וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות משפחות של נציגי חברות ישראליות בהונג קונג חזרו לישראל בעקבות דלקת הריאות הקטלנית

עינב בן יהודה

31.3.2003 / 16:04

מרבית החברות לא הנחו את עובדיהן לשוב לישראל, אך עובדים רבים ממהרים לשלוח משפחותיהם וחלקם אף מצטרפים אליהן



בימים האחרונים חזרו לישראל עשרות משפחות של נציגי חברות ישראליות המוצבים בהונג קונג עקב החשש מדלקת הריאות הקטלנית. אחת הנשים שחזרה לפני מספר ימים סיפרה כי במרבית החברות לא ניתנה הוראה להשיב העובדים לארץ, אך עובדים רבים ממהרים לשלוח משפחותיהם, וחלקם אף מצטרפים אליהן. "לא כולם חזרו לישראל, חלקן התפנו למדינות אחרות, כמו אוסטרליה", היא מציינת. "מדיווחים עולה כי מספר הנדבקים מוכפל כמעט מדי יום. התחושה היא שצריך לצאת משם כמה שיותר מהר, כרגע ההנחיה לכל תושבי הונג קונג להסתובב עם שתי מסיכות על פניהם כדי למנוע הידבקות במחלה", הוסיפה.



חברות ישראליות לא מעטות פועלות בהונג קונג ביניהן אורבוטק, קומברס, אלישרא ואלקטרה.



בפברואר התגלתה דלקת ריאות לא טיפוסית שמקורה במזרח. עד עתה נדבקו בנגיף עשרות בני אדם, וחלק קטן מהם נפטר מהמחלה. הונג קונג היא המדינה בה מספר החולים הגבוה ביותר. עד כה הוגדרה המחלה "תסמונת נשימתית קשה וחדה", והיא מתאפיינת בסימפטומים של שפעת ודלקת ריאות, כמו קוצר נשימה וקשיי נשימה, חום ושיעול.



בשבוע שעבר דיווחו מדענים מהונג קונג על פריצת דרך בזיהוי הנגיף הגורם למחלה, ולפני מספר ימים זכתה ההודעה להכרה רשמית של ארגון הבריאות העולמי. עם זאת, טרם זוהה הנגיף ועדיין לא נקבע אם מדובר בנגיף חדש ולא מוכר.



מהקונסוליה הישראלית בהונג קונג נמסר כי לא ידוע על חברות שנתנו הוראה לפנות את עובדיהן, וכי הנחיה כזו לא ניתנה לעובדי משרד החוץ בהונג קונג. כמו כן נמסר כי עובדי הקונסוליה המתניידים בתחבורה ציבורית התבקשו לחבוש מסיכות פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully