וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים שלכם משתמשים ב-AI? כנראה שכן, ובוודאי שיותר מהשנה שעברה

30.9.2024 / 12:46

מדד יחסי העבודה השנתי של HP לשנת 2024 מעלה כי השימוש ב-AI בקרב עובדים זינק ל-66% ב-2024, עלייה של 28% מהשנה אשתקד. המחקר מצא כי לעובדים שמשתמשים בבינה מלאכותית סיפוק תעסוקתי גבוה יותר מעמיתיהם

בינה מלאכותית בארגונים - פוטנציאל ענק שטרם התממש. OpenAI, עיבוד תמונה
בינה מלאכותית בארגונים - פוטנציאל ענק שטרם התממש/עיבוד תמונה, OpenAI

ענקית המחושב והטכנולוגיהHP פרסמה את מדד יחסי העבודה (WRI) השנתי השני שלה, מחקר מקיף הבוחן את עמדות העובדים בתעשיות עתירות ידע כלפי עבודתם. המחקר, שסקר 15,600 משיבים מתעשיות עתירות ידע ב-12 מדינות, חושף כי השימוש ב-AI בקרב עובדי ידע זינק ל-66% ב-2024, עלייה של 28% מהשנה אשתקד. בנוסף, בהשוואה למנהלים גברים, מנהלות נשים הפגינו רמות גבוהות יותר של ביטחון עצמי, הן בתחומים טכניים והן בכישורים בין-אישיים, תוך שיפור של 10 נקודות במיומנויות אנושיות ו-4 נקודות טכניות בשנה האחרונה.

שנת 2024 סימנה זינוק משמעותי בשימוש ב-AI בקרב עובדי הידע, כאשר 66% מדווחים על אימוץ הטכנולוגיה לעומת 38% בשנה הקודמת. למרות זאת, רק 28% מעובדי הידע בכלל התעשיות מדווחים על יחס בריא לעבודה. מעניין לציין כי עובדים המשתמשים בבינה מלאכותית מדווחים על שביעות רצון גבוהה יותר ב-11 נקודות ביחס לעבודתם. במקביל, רוב עובדי הידע (66%) מעוניינים בחוויות עבודה מותאמות אישית, כאשר 87% מוכנים לוותר על חלק משכרם עבורן. במבט על מנהלים, רק 44% מהם בטוחים ביכולותיהם האנושיות, כאשר מנהלות בכירות מציגות ביטחון גבוה יותר משמעותית.

המחקר מגלה כי לפחות שני שלישים מהעובדים הביעו רצון לחוויות עבודה מותאמות אישית, כולל סביבות עבודה מותאמות, גישה לטכנולוגיות מועדפות וסביבות עבודה גמישות. חוויות אלו חיוניות לשיפור היחסים עם העבודה, ויש להן השלכות חיוביות הן על העובדים והן על העסקים.

כאמור, השימוש בבינה מלאכותית בקרב עובדי ידע חווה זינוק משמעותי, והגיע ל-66% בשנת 2024. עובדים המשתמשים ב-AI מדווחים על שורה של יתרונות: 73% מציינים כי הטכנולוגיה מקלה על עבודתם, 60% מדווחים על שיפור באיזון בין עבודה לחיים, ו-68% רואים בה הזדמנות לפתח את הקריירה שלהם. עם זאת, רק 28% מכלל עובדי הידע מדווחים על יחס בריא לעבודה, מה שמעיד על צורך בגישות הוליסטיות לשיפור רווחת העובדים.

המחקר החדש של HP מצייר תמונה מורכבת של מנהיגות עסקית בעידן בו המיומנויות האנושיות זוכות לחשיבות הולכת וגוברת. מצד אחד, קיים קונצנזוס רחב על חשיבותן של מיומנויות כמו אמפתיה והבנה בין-אישית. מצד שני, קיים פער משמעותי בין ההכרה בחשיבותן לבין היישום בפועל.

הפרדוקס של האמפתיה: בעוד 90% מהמנהלים מכירים בחשיבות האמפתיה, רק 28% מהעובדים חשים כי הם חווים אותה באופן ישיר. פער זה מעיד על הצורך בגישות חדשות לפיתוח מנהיגות אמפתית בארגונים.

משבר הביטחון העצמי: למרות ההכרה בחשיבות המיומנויות האנושיות, רק 44% מהמנהלים בטוחים ביכולותיהם בתחום זה. חוסר ביטחון זה עשוי להשפיע על היכולת ליישם את המיומנויות הללו באופן יעיל.
עלייתן של המנהלות: המחקר מצביע על תמונה מעודדת: מנהלות עסקיות מובילות את הדרך. הן מציגות ביטחון עצמי גבוה יותר הן במיומנויות טכניות והן במיומנויות אנושיות בהשוואה לעמיתיהן הגברים. בנוסף, הן הדגימו שיפור משמעותי במיומנויות אלו בשנה האחרונה. נסיגה בקרב מנהלים גברים: בניגוד למגמה החיובית בקרב מנהלות, מנהלים גברים לא הציגו שיפור משמעותי במיומנויות האנושיות, ואף חוו ירידה קלה במיומנויות הטכניות.

ממצאים אלו מעלים שאלות מרתקות על עתיד המנהיגות העסקית ומדגישים את הצורך בפיתוח מיומנויות אנושיות בקרב מנהלים, תוך הכרה בתרומתן הייחודית של נשים בתפקידי הנהגה.
אנריקה לורס, נשיא ומנכ"לHP Inc. : "אנו עדים לשינוי משמעותי בציפיותיהם של מעסיקים ועובדים כאחד ואנו מאמינים כי טכנולוגיה חכמה היא המפתח למתן מענה לצורכי כוח העבודה של היום. עתיד העבודה יתבסס על הכוח של AI ביצירת פתרונות וחוויות שמניעים צמיחה עסקית ויאפשר לאינדיבידואלים להגיע להגשמה אישית ומקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully