וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנפט הגולמי זינקו ב-4.4% לנוכח דיווח על לחימה עזה בדרך לבגדאד

יהודה שויצר

31.3.2003 / 18:40

מחירי החוזים על הברנט להספקה במאי זינקו ל-27.50 דולר לחבית; לעלייה במחירי הנפט תרם גם חידוש ההתנגשויות האלימות בניגריה במהלך סוף השבוע



מחירי הנפט הגולמי זינקו בבורסת הסחורות של לונדון עם כניסת המלחמה בעיראק לתוך יומה ה-12. מחירי החוזים על הברנט להספקה במאי זינקו ב-4.4% ל-27.50 דולר לחבית. בניו יורק האמיר מחיר הנפט הגולמי ל-30.78 דולר לחבית מסוג לייט קרוד.



היום דווח כי כוחות הקואליציה ומשמר הרפובליקה מנהלים קרבות עזים בעיר הינדיאה, כ-80 ק"מ דרומית לבגדאד. חייל מצבא ארה"ב, ולפחות 15 חיילי משמר הרפובליקה נהרגו בקרב זה. כ-12 חיילים עיראקים נלקחו בשבי. מטוסי קרב וירי טנקים סייעו לכוחות הקואליציה. בתקיפה על הינדיאה מנסים האמריקאים להשיג שליטה על הנקודה הקרובה ביותר לבגדד שדווחה עד כה.



כוחות הקואליציה מפציצים משעות הלילה מטרות בבגדאד. דווח על שריפות ברחבי העיר. לפנות בוקר ירו כוחות הקואליציה טיל נוסף אל אזור בניין משרד ההסברה העיראקי, שניזוק קשות בהפצצה בשבת. כמו כן נורה טיל אל ארמונו הנשיאותי של קוסאי חוסיין, בנו של סדאם, שייתכן שנפגע כבר בהפצצות הקודמות.



לעלייה במחירי הנפט תרם גם חידוש ההתנגשויות האלימות בניגריה במהלך סוף השבוע. בניגריה התחדשו בסוף השבוע הקרבות בפורט הארקור בדלתא של נהר הניז'ר בין שבטים שונים. מלחמת האזרחים בניגריה מאיימת על אספקת הנפט העולמית, והובילה לירידה של 800 אלף חביות ביום ביצוא הנפט של ניגריה. חברות הנפט הפועלות במדינה, בהן שברון-טקסקו האמריקאית וטוטאל פינה הצרפתית, אמרו כי אינן יודעות מתי יחודש יצוא הנפט במלואו. ניגריה היא יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בקרטל הנפט אופ"ק.



מחיר הנפט הגולמי רשם שיא של 12 שנים בפברואר - 39.99 דולר לחבית. עם תחילת המתקפה על עיראק נפל מחירו, אולם התמשכות הקרבות הובילה להיפוך מגמה. המחיר הממוצע לרבעון הראשון של 2003 היה 33.79 דולר לחבית, 56% יותר ממחירו הממוצע ברבעון הראשון של 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully