וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ לנתניהו: יש להטיל מלווה חובה של 5 מיליארד ש', לדחות את הרפורמה ל-2004 ולהותיר תקרת הביטוח הלאומי

ליאור כגן

31.3.2003 / 14:49

מזכ"ל ההסתדרות: "התוכנית של ביבי היא רעה לחברה ולמדינה"; "שלא יאמרו שפתאום הגיע קוסם שיודע טוב יותר מכולם, כי לקוסם יש תכונה של אחיזת עיניים"



"אנחנו אלו שמרגישים מאוימים משום שמפעילים את השלטון בדרך לא דמוקרטית. הדבר דומה לדיקטטור שמחליט להפר את כל הכללים וההסכמים ולהיכנס לכיסם של אנשים. אנחנו מדינה שהבעיה המרכזית שלה היא שאין לה חוקה ואין חוקי יסוד מספיקים שמגינים על חוקי הפרט והקניין. יחד עם זאת, אנחנו מציעים הצעות אחרות. התוכנית של ביבי היא רעה לחברה ולמדינה. שאף אחד לא יאמר שפתאום הגיע קוסם שיודע טוב יותר מכולם, כי לקוסם יש תכונה של אחיזת עיניים. אני מציע לעשות תוכנית כלכלית אחרת", כך אמר היום מזכ"ל ההסתדרות, עמיר פרץ.



"רק לפני כמה חודשים שילמנו מחיר יקר בקיצוץ של 11 מיליארד שקל. גם סילבן שלום אמר כי הקיצוץ יביא לצמיחה אך הגאולה לא הגיעה. אני מציע לכנס את כל הגורמים במשק - עובדים, מעסיקים, ממשלה ובנק ישראל, על מנת לשבת בצורה רצינית ולהגיש תוכנית משותפת", הוסיף פרץ.



"מה שמוצע פה זה תוכנית חד צדדית. לנו יש תוכנית אחרת עם מקורות אחרים. אנו מציעים מלווה חובה בהיקף של 5 מיליארד שקל. שר האוצר אומר שנצא מהמשבר תוך שלושה חודשים, אז אנחנו נותנים לו אשראי לטווח ארוך יותר - תחזיר את הכסף תוך 5 שנים. במצב הנוכחי רק בעלי ההון יתחלקו ברווחים מהתוכנית הכלכלית".



"אנחנו מציעים לא לבטל את החלטה של ההגבלה בביטוח לאומי. זה יעביר 1.6 מיליארד שקל מהמשפחות העשירות ביותר לטובת שאר משקי הבית. היום שכיר שמרוויח 200 אלף שקל יקבל מתנה של עשרת אלפים שקל. בנוסף אנו מציעים שהרפורמה תידחה ל-2004 - מהלך שיכניס לקופת המדינה 2.6 מיליארד שקל", כך אמר פרץ.



שר האוצר, בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו מוכנים לעשות כל מאמץ של הידברות אינטנסיווית על מנת להגיע להסכמה. זו הכוונה המקורית שלנו. אני מקווה שנמצא את הדרך הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully