וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולין פאואל: הערבויות יסייעו להשיב את כלכלת ישראל למסלול, אך יש להפסיק בניית התנחלויות

סוכנויות הידיעות

31.3.2003 / 13:37

הערבויות יסייעו ליישום הרפורמות, ציין פאואל; נגיד בנק ישראל אמר היום כי פוטנציאל הצמיחה ימוצה רק כשישתפר המצב הביטחוני



שר החוץ האמריקאי, קולין פאואל, אמר כי על ישראל להפסיק את בניית ההתנחלויות - וכי הערבויות שתספק לה ארה"ב יסייעו להשיב את הכלכלה למסלול. פאואל, הנחשב לאחד מהתומכים הבולטים בישראל בממשל האמריקאי, אמר דברים אלה בנאום בפגישה השנתית של קבוצת איפא"ק - הלובי הפרו-ישראלי בארה"ב.



ממשל בוש מבקש אישור לערבויות של 9 מיליארד דולר עבור ישראל, אמר פאואל בפגישה. ערבויות אלו יסייעו לישראל להתמודד עם העלויות הכלכליות הנובעות מהמלחמה עם עיראק, ויסייעו לישראל ליישם את הרפורמות התקציביות והכלכליות הקריטיות הנדרשות כדי להשיב את הכלכלה למסלולה. פאואל הביע תקווה כי הקונגרס, בעידודו של הלובי הישראלי-אמריקאי, יאשר את הבקשה.



ואולם, לישראל יש התחייבויות ברורות משלה - אמר פאואל. עליה להקל בסבלם של הפלשתינאים, ולהקטין את ההשפלה היומיומית הנובעת מחיים תחת כיבוש. על ישראל לטעת תקווה כלכלית בליבות הפלשתינאים, וזאת על ידי סיוע בהחייאת הכלכלות הקורסות של הגדה המערבית ועזה. "פעילות התנחלות עומדת בסתירה יסודית לחזון שתי המדינות של הנשיא בוש. כפי שהנשיא אמר, ככל שנעשית התקדמות לעבר השלום - פעילות ההתנחלות בשטחים הכבושים חייבת להסתיים".



פאואל הביע בדברים אלה את הקשר המפורש שרואה ממשלת ארה"ב בין מצבה הכלכלי של ישראל לבין מצבה הביטחוני. הוא הוסיף וטען לטובתה של מפת הדרכים שהתווה ממשל בוש, ובכך למעשה הראה כי הממשל לא "הניח בצד" את המפה לרגל "עיסוקיו" בעיראק.



גישתו של פאואל מהדהדת גם בדו"ח השנתי של בנק ישראל, שהתפרסם היום. נגיד בנק ישראל, דוד קליין, כתב בדו"ח כי "מיצוי פוטנציאל הצמיחה של המשק יתאפשר רק כשישתפר המצב הבטחוני-מדיני". קליין קרא אף ליצור מנגנון אשר יתעל את הערבויות שצפויות להתקבל מארה"ב, למימון פרויקטים של השקעה בתשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully