וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתיישנות בתביעת רכב על אירוע בשטחים - שנתיים

ענת ג'ורג'י

31.3.2003 / 13:14

בית המשפט העליון קבע תקופה זו גם כשהתביעה הוגשה נגד חברת ביטוח ישראלית שחלה עליה תקופת התיישנות של 7 שנים



תקופת ההתיישנות על תביעת רכב נגד חברת נגד חברת ביטוח בגין אירוע שהתרחש בשטחים היא שנתיים בלבד; זאת, גם אם התביעה הוגשה נגד חברת ביטוח ישראלית שחלה עליה תקופת התיישנות של שבע שנים - כך קבע לפני כמה ימים בית המשפט העליון, ודחה ערעור על פסק דין של בית המשפט המחוזי בתל אביב.



באוקטובר 90' נורה אזרח ישראלי בעזה ונפגע בראשו ובגבו. הפצוע הועבר לבית החולים שיפא בעזה ובהמשך לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם אושפז כחודשיים. שבע שנים לאחר האירוע הגיש הנפגע תביעה לתשלום פיצויים על נזקי גוף מכוח צו פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.



ערעור על החלטת המחוזי



התביעה הוגשה נגד חברות הביטוח אבנר והמאגר הישראלי לביטוח רכב (הפול) שביטחו את האזרח. התובע התבסס בתביעתו על כך שהחוק הישראלי מתיר התיישנות של שבע שנים לתביעות בגין נזקים שאירעו כתוצאה מתאונת דרכים. עם זאת חברות הביטוח טענו כי מכיוון שהאירוע היה בשטחים, משך תקופת ההתיישנות על המקרה הוא שנתיים בלבד, על פי החוק באזורים אלה.



בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת חברות הביטוח, ובעקבות זאת הגיש התובע ערעור לבית המשפט העליון, שהתברר בפני השופטת טובה שטרסברג כהן. התובע טען כי מתוקף הסכמי אוסלו ניתנת לו האפשרות לתבוע רק את חברות הביטוח בישראל, ולכן חלה על התביעה תקופת התיישנות של שבע שנים.



חברות הביטוח טענו שהגשת התביעה בישראל במקום בשטחים אין בה כדי לשנות את תקופת ההתיישנות.



בית המשפט העליון קיבל את עמדת חברות הביטוח, והותיר בעינו את פסק הדין של בית המשפט המחוזי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully