. המדינה האסיאתית נמצאת בעימות שהולך ומסלים עם סין השכנה, וכבר רכשה מרפאל מערכת הגנה אווירית מדגם ספיידר, המצוידת במכ"ם של תע"א.

השבוע ביקר בתצוגה של תע"א בתערוכת ADAS במנילה הרמטכ"ל הפיליפיני רומיאו בראונר, שקיבל סקירה על מערכות הגנה אווירית, מכ"מים, מערכות יבשה והגנת חוף. בראונר נפגש עם סמנכ"ל שיווק אסיה ואפריקה בתע"א מקסים זמר ועם יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התע"א, שהצטרף לצוות החברה בתערוכה, לא בפעם הראשונה בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully