וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש ממשי להטעיית צרכנים": איזה חלב התכוונתם לקנות בעצם?

13.10.2024 / 8:34

חלב בפיקוח שמחירו מוגבל נמצא במחסור כרוני, ובמקומו מציעות לנו החברות סוגי חלב אחרים אשר דומים מאוד למוצר המקורי אך יקרים יותר. מה קורה כשהמוצר דומה מדי זה המפוקח? "המוצרים עמדו זה ליד זה על המדף, ונראו בדיוק אותו הדבר"

איך לשמור על החלב טרי לאורך זמן?/@livefree6878

בשנה האחרונה יש מחסור כרוני בחלב מפוקח. בכל פעם הסיבה אחרת: תקלה בקו ייצור של אחד המפעלים, פגיעה בכמות החלב שמגיעה למחלבות בגלל המלחמה, או סתם הפחתה לא מוצהרת של המחלבות בייצור בגלל אי כדאיות כלכלית - חלב מפוקח לא מכניס כסף, כמו החלב המועשר, הטבעי, דל הלקטוז, חלב 2 ליטר, ושפע ההמצאות שעליהן ניתן לגבות מחיר מופרז שנע סביב עשרה שקלים ומעלה.

בדרך כלל ההבדל בין המוצר המפוקח, הזול יחסית, לבין המוצרים היותר יקרים ניכר. גרפיקה וצבעים שונים, אריזה מיוחדת, כל מה שיכול לתפוס את עינו של הצרכן על המדף ולמנוע בלבול.

ואולם שלאחרונה לקוחה קנתה כמה אריזות חלב 3% קרטון בצבעי הכחול לבן של "מחלבות הגולן", וכשהגיעה הביתה גילתה שרכשה מוצר חדש מבית המחלבות הצפוניות, חלב 4%, עליו שילמה 9.90 שקלים, במקום 7.11 שקלים, מחירו של החלב המפוקח שנראה אותו הדבר.

"המוצרים עמדו זה ליד זה על המדף, ונראו בדיוק אותו הדבר", אמרה לוואלה. "זה מוצר חדש ולא היה לי מושג שהוא קיים, לכן לא בדקתי אפילו, אלא הכנסתי לעגלה ושילמתי עליו באופן אוטומטי. רק שההבדל במחיר הוא מאוד משמעותי. הצרכנים צריכים להיות מודעים לקיומו ולקרוא היטב מה כתוב על האריזה ולא להתבלבל, כי שני המוצרים באותם צבעים ועם אותו ציור. זה מרגיש כמו הטעיה של הצרכן".

חלב מחלבות הגולן - 4% לעומת חלב רגיל. מערכת וואלה, מערכת וואלה
מצא את ההבדלים: מימין חלב 3% במחיר מפוקח, משמאל חלב 4% יקר בהרבה/מערכת וואלה, מערכת וואלה

ואכן, קשה להבחין בין שתי האריזות במבט החטוף, שרובנו מקדישים לקניית החלב שלנו, בטח כששני המוצרים מונחים זה ליד זה. מצד אחד משמח שהמחלבות מרחיבות את סל המוצרים שלהן, כדי להגביר את התחרות בשוק, בטח על רקע הקשיים שחוותה החברה, אבל ראוי היה לעשות מאמץ שלא להכשיל את הצרכנים.

‏"אפשר בהחלט לציין שהאריזות הדומות, על גבול הזהות, מעלות חשש ממשי להטעיית צרכנים", אומרת עו"ד הדס יעקובסון, מנכלית המועצה החדשה לצרכנות. "מצד אחד משמח לראות על מדף החלב עוד מתחרה ראויה בשוק הריכוזי הזה, וחבל שהיא בוחרת לפרוץ לשוק באופן שבא להקשות על הצרכנים".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
מוצרי חלב בסופר. מיכאל גלעדי, פלאש 90
קונים בסופר. "הכנסתי לעגלה ושילמתי עליו באופן אוטומטי. רק שההבדל במחיר הוא מאוד משמעותי"/פלאש 90, מיכאל גלעדי

מחלבות רמת הגולן פועלת משנת 1983 ומעסיקה כ-100 עובדים וכ-30 עובדי קבלן באזור התעשייה של קצרין, אזור שחצי השנה האחרונה הפך למאוים, לצד מרכז לוגיסטי באזור התעשייה עמק חפר. בנובמבר 2022, אחרי תקופה ארוכה של קשיים תזרימיים והפסדים, וצבירת חובות של 40 מיליון שקלים, הגישה החברה לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים.

בבקשה נכתב שהחוב הצטבר בשל רווחיות נמוכה שנשחקה לאורך זמן, לצד התייקרויות בעלויות הייצור של החברה בחומרי הגלם, בתשומות, בכוח-האדם ובחשמל. מכיוון שרוב מוצריה בפיקוח, ברווחיות גולמית נמוכה של 3%, לא היה באפשרותה לייקר אותם. המחלבה נכשלה במאמציה למצוא משקיע שיכניס הון, בגלל שרשתות השיווק לא הסכימו לשנות את תנאי ההסכמים כדי לייצר רווחיות עבורה.

במרץ 2023 רכשה חברת זנלכל, בעלת המותג "יכין", העוסקת בייצור של שימורים וירקות, את מחלבות רמת הגולן, לאחר שזכתה בהתמודדות עליה מול צביקה ויליגר עם הצעת מחיר גבוהה יותר בסך 33 מיליון שקל. מאז הפכה לשחקן דומיננטי בשוק החלב המפוקח.

מחלבות רמת הגולן בחרו שלא להגיב לפנייתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully