וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציינים שנה לאסון: היוזמה שקמה לתווך לנוער הישראלי את הזוועות

25.9.2024 / 16:12

מרכז ההדרכה "המעורר" פיתח ערכות פעילות ייחודיות בכדי להנגיש את גודל האסון על ידי כלי חינוכי המכיל תוכן המותאם לילדים ולנוער. זאת כדי לשמר את הזיכרון ובעיקר לייצר שיח רגשי פתוח

ערכת פעילות לציון ה-7 באוקטובר. יחצ,
ערכת פעילות לציון ה-7 באוקטובר/יחצ

בציון יום השנה לאסון השביעי באוקטובר, מרכז ההדרכה "המעורר" פיתח ערכות פעילות ייחודיות בכדי להנגיש את גודל האסון על ידי כלי חינוכי המכיל תוכן המותאם לילדים ולנוער. זאת כדי לשמר את הזיכרון ובעיקר, לייצר שיח רגשי פתוח ולהצליח לקרב את הנוער לערכים הישראלים בתקופה הקשה.

היישר לאחר ה-7.10 נגררה ישראל למלחמה. אחת ממטרותיה העיקריות של ערכת הפעילות היא להתכנס יחד ולציין מעמד טקסי כדי לנצור את זיכרון הנופלים, אשר בעקבות האירועים מאז אותו היום הארור, טרם הקדשנו לו כחברה את הכבוד הראוי. בימים הקרובים יעמדו צוותי החינוך מול הקושי לציין שנה ליום האסון, מרכז ההדרכה המעורר עבד בחודשים האחרונים על פיתוח ערכת פעילות הנועדה לאפשר לילדים ולנוער ברחבי הארץ, מקום בטוח ואינטימי כדי לייצר שיח ער ופתוח על התקופה.

ערכת הפעילות כוללת מספר סיפורי גבורה של ישראלים מכל המגזרים, העדות והדתות כאחד, הסיפורים יועברו בכיתות על ידי המחנכים. בנוסף כוללת הערכה, דפי זיכרון שהתלמידים בכיתות יכינו בעצמם ובכך יוכלו לחלוק במידה וחוו טרגדיה אישית כשחבריהם והצוות החינוכי נמצאים יחד איתם כשהכיתה מפנה את שגרת הלימודים עבור זמן שיחה אישית וכנה. לבסוף, תסתיים הפעילות במסר אופטימי על ידי יצירה משותפת של פוסטר "ברית" החברה הישראלית, כשהתלמידים, כדור העתיד, ישתפו מנקודת מבטם האישית, איך ניתן לאחד את החברה הישראלית השסועה ולהפוך לחברה חזקה ומאוחדת יותר.

הפעילות תועבר בסמוך לציון יום השנה לאירועי השבעה באוקטובר. עד כה, הפעילות צפויה להיערך ביותר מ-5000 כיתות בכל רחבי הארץ ומעל ל-15,000 תלמידים ייקחו חלק במיזם שנוצר במרכז ההדרכה המעורר. עד כה, ממשיכות להתקבל פניות מרובות מרשויות מקומיות נוספות המבקשות לקבל ערכות פעילות לחלוקה בבתי הספר בשטחן.

שמוליק לוי, מרכז ההדרכה המעורר : "לאחר שנה של אסון וטרגדיה לאומית ובצל הלחימה הקשה והמתמשכת בעוד אחינו ואחיותינו עדיין נמצאים בשבי החמאס, נראה שנשארנו ללא מילים. כאנשי חינוך, שפוגשים את התלמידים פנים אל פנים מאז אותו היום שהפך את חיינו, הבנו שיש צורך אמיתי לעודד שיח פתוח עם בני הנוער על הרגשות והמחשבות שמלוות אותן לאורך התקופה. כמו שראינו בשבעה באוקטובר, האויב לא הבדיל ביננו, בשבילו כולנו ישראלים. לכן, אני גאה לקחת חלק בפיתוח יוזמה מקרבת שנותנת מקום של כבוד לנרצחים ומקדשת את זכרם מתוך אמונה שחשוב לחנך את הנוער בישראל לשמר את הזיכרון לצד קידוש החיים ולשדר מסר שיחד זה לצד זה נייצר עתיד טוב יותר לכל החברה הישראלית".

  • עוד באותו נושא:
  • חינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully