וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש פסק כי אטיוניטי תשלם כ-600 אלף דולר לחברת הקרנות Special Situations Funds

שירלי יום-טוב

31.3.2003 / 19:39

SSF השקיעה באוקטובר 2001 5 מיליון דולר באטיוניטי, תמורת כ-3.8 מיליון מניות שלא נרשמו במועד למסחר; מנכ"ל אטיוניטי: "לא ניתן היה למנוע את התביעה"



חברת אטיוניטי , המתמחה בפתרונות תוכנה עבור אינטגרציה בין מערכות מידע שונות, הפסידה בתביעה שהוגשה נגדה על ידי חברת ניהול הקרנות Special Situations Funds) SSF) בספטמבר האחרון, ועל פי החלטת בית המשפט בניו יורק, היא תיאלץ לשלם ל-SSF סכום של 603 אלף דולר כולל ריבית והצמדה. אטיוניטי מסרה כי היא בודקת את האפשרות לערער על הפסיקה.



השתלשלות העניינים שהביאה את אטיוניטי עד הלום החלה באוקטובר 2001, אז ביצעה החברה הנפקה פרטית בה גייסה מחברת הקרנות 5 מיליון דולר תמורת כ-3.8 מיליון מניות אטיוניטי, מה שהביא אותה להחזקה של מעל ל-20% מהחברה באותה עת. מרכיב נוסף בגיוס היה אפשרותה של SSF לרכוש תוך 4 שנים כ-2.8 מיליון מניות במחיר של 1.75 דולרים למניה ו-961 אלף מניות נוספות במחיר של 2.25 דולרים למניה. אם אכן תממש SSF את האפשרות, יגדל סכום הגיוס לכ-12.2 מיליון דולר בסך הכל.



על פי ההסכם בין SSF לאטיוניטי, זו האחרונה היתה צריכה לרשום למסחר את 3.8 מיליון המניות של SSF עד ה-31 לדצמבר 2001. ההסכם קבע כי במידה והמניות לא יירשמו בזמן, SSF תזכה לפיצוי כספי. בספטמבר האחרון, תבעה SSF את אטיוניטי, וביקשה פיצוי של כ-600 אלף דולר, לאחר שאכן חל עיכוב ברישום המניות למסחר בנאסד"ק. היום, פסק כאמור בית המשפט לרעתה של אטיוניטי, וחייב אותה לשלם את סכום הפיצוי ל-SSF.



אריה גונן, מנכ"ל אטיוניטי, אומר היום כי "לא היה ניתן למנוע את התביעה של SSF ומי שגרם לאיחור ברישום המניות למסחר היא SSF ולא אטיוניטי". גונן מציין כי תהליך הרישום הסתבך וארך לבסוף מעבר לתאריך האחרון שצוין בהסכם, מכיוון שבעת הבקשה לרישום המניות, הנהלת הנאסד"ק דרשה את אישור בעלי המניות של אטיוניטי למהלך, בשל האחזקה הגבוהה אליה הגיעה SSF לאחר הגיוס.



לדברי גונן, SSF סברה כי על רקע העובדה שההשקעה באטיוניטי בוצעה על ידי מספר קרנות, ולא על ידי קרן אחת בלבד, הרי שלא מדובר באחזקה גבוהה של גורם אחד בלבד, אלא החזקות בשיעור נמוך יותר, הנמצאות אצל מספר גופים. לטענתו, SSF ניהלה מו"מ עם הנאסד"ק וביקשה באופן מפורש מאטיוניטי להשהות את הליך הרישום, כך שהוא ארך זמן ולבסוף חרג מעבר ל-31 בדצמבר 2001. גונן מציין כי השופט דרש מאטיוניטי להוכיח כי העיכוב ברישום המניות התבצע על ידי SSF בזדון, ואטיוניטי לא הצליחה בכך.



כך או כך, סכום של כ-600 אלף דולר אינו דבר של מה בכך עבור אטיוניטי, שסיימה את שנת 2002 עם כ-3 מיליון דולר במזומן. אולם, גונן אומר כי הוא מעריך שהחברה תערער, כך שההליך המשפטי ייארך כעת כשנה. מניית אטיוניטי מאבדת כ-11% למחיר של 80 סנט במחזור ממוצע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully