וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבת ה-"L.A TIMES" זכתה בפרס משותף של קרן אבירם וקרן קלינטון לעיתונות אקלים

29.9.2024 / 15:12

הכתבת החוקרת מ"לוס אנג'לס טיימס" זכתה בפרס של 100,000 דולר על סיקור משבר האקלים; הפרס הוענק על ידי היזם הישראלי זיו אבירם והנשיא לשעבר ביל קלינטון בכנס השנתי של קרן קלינטון בניו יורק

סוזן ראסט עם זיו אבירם וביל קלינטון. יח"צ,
סוזן ראסט עם זיו אבירם וביל קלינטון/יח"צ

סוזן ראסט, כתבת חוקרת בלוס אנג'לס טיימס, קיבלה אתמול (יום שלישי, ה-25 בספטמבר 2024) את פרס אבירם הראשון לעיתונות אקלים. הפרס, על סך 100,000 דולר, ניתן לראסט על מצוינות סיקור משבר האקלים ופתרונות ליצירת עתיד בר-קיימא, והוענק על ידי יזם ואיש העסקים הישראלי זיו אבירם ונשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון בכנס השנתי של קרן קלינטון בניו יורק, במקביל לעצרת הכללית של האו"ם.

ראסט היא כתבת חוקרת בלוס אנג'לס טיימס המתמחה בנושאים סביבתיים. הדיווחים האחרונים שלה עסקו בכריית מתכות במעמקי הים והשפעותיה על מערכות אקולוגיות, במאמצים לצמצום השימוש בפלסטיק חד-פעמי ובהתפשטות המיקרו-פלסטיקים והשלכותיהם על הסביבה. לפני עבודתה בלוס אנג'לס טיימס הייתה העורכת של "פרויקט האנרגיה והסביבה" באוניברסיטת קולומביה, שם פיקחה על מספר פרויקטים עיתונאיים, כולל סדרת תחקירים שבחנה את המודעות של התאגיד האמריקאי הבינלאומי ExxonMobil לגבי האסונות האקולוגיים שביצע בשנות ה-80, ה-90 ותחילת שנות ה-2000 למרות הכחשתו.

עבודתה החוקרת הבלתי נלאית של סוזן ראסט ממחישה את התפקיד הקריטי של עיתונות בקידום מאבק משבר האקלים. המסירות שלה לחשיפת האמת הסביבתית מדגישה את מחויבותנו להעצמת הקולות החשובים הללו", אמר זיו אבירם, מייסד ונשיא קרן אבירם. "הפרס הזה מדגיש את מחויבותנו המשותפת עם קרן קלינטון לבניית עולם טוב יותר. הפרס מכיר במצוינות סיקור משבר האקלים ובתפקיד המכריע של התקשורת בהצבתו בראש סדר היום העולמי, בהנעה לפעולה וביצירת עתיד בר-קיימא לדורות הבאים".

ביל קלינטון, נשיא ארה"ב לשעבר הוסיף: "עיתונות איכותית יכולה לא רק להאיר את האתגרים הגדולים שלנו, אלא גם להעלות פתרונות לשינוי ולהניע אנשים לפעולה. אני שמח שחברי, זיו אבירם, משיק את פרס אבירם לעיתונות אקלים פה באירוע השנתי של קרן קלינטון, ושהוא בחר בכתבת אקלים חזקה ונחושה כמו סוזן ראסט לזכות בפרס השנה".

פרס אבירם לעיתונות אקלים יוענק מדי שנה לעיתונאי שתרם תרומה חלוצית לחשיפת פתרונות למשבר האקלים, מאמצים לקידום עתיד בר-קיימא ונושאים סביבתיים חדשים. הפרס כולל מלגה של 100,000 דולר לתמיכה בהמשך פעילותו של העיתונאי בתחום.

קרן אבירם הוקמה בשנת 2021 על ידי איש העסקים והיזם זיו אבירם ומשפחתו. פעילות הקרן משקפת את עולם הערכים של המשפחה- שילוב של חדשנות, מעורבות חברתית, חיבור לאדמה ולארץ ומתן הזדמנויות- לטובת שיפור מציאות חייהם של אזרחי ישראל והזירה הבינלאומית.

השנה הוענק הפרס על הבמה במפגש השנתי של קרן קלינטון, המפגיש אלפי מנהיגים, אנשי עסקים, פילנתרופים ואנשי החברה האזרחית כדי לקדם פתרונות לאתגרים עולמיים מרכזיים.

פרס חשוב זה מגיע בעקבות השקת EcoBridge במפגש השנתי של קרן קלינטון בשנה שעברה. EcoBridge היא קרן השקעות משותפת של קרן אבירם וקרן קלינטון, המתמקדת בטכנולוגיות אקלימיות פורצות דרך, במטרה להתמודד עם האתגרים בפניהם ניצבת האנושות בשל המשבר האקלימי הגובר.

  • עוד באותו נושא:
  • זיו אבירם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully