וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני גאון לאגודת הקו-אופ: אם לא תיענו להצעת הפשרה בתוך שבוע - נחזור לביהמ"ש

אמיר הלמר

31.3.2003 / 14:48

היום פורסם שמהלכי הפשרה עומדים בפני פיצוץ, בעקבות התנגדותם של רשם האגודות השיתופיות ומשרד המשפטים להצעה המתגבשת



בני גאון הודיע לאחרונה לאגודת הקו-אופ כי עליה להשיב בתוך עשרה ימים להצעת ההסדר שהועלתה במסגרת הליכי הגישור שנערכים בין הצדדים ולא - יבוטלו הלכי הגישור, והצדדים ישובו להתדיינות בפני בית המשפט.



גאון מציין זאת במכתב שנשלח ע"י עו"ד רם כספי לעו"ד משה בלטר, המייצג את האגודה בתביעה שהגישה כנגד גאון על סך 11 מיליון שקל בנוגע להחזר כספי האופציות שקיבל גאון בעת הנפקת החברה הבת של האגודה - הרבוע הכחול בארה"ב.



במכתב מציין כספי כי הוא רואה בחומרה את הפרסומים שנעשו לאחרונה בכלי התקשורת בנוגע להליכי הגישור, שאמורים להיות חשאיים.



מעבר לכך מציין כספי שלאחרונה שוגר לעו"ד ליפא מאיר מהוועד הממונה של האגודה נוסח מוצע של הסדר פשרה אשר לגביו טרם התקבלה תגובה עניינית, למעט האמירה שהדבר מצוי "על מדוכתו של רשם האגודות השיתופיות". כספי טוען במכתב כי בעת שהוסכם על הליכי הגישור לא נאמר שהסדר שיושג טעון אישורו של הרשם, אלא נאמר במפורש שהוועד הממונה מוסמך לקבל החלטה בעניין.



"בהיעדר תשובה חיובית לגבי טיוטת ההסדר, בתוך עשרה ימים חזקה עלינו מצוותו של בני גאון להפסיק את תהליך הגישור ולחזור להכרעה שיפוטית במסגרת ההליכים המשפטיים המתקיימים בין הצדדים", מוסיף עו"ד כספי. מאחר שהמכתב נשלח לכאורה לפני 4 ימים, נראה כי לוועד הממונה נותרו כשבוע ימים להודיע לגאון בדבר הפשרה המתגבשת.



בתגובה שלח עו"ד משה בלטר, המייצג את האגודה, מכתב לבא כוחו של גאון בו הוא מציין שמבחינת האגודה ניתן להפסיק את הליכי הגישור, ולשוב ולדון בתביעה בביהמ"ש. עם זאת, ולמרות האזהרות ההדדיות - סביר להניח שהצדדים ימשיכו בנסיונות למצות את הליכי הגישור עד תום.



כזכור, הליכי התביעה בין הצדדים הועברו על ידם באוגוסט 2002 לגישור בפני השופט בדימוס מנחם אילן. לאחרונה פורסם ב-TheMarker כי הליך הגישור עומד כנראה בפני סיום מוצלח, וכי בין הצדדים מסתמנת פשרה - ולפיה ישיב גאון לאגודה כמחצית מהסכום שתבעה ממנו בגין כספי האופציות אשר קיבל בעת הנפקת החברה הבת רבוע כחול, ב-1996 בניו יורק.



היום התפרסמה ידיעה בעיתון "הארץ" כי מהלכי הפשרה עומדים בפני פיצוץ, וזאת בעקבות התנגדותם של רשם האגודות השיתופיות ומשרד המשפטים להצעת הפשרה המתגבשת. כמו כן, ידוע שבעלי המניות באגודה מתנגדים לפשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully