וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' סמדר דוניצה-שמידט מונתה לתפקיד נשיאת מכללת סמינר הקיבוצים

29.9.2024 / 15:30

בתפקידיה הקודמים במכללת סמינר הקיבוצים שימשה כדיקנית הפקולטה למדעי הרוח והחברה, עמדה בראש המחלקה לאנגלית, בראש יחידת המחקר וההערכה ובראש היחידה להכשרת אקדמאים להוראה

הוועד המנהל ואספת העמותה של המכללה החליטו למנות לנשיאת מכללת סמינר הקיבוצים את פרופ' סמדר דוניצה-שמידט, שמכהנת בשנתיים האחרונות כרקטור המכללה. פרופ' דוניצה-שמידט תיכנס לתפקיד הנשיאה באופן רשמי בחודש נובמבר 2024, ותחליף בתפקיד את פרופ' ציפי ליבמן, שמשמשת כנשיאת מכללת סמינר הקיבוצים בשתיים עשרה השנים האחרונות, ופורשת לגמלאות.

פרופ' דוניצה-שמידט היא בוגרת תואר ראשון בבלשנות וספרות אנגלית, תואר שני בהוראת שפות מאוניברסיטת ת"א, ודוקטורט בחינוך לשוני מאוניברסיטת טורונטו, קנדה. בתפקידיה הקודמים במכללת סמינר הקיבוצים שימשה כדיקנית הפקולטה למדעי הרוח והחברה, עמדה בראש המחלקה לאנגלית, בראש יחידת המחקר וההערכה ובראש היחידה להכשרת אקדמאים להוראה.

פרופ' דוניצה-שמידט היא דמות מובילה בזירה הבינלאומית בתחום הכשרת המורים והחינוך עם מעורבות פעילה בגופים ובפרויקטים בינלאומיים. היא חברת הנהלה בארגון הבינלאומי להכשרת מורים (ICET), חברה במערכת הבין-לאומית של כתב העת Journal of Education for Teaching (JET), וחברה בוועדה הבינלאומית המייעצת למחקר על התפתחות מקצועית של מורים באוסטרליה (ARC). בעבר לקחה חלק ברשת המחקר הבינלאומית של WERA בנושא ידע מורים, השתתפה בפרויקט בינלאומי במימון האיחוד האירופי בנושא מודרניזציה של ההשכלה הגבוהה בישראל ולמידה לאורך החיים (TEMPUS IV), הייתה חברה בצוות כתיבה בינלאומי בנושא תוכניות חלופיות בהכשרת מורים ושותפה במחקר בינלאומי של ה -OECD בנושא משיכה, פיתוח ושימור מורים אפקטיביים.

פרופ' דוניצה-שמידט פרסמה מספר ספרים ועשרות מאמרים בכתבי עת יוקרתיים, וכן הציגה את מחקריה בבמות אקדמיות שונות בארץ ובעולם. עיקר עיסוקה המחקרי בשנים האחרונות מתמקד במעמד המורה, המחסור במורים, מדיניות בהכשרת מורים, קליטה מיטבית של מורים במערכת החינוך, התפתחות פרופסיונלית של מורים, ושימור מורים.

פרופ' סמדר דוניצה-שמידט: "אני מודה לחברי הוועד המנהל ולחברי אספת העמותה במכללה על הבעת האמון בי, ושמחה על האתגר החדש שעומד בפני - להוביל את מכללת סמינר הקיבוצים בתקופה כה משמעותית למדינת ישראל. העשייה שלנו, כמכללה מובילה, משפיעה על מעגלים רבים של נשות ואנשי חינוך, תלמידות, תלמידים ועל הקהילה כולה. אני מצפה בקוצר רוח לעבודה משותפת עם כל סגל המכללה, למען המטרות החשובות העומדות בפנינו."

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully