וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סבא פתח קונדיטוריה אחת, היום יש לנו יותר מ-1,000 עובדים"

27.9.2024 / 6:38

סיפור ההצלחה של המותג 'לואקר' מבוסס על מסירות, חדשנות ומסורת משפחתית בת 3 דורות. החברה שהוקמה בשנת 1925, הפכה לפופולרית בעולם בזכות רקיק פריך וכיום היא מובילה בישראל את הקטגוריה עם אחיזה בכ-30% מהשוק. לקראת חגיגות 100 השנים להיווסדו, מסע בעקבות ההצלחה

פסטיבל השוקולד בנוף הגליל/צילום: דוברות עיריית נוף הגליל

רגע לפני שתחל אצלנו השנה העברית החדשה, הוזמנתי להתארח באיטליה ע"י מותג הוופל 'לואקר' במהלך יוצא דופן לסיכום 100 שנים של הצלחה בת 3 דורות אותה החל אלפונס לואקר, כשרכש את הקונדיטוריה הקטנה שעבד בה בהיותו צעיר בעיר בולזאנו באיטליה. עם השנים הפך הוופל האוורירי לפופולרי בקרב המקומיים ולימים בעולם כולו.

לואקר טורטינה. יחצ,
תודו שבא לכם אחד/יחצ

הצלחה מתוקה

אלפונס לואקר הצעיר חשב שהגשים חלום עם פתיחת הקונדיטוריה הראשונה שלו בשנת 1925 בעיר בולזאנו באיטליה אך גילה עד מהרה שלהגשמה אין גבול ושאף להרבה יותר. ניחוחות הוופל הפריך והאוורירי עשו גלים והוא השכיל להתאים את פס הייצור בהתאם לביקושים שגדלו תוך התגברות על המשבר במלחמת העולם השנייה.

בשנת 1958, ארמין וקריסטין לואקר זואנלי, קיבלו לידיהם את שרביט הניהול מאביהם והובילו את צמיחת המותג כראש הייצור וראש האדמיניסטרציה וההפצה בהתאמה. כ-40 שנים לאחר מכן, בשנת 1996 השתלט הדור השלישי על העסק המשפחתי. מאז, אנדראס ומרטין לואקר ואולריך זואנלי, נכדיו של אלפונס שמנהלים את החברה גם בימים אלו, אחראים להתפתחות משמעותית נוספת עם הקמת מפעל ייצור שני בשנת 1999 במזרח טירול. הדור השלישי מקפיד על חדשנות, מתאים את המוצרים החדשים לצרכים המשתנים של צרכנים ברחבי העולם ומייעדים את המשך קיומו לילדיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפעל לואקר, צולם בשנות ה-30 של המאה הקודמת. יחצ,
מי היה מאמין שהם יהפכו לכזאת אימפריה עולמית? לואקר, השנים הראשונות, 1925-1940/יחצ

הוופל של אלפונס לואקר מפגין נוכחות גלובלית בכ-100 מדינות, כשישראל מדורגת רביעית בדירוג המכירות בעולם אחרי איטליה, ארה"ב ודרום אפריקה ולפני סין. במרחק 100 שנים להיווסדו, המותג האיטלקי מגלגל מחזור גלובלי של מעל 435 מיליון יורו ומעסיקה מעל 1,000 עובדים. לדברי הנהלת החברה, סוד ההצלחה ארוכת השנים טמון באמות המידה של החברה והן הגנה על הטבע והקפדה על איכות גבוהה, רכיבים טבעיים ופיקוח על שרשרת האספקה.

עונת נשירת האגוזים

"מטעי אגוזי לוז איטלקיים" היא יוזמה של החברה שיצאה אל הפועל בין השנים 2011-2017, עם רכישת שני מטעי אגוזי לוז בלב טוסקנה. שלא במפתיע, המסע אליו יצאתי עם נציגים מטעם המשפחה אל לב ליבו של הוופל המפורסם, עבר דרך נקודות ציון משמעותיות, כשהראשונה בהן היא מטע אגוזי לוז בטוסקנה, שם מקיימת החברה גידול עצמי של המרכיב האסטרטגי, חומר הגלם העיקרי שלה שהפך לסמל מסחרי.

לואקר עושה שימוש ב-100% אגוזי לוז איטלקיים שנושרים מעצמם אל האדמה עם הגעתם לבשלות. לאחר ליקוט, מיון וניקוי, היא קולה אותם במחוזותיה ומייצרת מהם את בסיס הקרם האייקוני המזוהה עם המותג, בזמן שחלקם מיועדים לקישוט מגוון מוצרים.

מתוק פה מתוק פה

מאזור המטעים בטוסקנה המשכנו לכיוון צפון איטליה, אל מרכז העיר בולזאנו, שם פתח אלפונס לואקר את הקונדיטוריה הראשונה והקטנה שלו שהפכה במהרה לשם דבר בזכות הוופל הטעים שנאפה בה. עם צמיחתו של המותג בשנות ה-70 החלה להתרחב ההפצה של המותג מדרום טירול לצפון איטליה ומשם לעולם כולו. המפעל הראשון הוקם בשנת 1974.

מטע אגוזי לוז של לואקר בטוסקנה. יחצ,
100 אחוז איטלקי. מטע אגוזי הלוז של לואקר בטוסקנה/יחצ

את הבוקר השני פתחנו בירידה ברכבל עם נופים ייחודים השמורים לאזור טירול והרי הדולמיטים, היישר אל בית הקפה הממותג במרכז העיר בולזאנו שמציע למבקרים חוויה מתוקה לצד נוסטלגיה: גלידריה, קפה איכותי וקינוחים מושחתים בין קירות מעוטרים בתמונות היסטוריות וחנות לרכישה ממיטב מוצרי החברה. ארוחת הטעימות הייתה לעונג ותיזכר כחוויה חושית שאין בכוחן של מילים לתאר. משם, שבעים כמו שחשבנו שנהייה, מצוידים בשקיות עם מוצרים שלא מתוכננים להגיע לישראל, המשכנו לביקור במפעל, רק לא הזהירו אותנו שניחוח השוקולד החם והנוזל על חטיפי וופל פריכים חודר גם קיבה מלאה ועשוי להיות ממכר.

שם קוד: סטריליות

הגענו אל המפעל שממוקם למרגלות הרי הדולומיטים, 1000 מ' מעל פני הים כשמולו הר השלרן המפורסם שמופיע על גבי הלוגו הבלתי נשכח. אל המפעל נכנסנו כשמכשירי הטלפון ואביזרי צילום נותרו למשמרת, לבושים מנעל ועד קודקוד בפריטי לבוש חד פעמיים אל אזור הייצור הסטרילי. המפעל שמייצר כמויות לא נתפסות של דפי וופל דקיקים ופריכים, מפלים של שוקולד חם וקרמים עשירים שעשויים ממרכיבים דביקים (במובן החיובי של התיאור) הפגין רמת הניקיון במפעל מרשימה במיוחד. השאלה 'איך הם עושים את זה?' עלתה אין ספור פעמים בשעה שטעמנו חטיפי שוקולד מתוקים היישר מפס הייצור, רגע לפני שנסעו אל מכונת האריזה שחצצה בינינו.

במפעל בו ביקרנו, מיוצרים החטיפים העשירים בשוקולד בהם מוצרים מובילים כמו וופל גארדנה, הפרלין רוז והחטיף טורטינה. שישה טון שוקולד מיוצרים פה ב-60 שניות וכדי לתת למוצרים גימור שוקולדי מבריק, החטיף המצופה בשוקולד חם נכנס למסוע בטמפרטורה של 15 מעלות לזמן מדויק.

בית הקפה של לואקר בבולזאנו. פיתוי שקשה לעמוד בפניו. אורבין,
חוויה מתוקה לצד נוסטלגיה: בית הקפה של לואקר בבולזאנו/אורבין

עם היציאה מהמפעל, אני יכולה להישבע שריח השוקולד הלך איתי עוד ימים רבים קדימה, כאילו נטיף ממפל השוקולד החם שנזל במיצג אומנותי על גבי הוופל החשוף, נתקע בקצה אפי.

מפרות חופש לחלב אלפיני

התחנה הבאה אליה הגענו בבוקר השלישי, הייתה מחלבה אחת מיני רבות שמייצרות את החלב האלפיני המשמש לייצור הקרמים במוצרי לואקר. כל פרה שמטופלת ברפת הזו, מניבה ממוצע של כ-32 ליטר חלב בכל יום.

רפתות מקומיות הן חלק מהמסורת המייצגת ענף חשוב של חקלאות בהרי האלפים ואיתם עובדת החברה. יצרני החלב המקומיים משתתפים ב"פרויקט ההגנה על בעלי חיים בדרום טירול" שדואג במסירות לצרכיהן של הפרות: אספקת מים, אזורי מנוחה, שמירה על מצב גופני, מרחבי תנועה, מניעת נזק לעור, איכות הפרסה, טיפול בצליעה, התנהגות בעת עמידה ושיעורי לידה.

במהלך הביקור ברפת, פגשנו עגל שאך אתמול נולד וראינו בעינינו את התנועה העצמאית של הפרות אל מכשירי העיסוי ומתקני האכלה והחליבה בזמנן החופשי. התנסינו בחליבה ידנית וצפינו בחליבה אוטומטית, שתינו חלב חם שנמזג לכוסות ישירות מהעטין וטעמנו חטיף סודי שעוד לא הוחלט לגביו אם ייצא לייצור המוני ושיווק גלובלי.

מתכון נוסטלגי מותאם

על אף ההצלחה הגלובלית, לואקר שומרת על ערכי המשפחה והמסורת שהיוו את הבסיס להקמתה, בהם ערך החברות והאירוח. הוכחה לכך היה אנדראס לואקר, נכדו של מייסד החברה המפקד כיום על תחום פיתוח המוצרים בחברה, שכיבד אותנו בנוכחותו בערב ארוך שהחל במפגש קוקטייל אקסקלוסיבי והמשיך לארוחת ערב יוקרתית אך בגובה העיניים. אנדראס היה קשוב באופן יוצא דופן, שמח לשמוע רעיונות חדשים שהגיעו מחבורת צרכנים ישראלית. הוא שיתף אותנו בפתיחות מרשימה, בתוכניות העתידיות ובחדשנות מתמדת.

הכי טעים בעולם. ההר שלרן שמוטבע בלוגו המפורסם של לואקר. יחצ,
הכי טעים בעולם. ההר שלרן שמוטבע בלוגו המפורסם של לואקר/יחצ

אנדראס לואקר הדגיש כי למרות שתהליך פיתוח המתכון הפך עם השנים למורכב, הקריטריונים שהחברה מקפידה עליהם נותרו זהים: שימוש בחומרי גלם ומרכיבים טבעיים באיכות גבוהה ללא תוספת טעמים או צבעים וללא חומרי גלם מהונדסים גנטית. הם אלו שמובילים את קבלת ההחלטות בפיתוח מוצרים חדשים שיתאימו לטעמים המשתנים של הצרכנים השונים ברחבי העולם.

הנכד של המייסד שיתף כי המתכונים חודשו בשנת 2020 ובשנת 2022, החברה ששואפת לשיפור מתמיד בפרופיל התזונתי במוצריה, השיקה קו חדש Goodness & Wellbeingשמציג שילוב בין טעם לבריאות עם הפחתת כמות הסוכר ב-4%. הוא גם הזכיר את הקווים החדשים Loacker Multigrain עם וופל שעשוי מקמח מלא, ו-Loacker Less Sugar שמכיל 30% אחוז פחות סוכר מהקו הקלאסי.

בהמשך למפגש הפורה עם הנכד שאחרי על פיתוח המוצרים, התעוררנו לבוקר הרביעי והאחרון במסע לביקור במעבדת הפיתוח של המותג השוכנת באגף סודי ברחבי המפעל, אליה הגענו אחרי 10 דקות של הליכה במבוך תת קרקעי. גם תחת חקירה צולבת לא יצליחו להוציא ממני את מפת הדרך לאגף בו נרקם עתידה של החברה, שם מדייקים את המתכונים הסודיים, בו מתקבלות ההחלטות הסופיות לפני הייצור.

לאחר שמנהלי הפיתוח הציגו את הסיפורים מאחורי חומרי הגלם השונים: הקקאו שמגיע מאקוודור, הווניל שגדל באיי בורבון, החלב מהאלפים, ואגוזי הלוז מהמטעים באיטליה, התנסינו בסדנת פיתוח מוצר, כשמרכיבים אייקוניים פרוסים על השולחן לשילוב ייחודי לפי טעמנו. כמובן שהיצירות נזללו בהנאה, לא לפני שתועדו בגאווה.

לואקר. יחצ,
איכות ומתיקות/יחצ

את לואקר בישראל מייצגת 'ליימן שליסל', יבואנית המותג כבר 37 שנים, עם שליטה בכשליש מנתח השוק בקטגוריית הוופלים. במהלך השנים נכנס המותג גם לקטגוריית החטיפים המתוקים, הבונבוניירות וטבלאות השוקולד, בהן הוא התבסס יפה. את קטגוריית העוגיות הוא לא צלח וכתוצאה מכך הופסק הייבוא של עוגיות לואקר לישראל.

לאחרונה השיקה היבואנית את גלידות לואקר לקהל הצרכנים המקומי ובימים הקרובים יגיעו למדפים גם מוצרי הראפי החדשים, חטיפים אישיים של כריות וופל מגולגלות במילוי קרם (פרווה) בטעמים אגוז.

גם לאחר המסע המרשים בשבילי ההצלחה של המותג האיטלקי המוביל, קל להבין שהעתיד של לואקר טומן בחובו הזדמנויות רבות אך גם אתגרים משמעותיים. שוק הוופלים הופך תחרותי עם כניסתם של מותגים ומוצרים חדשים אך רגע לפני חגיגות ה-100 שנים להיווסדו שיתקיימו בחודש אפריל 2025, הוא מוכיח חדשנות, גמישות ויכולת אמיתית להתאים את עצמו למגמות השוק המשתנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully