וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתעלמים מהטייקונים, מנטפליקס ומגוגל, ולוקחים פירורים מקרנות ההשתלמות"

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 17:08

בפגישה סגורה שיזם מנכ"ל משרד האוצר עם נציגי הגופים העסקיים, תקף נשיא ארגון העצמאים להב: "התקציב נראה בלי עתיד, בלי תקווה, בלי חלום"; נשיא לשכת רואי החשבון: "תקציב 2025 אינו אפוי מקצועית. סמוטריץ' צריך לתלות את המפתחות. הוא לוקח אותנו מדחי אל דחי"

סמוטריץ': "לו היתה התיישבות יהודית בגוש קטיף, הטבח לא היה קורה"/כנס קטיף לאחריות לאומית

במהלך פגישה סגורה עם נציגי הסקטור העסקי ספג אתמול מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ביקורת חריפה על תקציב המדינה והצעדים הכלכליים. ל"מעריב" נודע כי הייזלר יזם את הפגישה עם ראשי הארגונים כדי לעדכנם ולשמוע את חוות דעתם על הצעדים הכלכליים.

כזכור, האוצר חשף בימים האחרונים סדרה של צעדים מרחיקי לכת בתחומי המס והשכר, כמו פגיעה בקרנות ההשתלמות והפנסיה, בשכר במגזר הציבורי ובקצבאות, וכן וקיצוצים נוספים בתקציב - זאת במטרה למנוע חריגה ממסגרת הגירעון ל־2025 שנקבע ל־4%.

לפגישה, שנקבעה עוד לפני כשבועיים, הוזמנו בין השאר נשיא לשכת ארגוני העצמאים להב עו"ד רועי כהן, נשיא לשכת רואי החשבון חן שרייבר, נשיא לשכת יועצי המס ירון גינדי, וכן נציגי לשכות עורכי הדין ושאר הסקטורים העסקיים. בפגישה ציטט נשיא להב את שירו של זוהר ארגוב ואמר: "בדד אלך בלי עתיד, בלי תקווה, בלי חלום". לדבריו, בתקציב אין בשורה לעסקים הקטנים. להפך. פוגעים בקרנות ההשתלמות ובחברות הקטנות שצברו רווחים כלואים ובעצמאות הניהולית שלהם.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועדת הכלכלה בכנסת

16 בספטמבר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
סמוטריץ'. התקציב לא אפוי מבחינה מקצועית/פלאש 90, יונתן זינדל

לטענתו, "הרווחים נצברו בחברות העסקיות כדין ומשמשים בעיקר לצורכי השקעות. לא ייתכן שהאוצר יחליט באופן חד־צדדי למסות אותם ולפגוע בעצמאותם הניהולית, בעוד מתעלמים מהטייקונים וחברות רב־לאומיות כמו נטפליקס או גוגל. קל להגיע לכיסם של החוסכים בקרנות ההשתלמות ולקחת מהם את הפירורים שצברו, בעוד שממשיכים להתעלם מההון השחור".

שרייבר, שברגע האחרון נעדר מהפגישה בגלל אילוצים אישיים, אמר כי: "תקציב 2025 אינו אפוי מבחינה מקצועית. נראה כי ההחלטות מושפעות מפוליטיקה ומאינטרסים שונים. התקציב מצריך עבודה מקצועית. סמוטריץ' צריך לתלות את המפתחות. הוא לוקח אותנו מדחי אל דחי, והציבור איבד אמון לחלוטין בהנהגה הכלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully