וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המלחמה: הבורסה מסכמת את תשפ"ד בעליות של 13% במניות

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 7:07

הבורסה הישראלית מסכמת שנה עברית עם עלייה ממוצעת דו ספרתית למרות המלחמה. בשלושת החודשים האחרונים של השנה העברית גם המשקיעים הזרים חזרו לרכוש מניות מקומיות

בווידאו: רוחות עזות, מתחם הבורסה ר"ג, 1 ביוני 2023/ראובן קסטרו

מתברר כי למרות התמשכות המלחמה, השוק הפגין חוסן, ומדדי המניות המובילים עלו ב-13% בממוצע ועקפו בורסות מובילות בעולם. שוק איגרות החוב היווה מקור משמעותי לגיוס כספים עבור הבנקים, חברות הביטוח וענף הנדל"ן והפיננסים.

ברבעון האחרון של השנה העברית המשקיעים הזרים חזרו לרכוש מניות בת"א ב-3 מיליארד שקל נטו, והמשקיעים המוסדיים לטווח הארוך הגדילו את רכישותיהם ב-10 מיליארד שקל.

המסחר בשנת תשפ"ד החל לאחר תשעה חודשים של מחאה נרחבת בעקבות הרפורמה המשפטית שהחלה בינואר 2023. בתום חגי תשרי (ב-7 באוקטובר 2023) פרצה המלחמה והתרחבה עד מהרה גם לצפון.

ברבעון האחרון של תשפ"ד חלה הסלמה בגזרה הצפונית, ובעקבותיה הגיעה לשיאה הכוננות הביטחונית ברחבי הארץ. הבורסה ירדה בחריפות, מדד הפחד זינק, דירוג האשראי ירד, והשער היציג זינק מעבר ל־4 שקלים. בסוף השבוע חוסל מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ולמרות זאת הבורסה המריאה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב 24 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב 24 בפברואר 2022/ראובן קסטרו

ברבעון הראשון המסחר בארץ הושפע מציפיות להורדת הריבית, וזאת בעקבות ריסון האינפלציה והחשש מהאטה כלכלית עקב המלחמה. השלכות המלחמה הביאו להאטה בצמיחה, כאשר נרשמה צמיחה שלילית לנפש וירידה בהשקעות בהייטק - קטר הצמיחה של המשק.

ואולם, על אף האירועים הביטחוניים וההשפעות השליליות של המלחמה, הייתה השפעה חיובית לנתונים המאקרו-כלכליים, כדוגמת התכנסות האינפלציה סביב 3%, שיעור אבטלה שהגיע לשפל של 2.6% והתאוששות בשוק הדיור. כל אלו באו לידי ביטוי בעליות בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully