וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת המתיחות בין האחים בן ארי ולני רקנאטי - משה בן ארי: "היין עלה לרקנאטי לראש"

TheMarker

31.3.2003 / 17:06

לני רקנאטי בתגובה: דבריהם של האחים בן ארי הם נסיונות בשיטות של "מאפיה" להפעיל עלי לחץ למכור את חלקי ביקב



לאחר שלני רקנאטי דחה לאחרונה את הצעת האחים שלומי ומשה בן ארי, שותפיו (35%), לרכוש את חלקו ביקב, בעקבות חילוקי דעות בענייני ניהול, המקשים על התנהלות תקינה של היקב, נמשכת המתיחות בין הצדדים.



בימים הקרובים עומד יקב רקנאטי להשיק סדרת יין חדשה שתופץ ברחבי הארץ ותיקרא "יסמין" - שמה של בתו של רקנאטי. האחים בן ארי מתנגדים לשם, וטוענים כי "לא נעשה כאן כל הליך עסקי נורמלי לבחירתו". כמו כן, הם אומרים כי "לא נעשתה פנייה למשרדי פרסום בבקשה כי יגישו הצעות שונות לשם לסדרה החדשה ולא נעשה סקר צרכנים לבדיקת התגובות לשם".



ד"ר משה בן ארי אומר כי: "היין עלה ללני רקנאטי לראש. במקום לדאוג לדברים אליהם התחייב לני (השגת מימון חיצוני ליקב), הוא עסוק בהאדרת שמו ושם משפחתו. רקנאטי אינו מתייחס אל היקב כאל עסק אלא כאל אחוזתו הפרטית המשמשת ככלי לצרכיו הפרטיים, וכך, כ'בעל אחוזה' לני חושב ששמות של יין עוברים בירושה כמו תארי המלוכה. לני רקנאטי ממשיך לנצל את מעמדו בחברה כיו"ר הדירקטוריון וכבעל השליטה בה לקידום ענייניו האישיים במקום ענייניה של החברה".



"זו איננה הפעם הראשונה בה משתמש לני ביקב להנצחת שמו", אומר בן ארי. "בתחילת דרכו של היקב ביקש לני כי היקב עצמו ייקרא על שם בתו 'יסמין' ואכן כך היה, אך לאחר מכן, לאור התנגדותו של השותף הקודם ביקב, יובל גורלי, הוחלף השם ל'אודם'. אך אז הפעיל לני לחץ כבד מאוד שבסופו שונה שמו של היקב לשמו הנוכחי 'רקנאטי'".



לני רקנאטי, בעל המניות העיקרי (47.5%) ביקבי רקנאטי, אומר בתגובה כי דבריהם של האחים בן ארי הם נסיונות בשיטות של 'מאפיה' להפעיל עליו לחץ למכור את חלקו ביקב. "האחים בן ארי רצו שאתן את שמי ליקב כדי לקדם ולבנות במהירות את המותג וכעת הם מנסים להתנער ממנו", אומר רקנאטי. "כעת, הם מצאו מממן ומנסים להפעיל לחצים כדי שאמכור את חלקי. הפרסומים האלה רק גורמים נזק לחברה לקראת השקת המוצר".



האחים בן ארי אמורים להזרים בקרוב הון ליקב, או לדלל את חלקם בו, מפני שלפי ההסכמים בין השותפים קיבלו האחים בן ארי אורכה בת שנה וחצי להזרים כספים ליקב כדי לשמור על חלקם, או להידלל.



היקב, שהחל לשווק יינות באוגוסט 2001, הוקם בהשקעה ראשונית של כל השותפים ולאחריה הזרימו כספים להפעלתו רק רקנאטי ושקד. ההשקעה ביקב הסתכמה ב-25 מיליון שקל. מקורבים לאחים בן ארי העריכו את שווי היקב ב-9 מיליון דולר. עם זאת, לא בוצעה הערכת שווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully