וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחצ"ן העל משתלח בשופט העליון: "מבייש את המעמד"

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 11:12

רני רהב יצא הבוקר נגד שופט העליון יוסף אלרון, אשר מתמודד על תפקיד נשיא בית המשפט בניגוד לשיטת הסיניוריטי המקובלת: "הגיע הזמן להפסיק לשחק בדמוקרטיה. בשביל כמה חודשים של כהונה לא שווה להיכנס כך להיסטוריה"

תגובת שר המשפטים יריב לוין בנוגע להחלטת בג"ץ. 8 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

יחצ"ן העל רני רהב השתלח הבוקר בשופט בית המשפט העליון יוסף אלרון, בשל התעקשותו של אלרון להתמודד על תפקיד נשיא בית המשפט, זאת בניגוד לשיטת הסיניוריטי המקובלת לפיה מתמנה לנשיא השופט המכהן בעל הוותק הגדול ביותר.

רהב פירסם ציוץ ב-X שבו קרא לאלרון להסיר מועמדותו לנשיא ואמר כי במידה ולא הדבר יכתים את מורשתו כשופט. "כבוד השופט, אולי הגיע הזמן להפסיק לשחק בדמוקרטיה הישראלית ולהסיר מועמדותך מתפקיד הנשיא", כותב רהב.

הוא מוסיף כי "אולי כבודו יבין שבשביל כמה חודשים של כהונה לא שווה לאדוני להיכנס כך להיסטוריה של עולם המשפט? אדוני לא היה רוצה לבייש את מעמדם של הנשיאים הענקים שמגר, אגרנט, לנדוי ונאור ז"ל ושיבדלו לחיים ארוכים - ביניש וחיות, כולם נבחרו בשיטת הסניוריטי, שיטה שהוכחה כמוצלחת ביותר, שיטה שמנעה תככים וחצרות בבית המשפט".

רני רהב. ניר פקין
רני רהב/ניר פקין

רהב מתריע בפני אלרון כי המשך המאבק יפגע בכבוד בית המשפט וכן במורשתו של אלרון: "אדוני, לצערי באם לא יסיר מועמדות יזכר לרעה במורשתו ולאדוני מורשת מכובדת, ולא ירצה שב-120 יגידו הוא זה שגרם לתככים בבית המשפט, הוא זה שבגללו כבוד בית המשפט העליון הופר".

עוד כותב רהב כי "עם ישראל מבקש לפחות את זה לפני ראש השנה" ומאחל לאלרון שנה טובה: "שנת תבונה והצלת כבוד בית המשפט של מדינת ישראל".

כידוע, אלרון הוא המועמד של שר המשפטים יריב לוין לנשיא העליון. באוגוסט האחרון הציע לוין פשרה לבג"ץ, לפיה אלרון ימונה לתפקיד נשיא בית המשפט העליון במשך כשנה, עד לפרישתו. לאחר מכן יחליפו מועמד אחר מבין השופטים המכהנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully