וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 18 נפצע בתאונה ואיבד את היכולת לחייך, איזה פיצוי הוא יקבל?

26.9.2024 / 10:23

נער בן 18 שרכב על קורקינט חשמלי התנגש בפלטת אלומיניום שהונחה על גדר של אתר בנייה. כתוצאה מהתאונה נגרם לו חתך עמוק ומעוות בפניו באורך של 9 סנטימטר. מי יפצה אותו ובאיזה סכום?

נהג קורקינט חשמלי נעצר במהלך פעילות אכיפה של שוטרי המחוז הצפוני כנגד רוכבי דו גלגלי שמסכנים את משתמשי הדרך בעיר עפולה/דוברות משטרת ישראל

ב-16 במרץ 2019, בחור צעיר, בן כ-17, רכב על גבי קורקינט חשמלי באחד היישובים בצפון הארץ, כאשר לפתע הוא נתקל בלוח מתכת עשוי מאלומיניום, שניצב על גבי גדר של אתר בנייה. תוך שבריר שנייה, קילוח עז של דם התפרץ מחתך עמוק שנפער בפניו, והוא התמוטט ארצה.

אמבולנס שהגיע פינה אותו, באמצעות קיבוע ללוח גב, לחדר הלם עקב חבלת ראש. בתום הבדיקה אובחנה 'לצרציה' עמוקה, או במילים אחרות - קרע בבשר, שיצר פצע עם קצוות לא סדירים בלחי השמאלית שלו, מאזור הפה שמאלית ועד לחיבור הצוואר.

בהמשך, הוא נבדק על ידי מומחית בכירורגיה פלסטית, אשר אבחנה צלקת מעוותת ומכוערת, שגורמת לעיוות קשה בפנים, שלא ניתן להסתיר. המומחית קבעה כי טקסטורת הצלקת המרכזית, באורך של 9 סנטימטרים, חלשה יותר מאשר עור בריא, וכל מגע גורם לפצעים ולזיהום מקומי.

רוכב קורקינט אחרי תאונה. ShutterStock
אירוע שהסתיים בנזק חמור - אילוסטרציה/ShutterStock

לדבריה, מדובר בעיוות גדול שנוצר, שקוטע את מבנה הפנים, שמחמיר בשל תנועת הלחי, שלא ניתן למונעה בזמן דיבור, אכילה ותנועתיות של הלחי והצוואר. עוד ציינה המומחית כי "גם אם יבוצעו ניתוחים נוספים, לא ניתן יהיה לתקן את המצב באופן משמעותי, ולראיה, כחודש לאחר הניתוח, בשל מיקומה, הצלקת התרחבה והתעבתה".

בשורה התחתונה, היא ציינה כי מדובר בקטיעה של רצף מבנה הפנים, שלא ניתן למנוע אותה, כך שהיא יוצרת, בין היתר, פגיעה חמורה בתנועתיות של הפנים. הלכה למעשה, הבחור אינו יכול לחייך. נוסף לכל צרותיו, הפגיעה גרמה לו גם ל'דרולינג': בריחת רוק בזווית השפה.

עורך דין אליאס פאנוס. רגב כלף,
עורך דין אליאס פאנוס/רגב כלף

לאור חומרת הפגיעה, פנה הבחור לעו"ד אליאס פאנוס, מומחה לדיני ביטוח ונזיקין, שהגיש בשמו תביעה נזיקית לבית המשפט במסגרתה, נטען כי היא הפרה את חובותיה כלפי הציבור במספר אופנים.

  • תחזוקה לקויה: הרשות לא דאגה לתחזוקה שוטפת ונכונה של המדרכות והכבישים, ולא טיפלה במפגעים שהתפתחו במקום התאונה.
  • היעדר תאורה: אחד מתפקידי הרשות הוא לספק תאורה מספקת במרחבים ציבוריים, במיוחד באזורים שבהם קיים סיכון מוגבר לתאונות.
  • היעדר שילוט ואזהרות: הרשות לא הציבה אמצעי אזהרה מספקים, כמו שילוט וגידור, באזורים שבהם היו מפגעים מסוכנים.
  • מחדל בפיקוח ובקרה: הרשות לא ביצעה בקרה קבועה לגילוי מפגעים בטיחותיים, כפי שהיא מחויבת על פי החוק.
  • הפרת חוקים ותקנות: התובע טוען כי הרשות הפרה חוקים רלוונטיים, כגון פקודת העיריות וחוק התכנון והבנייה.

לאחר שניהל מו"מ עם הרשות המקומית שבה אירעה התאונה ועם המבטחת שלה, לאחרונה, הגיעה הפרשה לכדי סיום - סוכם כי ישולם לנער פיצוי בגובה כולל של כ-370 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully