וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל מבהיר: ביטול שטר 200 השקלים אינו על הפרק

26.9.2024 / 9:22

לאחר שבימים האחרונים נפוצו דיווחים על כוונה לבטל את השטר כחלק מהמלחמה בהון השחור, בנק ישראל הוציא הבהרה: "לא הוצג לנגיד צידוק מקצועי מבוסס דיו לביטול שטר כזה או אחר"

סמוטריץ': "לו היתה התיישבות יהודית בגוש קטיף, הטבח לא היה קורה"/כנס קטיף לאחריות לאומית

בימים האחרונים נפוצו דיווחים ושמועות על כך שבמסגרת המלחמה בהון השחור, בנק ישראל מתכוון לבטל את שטר ה-200 שקל. כתוצאה מכך נרשמה נהירה בביקוש למט"ח, אולם הבוקר (חמישי) הבהיר הבנק כי אין כל כוונה כזאת.

"הסמכות לביטול שטרות על פי חוק הינה של נגיד בנק ישראל. על אף העלאת הנושא, לא הוצג לנגיד צידוק מקצועי מבוסס דיו לביטול שטר כזה או אחר", נמסר בהודעה. אין בכוונת נגיד בנק ישראל להפעיל את סמכותו ולפעול לביטול שטר כלשהו או לשינוי תמהיל השטרות שבמחזור. נדגיש כי שטר ה-200 שקל שבמחזור, בדומה ליתר השטרות והמטבעות, ממשיכים וימשיכו לשמש כסדרם".

הנגיד אמר את הדברים כשבוע לאחר שראש הממשלה נתניהו הנחה את מנכ"ל משרדו והצמרת הכלכלית לכנס דיון בעניין ביטול שטר ה-200 שקל.

בבנקים ציינו לאחרונה כי נרשמה נהירה על מנת להחליף כסף ישראלי במט"ח. הודעת בנק ישראל צפויה להרגיע את האווירה.

אישה עם שטרות של 200 שקל. ShutterStock
אישה עם שטרות של 200 שקל/ShutterStock

בימים האחרונים הציבור נלחץ מהשיח על האפשרות כי השטר יבוטל, ורבים צבאו על הבנקים והצ'יינג'ים על מנת להחליף את מלאי השטרות שבבעלותם. השיח אף הוביל לדיון על הכסף השחור המשמעותי שמוחזק במזומן על ידי הציבור.

באחד הבנקים ציינו השבוע כי פרט להפקדת שטרות ולניסיונות המרה למט"ח, הם הבחינו בצעדי פריטה של השטרות בשטרות של 100 שקל, בשל החשש מביטול שטר ה-200. גם בנקודות ההחלפה והצ'יינג'ים אומרים כי קיים מחסור מסוים בדולרים בעקבות ההמרות הרבות שמתבצעות באמצעות 200 ש"ח - מחסור שנפתר ברוב הנקודות.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully